הכרמלית חוזרת לחיפה: הקרונות החדשים הוכנסו
שבוע אחרי שהוצאו הקרונות השרופים, הכרמלית התחדשה הלילה בשני קרונות חדשים ומשופרים. מהירות של 8 מטרים בשנייה, מערכת מיזוג אוויר חדשנית ותאורה דקורטיבית ישפרו את חוויית הנוסעים, רק 10 דקות הלוך וחזור
שבוע לאחר שקרונות הכרמלית הוצאו מבטן האדמה, אמש (א') התחילו בהכנסת הקרונות החדשים לרכבת התחתית בחיפה. צפו בהכנסת הקרונות למסילה התת-קרקעית:
הקרונות החדשים הגיעו לנמל חיפה בשבוע שעבר מהנמל באנטוורפן שבבלגיה ומיד עם הגעתם הועמסו על גבי משאיות גרירה שהעבירו אותם לשטחי האחסון. אמש בשעה 21:00 החלה הכנסת הקרון הראשון, במבצע לוגיסטי והנדסי מורכב, תוך שימוש במנופי ענק. בהמשך הלילה הוכנס קרון נוסף ובמהלך השבוע יגיעו לנמל חיפה שני קרונות חדשים נוספים, שיוכנסו למסילה ביום ראשון.
הכנסת הקרונות אמש נעשתה, בדומה לאופן הוצאת הקרונות הישנים בשבוע שעבר, ברחבת כיכר פריז שבעיר התחתית, שם נמצא הפתח ששימש בשנת 1959 להכנסת הקרונות המקוריים של הרכבת.
מערך הרכבות החדש של הכרמלית, שנבנה על ידי התאגיד השווייצרי "גאראוונטה-דופלמאייר" בעלות של כ-50 מיליון שקלים, כולל שתי רכבות כשבכל אחת מהן זוג קרונות שיוכלו להסיע כ-264 נוסעים בו זמנית, בישיבה ובעמידה. נוסעי הכרמלית החדשה יוכלו להינות ממערכת תאורה דקורטיבית, מושבים מרופדים ומערכת מיזוג אוויר חדשנית.
מהירות הנסיעה של הרכבת היא 8 מטרים בשנייה (28 קמ"ש) והיא תעשה את המסלול במלואו, מכיכר פריז ובחזרה, בעשר דקות שכוללות גם עצירה לאיסוף נוסעים ולהורדת נוסעים בתחנות הביניים.
ראש העיר חיפה יונה יהב אמר: "מדובר בשלב האחרון לקראת תחילת הפעלת הכרמלית וחזרתה לפעילות מלאה, לאחר שנשרפה בתחילת השנה שעברה. עם חזרת הכרמלית לפעילות יהנה ציבור הנוסעים מרכבת חדשנית, משוכללת ובטוחה יותר, שתכלול מערכות בטיחות חדישות, שאינן קיימות כיום באף כלי תחבורה ציבורית אחר בארץ".