שתף קטע נבחר

בשם האב שנרצח בפיגוע: "החיים שלנו קרסו"

ביום ראשון יגזור בית המשפט את דינם של שני הפלסטינים שרצחו בכפר קאסם את ראובן שמרלינג, ביום הולדתו ה-70. בני משפחתו יקריאו בפני השופטים מכתב שבו הם מתחננים להחמיר בעונש ולא לאפשר את החלפתם בעסקה

 

משפחה פנייה של ילדיו ו אלמנתו של ראובן שמרלינג (צילום: יריב כץ)
זעקת משפחתו של ראובן שמרלינג ז"ל(צילום: יריב כץ)

 

ערב סוכות 2017: ראובן (מוטי) שמרלינג מהיישוב אלקנה הגיע למחסן שהחזיק בכפר קאסם. מאוחר יותר היה אמור לחזור הביתה למסיבת יום הולדתו ה-70 שחל באותו יום. אבל החגיגה התחלפה באסון נורא - שני מחבלים פלסטינים שארבו לו במחסן רצחו אותו בדקירות. ביום ראשון יגזור בית המשפט את דינם. בני המשפחה מתכננים להקריא בפני השופטים מכתב ובו הם מבקשים להחמיר בעונשם ולא לאפשר את שחרורם עד יום מותם.

  

"בן זוגי האהוב, איש החסד והשמחה, איש התפילה והעשייה, לא ישוב", כתבה במכתב האלמנה חנה שמרלינג. "המחבלים, פלסטינים בני 20-19, נכנסו לישראל כדי לרצוח באכזריות יהודי אך ורק בשל היותו יהודי! החוק הישראלי קובע כי דינם מאסר עולם. ואני תוהה: האומנם? ובאילו תנאים? הרי המציאות העגומה ידועה לכולנו: בחלוף השנים הנשיא יקצוב את מאסרם, וכשהם ישתחררו הם יהיו בני ארבעים, עדיין צעירים וכל החיים לפניהם. ואנחנו? אצלנו החיים היקרים נגדעו, קרסו, ולא ישובו עוד".

  

הפיגוע התרחש ב-4 באוקטובר, ערב סוכות. שמרלינג, קבלן עבודות, הגיע למחסן שלו בכפר קאסם. בדרכו לשם אירגנו לו אשתו וילדיו מסיבת הפתעה לרגל יום הולדתו ה-70, שחל באותו יום, אותה תכננו לערוך עימו בשובו. אבל ראובן לא חזר הביתה. בהגיעו למחסן נתקל ביוסף כמיל ובמוחמד אבו אלרוב, תושבי קבטיה כבני 20, שעבדו שם מדי פעם. הם הסיחו את דעתו ואז הסתערו עליו, דקרו אותו בסכין ובמכוש והלמו בו באמצעות מאוורר. כל זאת כאשר במרחק של קילומטרים ספורים משם, בביתו באלקנה, טרחו בני משפחתו על ההכנות למסיבת ההפתעה עבורו. 

 

המחבלים נמלטו. השעות חלפו, ראובן לא שב הביתה, ובני משפחתו נתקפו בדאגה. משלא ענה לטלפון יצא בנו שי למחסן. כשהגיע נחרד לגלות את גופת אביו הדקורה מוטלת על הרצפה. ראובן השאיר אחריו ארבעה ילדים: שי שמרלינג (36), יונית צפריר (44), עידית בצר (46) שירי ברנד (47) וכן 19 נכדים. ארבעה ימים לאחר האירוע הותר לפרסום כי המחבלים נלכדו וכי מדובר ברצח על רקע לאומני.  

 

ביום ראשון הקרוב יתייצבו שני הרוצחים בבית המשפט המחוזי מרכז, שם ייגזר דינם. בני משפחתו של ראובן יגיעו לדיון עם המכתב שכתבו, ויבקשו להקריאו בפני השופטים: "החמרת תנאי הכליאה של המחבלים - הרוצחים בכוונה תחילה, יש לזכור, רק בשל שנאתם לאזרחי ישראל - תשמש קלף מיקוח חשוב מול ארגוני הטרור, שכידוע אינם מכבדים שום חוק בינלאומי - ועל כן תהווה הרתעה של ממש. האם לא זו מטרתו של החוק? כמי שעולמה כבר חרב אני קוראת לכם: אנא אל תטיבו עם המחבלים הרוצחים ואולי נצליח בכך להרתיע יותר ואף למנוע את הרצח הבא, את חורבנה של משפחה נוספת!". בני המשפחה מבקשים מכל הנוגעים בדבר להבטיח כי הרוצחים יישבו מאחורי סורג ובריח עד יומם האחרון, ולא יוחלפו בשום עסקה ובשום הסדר.

  

בימים אלה הם פתחו במסע לגיוס כספים כדי להקים ביישובם בית־כנסת על שמו של ראובן ז"ל. ניתן לתרום באתר JGIVE.  

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
זעקת בני משפחת שמרלינג
צילום: יריב כץ
מומלצים