שתף קטע נבחר

הקצבים בצרפת דורשים הגנה מהטבעונים

בעקבות השחתת חנויות וירידה במכירות פנה איגוד הקצבים לשר הפנים - ודרש הגנה משטרתית: "האלימות הפיזית והמילולית חייבת להיפסק"

הקצבים בצרפת פנו לשר הפנים וביקשו ממנו הגנה משטרתית, לאור אלימות גוברת של פעילים טבעונים שלפי הקצבים "רוצים לכפות את אורח החיים והאידיאולוגיה שלהם על הרוב המכריע שלהם".

הפגנות של פעילים למען בעלי חיים ב פריז צרפת (צילום: AFP)
הפגנה של פעילים למען בעלי חיים בפריז(צילום: AFP)
ראש איגוד הקצבים הצרפתי, שמייצג 18 אלף בתי עסק ברחבי המדינה, שלח מכתב בשבוע שעבר לשר הפנים ז'ראר קולומב. "אנחנו סומכים על השירותים שלכם ועל התמיכה של כל הממשלה כדי שהאלימות הפיזית, המילולית והמוסרית הזו תיפסק בהקדם האפשרי", כתב לשר ראש האיגוד, ז'אן פרנסואה גיהאר.

 

בחודש אפריל הושחתו כמה קצביות במחוז או דה פראנס בצפון המדינה, ועל הקירות נשפך דם מלאכותי. איגוד הקצבים מסר כי תקריות דומות היו גם בדרום המדינה.

הפגנות של פעילים למען בעלי חיים ב פריז צרפת (צילום: AP)
(צילום: AP)
  

מסורתית נחשבת צרפת למדינה קרניבורית, ובעבר מי שלא אכל בשר התקשה למצוא מסעדות צמחוניות וטבעוניות במדינה. כמו במדינות מערביות אחרות גם כאן המגמה השתנתה, ובצרפת חל שינוי בהרגלי האכילה ובמודעות.

 

הצמחונות והטבעונות בצרפת צוברות תאוצה, וגורמות לירידה במכירות הבשר. התקשורת הצרפתית מסקרת את ההפגנות של הפעילים למען בעלי החיים. הפעילה המוכרת ביותר היא השחקנית בריז'יט בארדו.

בריז'יט בארדו. הפעילה הבולטת למען בעלי החיים (צילום: AP) (צילום: AP)
בריז'יט בארדו. הפעילה הבולטת למען בעלי החיים(צילום: AP)
 

בחודש מרס נעצר בצרפת טבעוני שהעלה פוסט לפייסבוק אחרי הפיגוע בסופרמרקט בעיר טארב. אחד הנרצחים בפיגוע היה הקצב כריסטיאן מדבס. הגבר שנעצר בעקבות הפוסט, שמתפרנס מייצור גבינות טבעוניות, כתב שיש לו "אפס סימפטיה" לקצב שנרצח בפיגוע וכינה את מדבס "רוצח".

 

לנוכח הירידה במכירות הבשר מגדלי הבקר לגרום לאחרונה לממשלת המרכז של עמנואל מקרון להוריד מסדר היום הצעות שהיו עלולות לפגוע בהכנסות שלהם. הפרלמנט דחה הצעה שדורשת מבתי הספר להכין פעם בשבוע מנות טבעוניות בלבד. בנוסף נאבקו יצרני המזון לאסור את השימוש במילים "סטייק" "פילה", "בייקון" או "נקניקייה" למוצרים שמורכבים מתחליפי בשר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
הפגנה של פעילים למען בעלי חיים בפריז
צילום: AFP
מומלצים