שתף קטע נבחר

שר ההגנה האמריקני: אין סימנים לכך שפיונגיאנג פועלת לפירוק הנשק הגרעיני

הבכיר האמריקני אמר כי לא ידוע לו על סימנים לכך שצפון קוריאה נוקטת בצעדים לקראת הפירוק מהנשק הגרעיני וכי הוא לא מצפה שזה יקרה בקרוב. בתוך כך, בתקשורת האמריקנית זיהו את האתר שטראמפ הבטיח שיפורק - המקום שבו ערכו את הניסויים במנועי הטילים ארוכי הטווח של פיונגיאנג

שר ההגנה האמריקני, ג'יימס מאטיס, אמר כי "לא ידוע לו" על סימנים לכך שצפון קוריאה נקטה בצעדים לקראת הפירוק נשקה הגרעיני בעקבות הפסגה בין הנשיא דונלד טרמאפ למנהיג הצפון קים ג'ונג און. במענה לשאלות כתבים אמר מאטיס כי הוא אינו צופה שצעדים כאלו יבוצעו בקרוב: "המשא ומתן המפורט עדיין לא התחיל. לא הייתי מצפה לכך בשלב הזה".

מזכיר ההגנה האמריקני (צילום: AP)
מאטיס. "לא הייתי מצפה לכך בשלב הזה"(צילום: AP)

לאחר הפסגה בסינגפור הכריז טראמפ כי צפון קוריאה החלה את הריסת האתר שבו ערכו את בדיקות המנוע של הטילים הבליסטיים שלה, או שלכל הפחות ההרס יחל ברגע שקים יחזור לביתו. בתמורה הורה הנשיא האמריקני להפסיק את התרגילים הצבאיים עם דרום קוריאה, דרישה ותיקה מאוד של פיונגיאנג. התרגילים שתוכננו לחודש אוגוסט בוטלו, אבל אין סימנים לכך שהרס אתרי הגרעין החל.

 

ההסכמה של פיונגיאנג להרוס את האתר הוגדרה כוויתור הכי משמעותי ומוחשי של צפון קוריאה בפגישת הפסגה. לפי גורם אמריקני, המקום שעליו דיבר טראמפ הוא אתר "סוהיי" שממנו שוגר בעבר גם הלוויין הצפון קוריאני. לפי אותו גורם, באתר ביצעו ניסויים במנועים המיועדים לטילים ארוכי טווח. "קים הבטיח שצפון קוריאה תהרוס את האתר בקרוב", אמר הגורם, אך לא נתן לוח זמנים מדויק.

  

 

למרות שטראמפ מחשיב את הפסגה בסינגפור כהצלחה, יש כאלה שמטילים בכך ספק, בעיקר לנוכח העובדה שפיונגיאנג, שסירבה לפירוק חד-צדדי, לא הציגה שום מחויבות מוחשית חדשה בהצהרת הסיכום של הפסגה.

 

קבוצת מחקר אמריקנית שעוקבת אחר הנעשה בצפון קוריאה אמרה בסוף השבוע כי אין כל סימן לפעילות כלשהיא לקראת פירוק אתר "סוהיי" או כל אתר ניסוי טילים אחר במדינה המבודדת. "ארצות הברית תמשיך לעקוב אחרי האתר הזה ככל שהמשא ומתן יתקדם", אמר הגורם בתגובה.

 

בקבוצות המחקר ובסוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה לא נכתב הרבה על "סוהיי". ככל הידוע, הוא הוקם בשנת 2008, הוא מכיל מגדל תמיכה בטילים גדולים ובקרבת מקום נמצא מרכז למחקר ולפיתוח יכולות בליסטיות. האתר משמש בעיקר לבדיקת מנועים גדולים שנבנו עבור טילים ארוכי טווח, כמו "הוואסאנג-15", שלטענת פיונגיאנג יכול להגיע עד לארצות הברית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים