שתף קטע נבחר

טורניר כדורסל ונבחרות משותפות: התחממות נוספת בין הקוריאות

נציגי צפון קוריאה ודרום קוריאה הסכימו על שורה של שיתופי פעולה ספורטיביים - בהם עריכת טורניר כדורסל משותף בפיונגיאנג ונבחרות משותפות למשחקי אסיה. "נצעד יחד בטקס כסמל לאחדות"

צפון קוריאה ודרום קוריאה הסכימו היום (ב') על שורה של שיתופי פעולה בתחום הספורט. ההסכמות הושגו לאחר יום של דיונים משותפים בגבול בין שתי המדינות העוינות עד לאחרונה.

הסכמות בתחום הספורט. המשלחת המאוחדת בטקס פתיחת אולימפיאדת החורף (צילום: EPA) (צילום: EPA)
הסכמות בתחום הספורט. המשלחת המאוחדת בטקס פתיחת אולימפיאדת החורף(צילום: EPA)

בין היתר, הסכימו הקוריאות לערוך טורניר כדורסל משותף בפיונגיאנג, בירת צפון קוריאה, וכן לשלוח כמה נבחרות משותפות ל"משחקי אסיה" שיתקיימו באינדונזיה בדצמבר הקרוב. "שתי המדינות החליטו גם לצעוד יחד בטקס הפתיחה של משחקי אסיה, כסמל לאחדות", נאמר בהצהרה משותפת.

 

עד לפני כמה חודשים היו שתי הקוריאות אויבות שאיימו זו על זו במלחמה. שיאה של התחממות היחסים היה מפגש הפסגה של מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און ונשיא דרום קוריאה מון ג'אה אין באפריל האחרון. בהמשך, כחלק מהמאמצים להוציא לפועל את מפגש הפסגה בין קים לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נפגשו שני המנהיגים שוב.

שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און ו נשיא דרום קוריאה מון ג'אה אין (צילום: AFP)
שיאה של התחממות היחסים. פסגת מון וקים(צילום: AFP)

הפשרת היחסים הנוכחית בין הקוריאות החלה לפני כמה חודשים גם בסימן ספורט, כאשר משלחות של ספורטאים משתי המדינות צעדו יחד, תחת דגל האיחוד, בטקס הפתיחה של אולימפיאדת החורף בפיונגצ'אנג - לראשונה זה 11 שנה.

 

מאמנת הנבחרת הקוריאנית, שרה מוראיי, אמרה כי "לא באמת הבנו עד עכשיו את החשיבות של זה, פשוט התכוננו לתחרות והרגשנו שאנחנו נבחרת אחת. לא באנו להביע איזשהו מסר פוליטי - אנחנו כאן כדי לנצח". לאחר צעידת הנבחרת המשותפת, הבינה מוראיי את גודל המאורע. "אחזתי בעוזרת שלי ואמרתי לה: 'אנחנו עושים עכשיו היסטוריה'. כן, שכחנו מזה. פשוט היינו עסוקים בלהתכונן לתחרות".

 

 

מימין - ראש ממשלת יפן וסגן נשיא ארה"ב. במרכז: אחותו של רודן צפון קוריאה (צילום: AP) (צילום: AP)
מימין - ראש ממשלת יפן וסגן נשיא ארה"ב. במרכז: אחותו של רודן צפון קוריאה(צילום: AP)

לטקס הגיעה גם אחותו של שליט צפון קוריאה, קים יו ג'ונג, שנחתה בדרום קוריאה לביקור היסטורי. קים האחות, הראשונה מבין בני משפחת השליטים שביקרה במדינה מדרום מאז המלחמה, הגיעה מלווה במשלחת רבת משתתפים מצפון קוריאה שכללה את קים יונג נאם, ראש המדינה ליחסי חוץ, צ'ו הווי, יו"ר ועדת הספורט הלאומית, ורי סון גוון, האיש שהוביל את שיחות המשא ומתן עם הדרום בחודש שקדם לכך.

 

קים חייכה לעבר הצלמים, לחצה יד לנשיא דרום קוריאה מון, וישבה בתא המכובדים בסמוך לשורת מנהיגים דוגמת סגן נשיא ארה"ב מייק פנס וראש ממשלת יפן שינזו אבה - מבלי זכר למתיחות בין פיונגיאנג לאותן מדינות.

 

כחודשיים לאחר מכן, כאמור, היה קים ג'ונג און למנהיג הראשון של הצפון שעורך ביקור רשמי אצל השכנה מדרום מאז 1953. בפתח פגישתו עם נשיא דרום קוריאה אמר קים כי הוא לא רוצה לחזור על העבר "שבו לא כיבדנו הסכמים" וכי הוא רוצה להשיג הסכם שיגשים את תקוות אלו שמצפים לשלום.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
הקוריאות באולימפיאדת החורף
צילום: gettyimages
מומלצים