שתף קטע נבחר

רבנים המזוהים עם ש"ס: "צה"ל מציב פיתויים להפיל בחורים ברשתם"

אמירות חריפות מצד רבנים שמזוהים עם מפלגתו של אריה דרעי: הם איימו על הח"כים החרדים כי "אם חוק הגיוס יעבור - נכריז שהם אינם שלוחינו". הרבנים הזהירו: "נקרא לכל בני הישיבות הקדושות שלא להגיע כלל ללשכת הגיוס"

גובר הלחץ הציבורי על חברי הסיעות החרדיות בכנסת להתנגד לחוק הגיוס. במהלך כינוס חירום שנערך הערב (יום ד') בירושלים, התבטאו רבנים ספרדים נגד החוק הקובע כי יוטלו סנקציות כלכליות על ישיבות שלא יעמדו ביעדי הגיוס. בכינוס, שנערך בניגוד לדעת המפלגה, טענו הנואמים המזוהים עם ש"ס כי צה"ל מציב "פיתויים" על מנת "להפיל בחורים תמימים ברשתם".

 

האירוע נערך כאמור ללא שום קשר למפלגתו של שר הפנים אריה דרעי, אך השתתפו בו רבנים וראשי ישיבות בכירים שמקושרים לתנועה ובעלי השפעה על מצביעיה. בין השמות הבולטים - ראש הישיבה החרדית-ספרדית היוקרתית "פורת יוסף", הרב משה צדקה, וראש ישיבת "יקירי ירושלים", הרב יהודה כהן.

דרעי, ליצמן וגפני. גובר הלחץ בציבור החרדי נגד חוק הגיוס (צילום: אוהד צויגנברג, אלכס קולומויסקי, גיל יוחנן) (צילום: אוהד צויגנברג, אלכס קולומויסקי, גיל יוחנן)
דרעי, ליצמן וגפני. גובר הלחץ בציבור החרדי נגד חוק הגיוס(צילום: אוהד צויגנברג, אלכס קולומויסקי, גיל יוחנן)

הרבנים הביעו "חרדה גדולה" ממה שהם מגדירים "המשך הפגיעה בעולם התורה והניסיונות הבלתי פוסקים להביא לגיוס בני ישיבות", וטענו כי השירות בצבא הוא בגדר "ייהרג ואל יעבור" (כלומר, איסור דתי שמוטב למות מאשר לחטוא בו).

 

הם האשימו את מנסחי ההצעה בכניעה ל"גחמות הבג"ץ ושונאי התורה", ואת הצבא בכך שהוא מפעילי "ציידים שפלים", שמשימתם היא "לצוד נפשות מתוך המחנה בעד בצע כסף".

 

"אין לשום בחור או אברך בכל רמה רוחנית להתגייס ח"ו לשום מסלול שהוא", קבעו המשתתפים. "לא לצבא ולא לשירות לאומי ואזרחי".

 

הרבנים הזהירו כי אישור ההצעה יגרום להם להצטרף לעמדת הפלגים החרדים הקיצונים כמו הפלג הליטאי הירושלמי: "אם חלילה יעבור החוק או חלקו, נקרא לכל בני הישיבות הקדושות שלא להגיע כלל ללשכת הגיוס". (כלומר, אפילו לא לשם קבלת פטור או דחיית שירות).

 

"התנגדות מוחלטת לכל סעיפי החוק" 

הם הביעו "מחאה חריפה והתנגדות מוחלטת לכל פרטיו וסעיפיו של חוק הגיוס", וקראו לפוליטיקאים החרדים שלא להעניק לו אפילו לא הסכמה שבשתיקה. "מי שייתן ידו לחוק זה או חלקו עתיד לתת את הדין והקולר יהא תלוי בצווארו", הזהירו.

 

על הח"כים החרדים (כשהכוונה היא בעיקר לחברי סיעת ש"ס) כתבו כי אם לא יתנגדו באופן ברור ומוחלט לחוק "נכריז בשער בת רבים כי הם אינם שלוחינו ואין ליתן כוח בידם, ושום תירוץ לא יתקבל ביום פקודה".

 

הם חתמו בתפילה לישועה מתוך ההגדה של פסח - "בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
שר הפנים דרעי
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים