שתף קטע נבחר

11 שנות מאסר לצעיר שדקר למוות במסיבת שחרור

יחיאל פרץ הודה והורשע בהריגתו של אריאל ווסה, במהלך מסיבת שחרור שהתקיימה בפתח תקווה בדצמבר 2016. בית המשפט אישר את הסדר הטיעון, שבמסגרתו ירצה פרץ 11 שנות מאסר וישלם רבע מיליון שקלים פיצויים למשפחתו של ווסה

 


יחיאל פרץ אלעד (צילום: רועי רובינשטיין)
פרץ בבית המשפט(צילום: רועי רובינשטיין)
בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (ה') 11 שנות מאסר על יחיאל פרץ, תושב אלעד בן 22, שהודה והורשע בהריגת אריאל ווסה ז"ל, שאותו דקר במהלך מסיבת שחרור בפתח תקווה ב-2016. בכתב האישום המקורי, שהוגש נגד פרץ בדצמבר 2016 לבית המשפט המחוזי בלוד, ייחסה לו הפרקליטות עבירת הריגה. היום אישר בית המשפט את ההסדר ואת מרכיב העונש. פרץ נידון גם לשנת מאסר על תנאי על כל עבירה דומה שיבצע בעתיד והוטל עליו לשלם 250 אלף שקלים פיצויים למשפחת הקורבן. 

 

עו"ד ג'קי סגרון, סנגורו של פרץ, אמר: "בסופו של דבר הענישה משקפת את האירוע, התיק הסתיים בסופו של דבר כענישה הוגנת בנסיבות העניין. הנאשם יעשה ככל יכולתו לעמוד בפיצוי".

 

מפרקליטות מחוז מרכז נמסר: "הנאשם הורשע לאחרונה על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, שנערך על רקע קיומם של קשיים ראייתים בתיק. היום גזר עליו בית משפט 11 שנות מאסר בפועל. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע פיצוי משמעותי למשפחת המנוח. אנחנו מבקשים להשתתף בצער המשפחה".

 

לפי כתב האישום, בתחילת חודש דצמבר 2016 התקיימה מסיבת שחרור בבית פרטי בפתח תקווה, שבה נכחו ווסה וחבריו וכן פרץ וחבריו. במרוצת הערב החל ויכוח בין שניים מהמבלים. הם יצאו מחוץ לבית שבו התקיימה המסיבה ואחריהם יצאו גם פרץ ומבלים נוספים. בעודם עומדים ברחוב החלו שני המבלים לדחוף זה את זה. ווסה ופרץ התקרבו למקום כדי לסייע לחבריהם.

 

אריאל ווסה, שנדקר למוות על ידי פרץ ()
אריאל ווסה, שנדקר למוות על ידי פרץ

עורכי הדין סגרון, מנשה ואלמוג, שמייצגים את הנאשם ()
עורכי הדין סגרון, מנשה ואלמוג, שמייצגים את הנאשם

 

בין השניים נוצר ויכוח, ווסה גידף את פרץ ואף הניף באוויר לבנה, וחבריו לקחו אותה מידיו. פרץ גידף את ווסה בחזרה, ובעוד האחרים מנסים להרגיע את הרוחות - גמלה בליבו של פרץ ההחלטה לפגוע בווסה. פרץ השתחרר מאחיזת חבר שניסה להרגיעו, שלף סכין ודקר את ווסה בעוצמה רבה. ווסה התרומם מהקרקע ובסיוע חבריו התרחק ברגל מהמקום לרחוב סמוך, עד שנפל והתמוטט. פרץ וחבריו חזרו למסיבה, בעוד ווסה פונה לבית החולים וכעבור זמן קצר מת מפצעיו.

 

בפרקליטות סבורים כי הסדר הטיעון סביר. לטענתם, נסיבות המקרה מורכבות מכיוון שהייתה רק דקירה אחת וגם מפני שבשלב מסוים החזיק ווסה לבנה בידו. בפרקליטות אף סבורים כי עונשו של פרץ, שהודה ולקח אחריות, סביר בהשוואה למקרים דומים בעבר. את פרץ מייצגים עורכי הדין ג'קי סגרון, גלעד מנשה ונדב אלמוג.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי רובינשטיין
פרץ, היופ
צילום: רועי רובינשטיין
מומלצים