שתף קטע נבחר

ניסיון החיסול ביבנה: "בושה וחרפה, מה אנחנו הארלם?"

דיירי הבניין שבו היה ניסיון החיסול עדיין בהלם: "זה הזוי שדבר כזה קרה פה". אחת השכנות סיפרה שבן זוגה "קודח לי לעבור מפה", אחר סיפר שראה אמש את היורה בורח מהבניין ואת מי שככל הנראה היה היעד "מקלל בפלאפון"

הדיירים בבניין שבו התרחש אמש (ה') ניסיון החיסול ביבנה עדיין לא נרגעו מהאירוע. אחת הדיירות אירחה בבית באותו הזמן את הנכדים שלה והצמידה אותם לטלוויזיה, אחרים לא ישנו כל הלילה, ובקומת הקרקע הייתה מסיבה בזמן החיסול. כמה מהם שוקלים לעזוב, אך רובם מסכימים - היורה עוד ישוב לבניין.

 

בתוך כך, מצבו של הגבר שנפצע בניסיון החיסול מוגדר קשה והוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים קפלן. מצבה של האישה מודר יציב והיא מטופלת במחלקת הנשים בבית החולים. לא נשקפת סכנה לחייה או לחיי העובר.

 

 

כמה מהדיירים התכנסו היום בלובי הבניין ושוחחו על שאירע אמש. אחת מהן התלוננה מול השאר: "זו בושה וחרפה. מה אנחנו הארלם? זה לא אמיתי, זה הזוי שדבר כזה קרה פה. אתמול היו אצלי שלושת הנכדים, מזל שהיה משחק של ארגנטינה ויכולתי להצמיד אותם למסך ולמנוע מהם את המראות בחוץ".

 

השכנים נראים מפוחדים ומוכנים לדבר רק בעילום שם מחשש שיקרה להם משהו, חלקם בטוחים שהיורה עוד ישוב לנסות להשלים את המשימה. לפי השכנים, בדירת הגן גרה משפחה רועשת, אבא, אמא ושלושה ילדים. "יש להם בן אחד שמסובך עם עבריינים ועם המשטרה, כנראה חיפשו אותו כי הוא גר כאן", סיפרו. "האח שירו בו בסוף דווקא בחור טוב, זוג שחזר לא מזמן בתשובה ובא לבקר את ההורים".

ביתם של הזוג שנפגעו בניסיון החיסול (צילום: עמית הובר)
לובי הבניין. "מה אנחנו הארלם?"(צילום: עמית הובר)


ניסיון חיסול ביבנה  (צילום: דנה קופל)
(צילום: דנה קופל)

אחד השכנים סיפר: "מיד לאחר הירי ראינו מישהו שרץ מהבניין, כנראה זה היורה. היו גם צעקות של האמא, היא צרחה 'הם רצחו אותו' ואז התחילו לקרוא השמות האחד של השני כדי לוודא שכל השאר בסדר". השכן הוסיף: "האח שמסובך עם העבריינים עמד מחוץ לבית וצעק קללות בפלאפון. תמיד חששנו ממנו. הוא היה פוגש בבניין אנשים מפוקפקים, לפעמים אפילו בלובי".

 

קבוצת הווסאטספ המשותפת של דיירי הבניין עדיין שותקת מאז אתמול, אך הדיירים מדברים ביניהם בפרטי. "מטורף", כתבה אחת מהן לשנייה ושאלה: "איך בעל הבית נראה? עבריין?" ונענתה "מאוד". משם המשיך הדיון על מעבר אפשרי מהבניין. אחת מהשתיים סיפרה שבן זוגה "קודח לי לעבור מפה". החברה ענתה בצינית: "לקנדה? שם בטוח יותר", אך נענתה באפשרויות כאן בארץ - נווה אילן או נס ציונה.

ניסיון חיסול ביבנה  (צילום: דנה קופל)
המשטרה אמש בפתח הבניין. רוצים לעבור לנס ציונה או נווה אילן(צילום: דנה קופל)

ניסיון חיסול ביבנה  (צילום: דנה קופל)
(צילום: דנה קופל)

זוג השכנים בקומת הקרקע היו בכלל באמצע מסיבה בביתם כשלפתע נשמעו היריות. "אלו היו מראות לא קלים והתחושות בהתאם", סיפר אב המשפחה. "אני מיד הזמנתי אמבולנס. כל הסיטואציה מאוד הפחידה את כולם. הפסקנו את המסיבה וכולנו הלכנו לראות מה קורה".

 

שכן אחר סיפר כי בדיוק התכונן לראות את המשחק בין ארגנטינה לקרואטיה: "זיהיתי ישר שהיו יריות, זה רעש שקשה לא להבחין בו. אני מכיר את הבן שנורה ברמת השלום-שלום, נראה בחור טוב, שונה מאוד מאחיו. חבל שמישהו וכזה מקלקל לכל הבנין. חשוב לנו שיידעו ששאר הדיירים פה הם אנשים טובים, אנשי היי-טק, טייסים. המקרה הזה לא מעיד על האוכלוסייה שגרה פה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית הובר
הבניין שבו היה ניסיון החיסול
צילום: עמית הובר
מומלצים