שתף קטע נבחר

ירידה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים: "לא לפתוח בקבוקי שמפניה"

בחצי השנה הראשונה של 2018 נהרגו 151 בני אדם, ירידה של יותר מ-20 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: "זה משמעותי, אבל קצת מוקדם - צריך לבדוק בסוף השנה"

 

חצי שנה בתוך שנת 2018 ונרשמת צניחה במספר ההרוגים: נכון להיום (א') מספר ההרוגים מתחילת השנה עומד על 151 בני אדם. כך עולה מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. מדובר בירידה של יותר מ-20 אחוזים במניין ההרוגים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז עמד המניין על 193. לפנות בוקר נהרג נער בן 16 שהיה יחד עם אדם נוסף על קטנוע והתנגש בכלי רכב פרטי בפרדס חנה והוא ההרוג הראשון של חודש יולי.

 

למעט החודשים פברואר ומרץ, בכל שאר החודשים נרשמה ירידה במספר ההרוגים לעומת אותו חודש בשנת 2017. חודש יוני אשתקד היה הקטלני ביותר בשנה שעברה עם 46 הרוגים. אלא שהחודש שעבר עמד על 19 הרוגים בלבד.

תאונת דרכים בין יד מרדכי לקיבוץ נתיב העשרה (צילום: דוברות המשטרה)
תאונות דרכים שאירעו מתחילת השנה(צילום: דוברות המשטרה)

זירת התאונה בטמרה (צילום: דוברות משטרה)
(צילום: דוברות משטרה)
שנת 2017 הייתה קטלנית במיוחד עבור רוכבי אופנוע עם 61 הרוגים. מתחילת השנה הנוכחית נהרגו בכבישי ישראל 24 הרוגים לעומת 33 בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של 27 אחוזים. קבוצת סיכון נוספת שהייתה בשנת 2017 הייתה הנהגים הצעירים, אז נהרגו 42 בני אדם. מתחילת השנה נהרגו 20 נהגים צעירים לעומת 25 בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של 20 אחוזים.

 

רוכבי האופניים, בייחוד אלה שרוכבים על אופניים חשמליים, הפכו גם לקבוצת סיכון. בשנה שעברה נהרגו 10 רוכבי אופניים ומתחילת השנה עומד מניין ההרוגים בקבוצה זו על 7.

 

עו"ד רחלי טבת-ויזל, מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אמרה בריאיון לאולפן ynet כי "צריך לתת לשמוח על 43 הרוגים פחות מאשר בשנה שעברה באותה תקופה, זה משמעותי. אבל עוד לא צריך לפתוח בקבוקי שמפניה, לבדוק במחצית שנה זה קצת מוקדם, צריך לבדוק בסוף שנה, מול כל הנתונים". עם זאת אמרה כי "יש מקום אחד שיש בו עלייה, באופניים החשמליים. עשרה הרוגים השנה מול שבעה בשנה שעברה".

 

היא הוסיפה: "יש פה נקודת אור, זה מראה על מגמה, זה לא מקרי, אנחנו גם רואים שבאוכלוסיות שמקדישים להן יותר, שם יש ירידה. אני אתן דוגמה, בחברה הערבית יש ירידה של 25 הרוגים לעומת שנה שעברה. 25 זה המון, ויש תוכנית מאוד נרחבת בחברה הערבית לחגורות בטיחות, לחגירה, לחינוך, להסברה במסגדים, בבתי ספר, בתנועות נוער וכו'. פעילות ממוקדת עוזרת".

זירת התאונה בכביש 716 (צילום: תיעוד מבצעי מד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
תאונת דרכים בצומת מורשה (צילום: כבאות והצלה מחוז מרכז)
(צילום: כבאות והצלה מחוז מרכז)
 

"בכבישים הבין-עירוניים פחות שלושים הרוגים, זה המון. האכיפה עוזרת, אכיפה שהיא רלוונטית ותקפה. יש שיפור בתשתיות במוקדי סיכון. אנחנו רואים שמוקדי סיכון שמשרד התחבורה טיפל בהם, יש פחות הרוגים, אז שוב, צריך להיזהר כי זה רק חצי שנה, זה לא מספיק, צריך לראות שזו מגמה שנשמרת, אבל עדיין יש מה לחגוג על 43 הרוגים פחות, אין ספק".

 

טבת-ויזל התייחסה לאכיפה הממוקדת בחברה העברית ואמרה כי "באופן מסורתי החברה הערבית מהווה 30 אחוזים מההרוגים והמעורבים בתאונות קטלניות. השנה, ממחצית השנה שעברה אנחנו רואים ירידה ל-25-20 אחוזים, שזה יותר מתאים לגודלם באוכלוסיה. אי אפשר להתעלם מזה שבחברה הערבית יש תוכנית מאוד ממוקדת שמתייחסת כמעט לכולה".

 

לגבי הערכתה בנוגע לשמירה על הנתונים הללו עד סוף השנה אמרה טבת-ויזל: "הלוואי. אנחנו בחלק מהמקומות רואים כבר מגמה, ואם אנחנו נמשיך לעבוד כמו שצריך אין סיבה שהמגמה הזאת לא תישאר, אבל נהיה זהירים ונבדוק את עצמנו בסוף השנה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות המשטרה
תאונה שהתרחשה החודש
צילום: דוברות המשטרה
מומלצים