שתף קטע נבחר

הנהג נתפס עם קוקאין, השופט זיכה בגלל חיפוש לא חוקי

בית המשפט לתעבורה זיכה נהגמחדרה שעוכב ע"י שוטרים ובבדיקת השתן נמצאו שרידי סמים. השופט תקף את המשטרה שעיכבה את הנהג בעקבות רקע של סחר בסמים: "לא מצדיק חיפוש בכל מפגש אקראי בין שוטר לאזרח"

בן 37 מחדרה זוכה מאישום בנהיגה בשכרות על אף שהחזיק בידו שקית קוקאין ובבדיקת שתן שערך נמצאו שרידים של הסם יחד עם קנאביס.

 

בית המשפט לתעבורה בעיר קבע היום (א') כי השוטרים ביצעו את החיפוש ברכבו באופן לא-חוקי, וכי התביעה לא הציגה ראיות שמצביעות על חשד סביר לשימוש בסמים בזמן הנהיגה.  

זירת האירוע ברחוב רמב
השופט קבע: "השוטרים עיכבו אותו בשל היכרות מוקדמת מעולם הסמים"(צילום: דוברות משטרה)

הגבר נעצר על-ידי השוטרים שחשדו כי הוא נוהג בגילופין ברכבה של אמו. השוטרים החליטו לעכב אותו וערכו לו את בדיקת הסמים בתחנה. בנוסף טען סנגורו, עו"ד מוחמד מג'אדלי, אמר כי בדיקת השתן התבצעה ע"י שוטרת שלא הצביעה על חשד סביר ובדיקת המאפיינים שערכה לו נמצאה תקינה.

 

מוחמד מג'אדלי ()
סנגורו של הנהג, עו"ד מוחמד מג'אדלי

 

על אף שהתביעה ביקשה להרשיע את הנהג בטענה כי החיפוש היה חוקי, השופט אלכס אחטר אמר כי השוטרים בחרו לעכב אותו רק בשל מידע שקושר אותו לסחר בסמים. לדבריו, חומר החקירה לא העלה כל ראיה, עובדה או נסיבה שיכולה לבסס חשד סביר לעבירה.

 

השופט הוסיף: "לא אוכל לקבל את הטענה שלפיה ההיכרות ברמה כזו או אחרת עם עברו הפלילי של הנאשם בתחום הסמים מצדיקה כשלעצמה את נטילת סמכות החיפוש בכל מפגש אקראי בין שוטר לבין אזרח. ככל שאקבל תפיסת עולם זו יביא הדבר לפגיעה קשה בזכותו של האזרח לכבוד ולפרטיות ובכך גם לפגיעה בחוק יסוד כבוד אדם וחירותו".

 


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות משטרה
ניידת משטרה
צילום: דוברות משטרה
מומלצים