שתף קטע נבחר

 

צפו: הקרונות השרופים של הכרמלית בחיפה מוצאים ממעבה האדמה

הקרונות, שנפגעו בשריפה בשנה שעברה, הוצאו מרחבת כיכר פריז בעיר התחתית, שבה הוכנסו ב-1959 קרונות הכרמלית המקורית. הקרונות הישנים יועברו למתחם מוזיאון הרכבת ויוחלפו בקרונות חדשים בתחילת החודש הבא

 

 

פינוי קרונות הכרמלית הישנה    (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

פינוי קרונות הכרמלית הישנה    (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

כשנה וחצי לאחר השריפה ב כרמלית, הוצאו אמש (ב') קרונות הרכבת התחתית של חיפה, שעלו באש. הליך הוצאתם של הקרונות הישנים הוא מהלך מורכב, והוא בוצע ברחבת כיכר פריז שבעיר התחתית, שבה הוכנסו כבר בשנת 1959 קרונות הכרמלית המקורית. לאחר סיום הוצאת הקרונות, באזור חצות, הועמסו הקרונות על גבי משאיות ויועברו למתחם מוזיאון הרכבת.

פינוי קרונות הכרמלית הישנה  (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
כך בוצע הפינוי(צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

פינוי קרונות הכרמלית הישנה  (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
(צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
 

השריפה במעבה האדמה ברכבת התחתית היחידה הפועלת בישראל התרחשה ב-4 בפברואר 2017. האש פרצה בתחנת כיכר פריז אך נזק כבד נגרם גם בתחנת גן האם, שם ניזוקו חדר הבקרה וחדר המנועים. נזקי עשן ופיח נגרמו גם לשאר תחנות הכרמלית. בשירותי הכבאות וההצלה שללו אפשרות שהצתה או קצר חשמלי הובילו לשריפה.

 

לצורך ביצוע העבודות, הוחלט על חסימת תנועת כלי רכב החל מהשעה 19:00, בשדרות המגינים במקטע שבין צומת הרחובות המגינים-שיבת ציון ועד לצומת המגינים-שדרות פלי"ם, בשני הכיוונים.

פינוי קרונות הכרמלית הישנה  (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
(צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

פינוי קרונות הכרמלית הישנה  (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
(צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
 

היום יגיעו לנמל חיפה מנמל אנטוורפן שבבלגיה שני הקרונות החדשים הראשונים של הכרמלית, אליהם יצטרפו שני קרונות נוספים כשבוע לאחר מכן. בתחילת חודש יולי יוכנסו הקרונות החדשים למנהרה, שבה יחלו לפעול בתחילת חודש ספטמבר.

 

מערך הרכבות החדש של הכרמלית, אשר נבנה על ידי התאגיד השוויצרי "גאראוונטה-דופלמאייר", בעלות של כ-50 מיליון שקלים, יכלול שתי רכבות, כאשר בכל אחת זוג קרונות בעלי 48 מקומות ישיבה, בנוסף למקומות עמידה, וכל אחת מהן תוכל להסיע 264 נוסעים בו זמנית. מהירות הנסיעה של הרכבת תעמוד על 28 קמ"ש והיא תעשה את המסלול במלואו, מכיכר פריז לגן האם ולהיפך, בעשר דקות, שיכללו גם עצירה לאיסוף ולהורדת נוסעים בתחנות הביניים.

 

בעיריית חיפה מציינים כי נוסעי הכרמלית החדשה יוכלו ליהנות בנסיעתם ממערכת תאורה דקורטיבית, ממושבים מרופדים וממערכת מיזוג אוויר חדשנית. בנוסף, יכללו הקרונות החדשים מסכי מידע לנוסע, אשר יציגו את מיקומה המדויק של הרכבת על ציר הנסיעה שלה בכל רגע נתון. כמו כן תהיה הכרמלית החדשה כלי הרכב הראשון בארץ שבו תותקן מערכת כיבוי אוטומטית בתוך קרון הנוסעים.

 

יונה יהב, ראש עיריית חיפה, אמר כי "הכרמלית חסרה מאוד לציבור גדול של תושבי חיפה והמטרופולין שלה, ולכן אנו עושים כל מאמץ כדי שהיא תחזור לפעילות מהר ככל האפשר. עם חזרת הכרמלית לפעילות ציבור הנוסעים ייהנה מרכבת חדשנית, משוכללת ובטוחה יותר, אשר תכלול מערכות בטיחות חדישות, אשר אינן קיימות כיום באף כלי תחבורה ציבורית אחר בארץ".


פורסם לראשונה 25/06/2018 23:54

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה
הוצאת קרונות הכרמלית
צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה
מומלצים