שתף קטע נבחר

דובר צה"ל בפרלמנט הצרפתי: "חמאס משקיע את כספכם בטרור"

תא"ל רונן מנליס נאם בפני חברי הפרלמנט: "שערו בנפשכם כי מחר ארגון טרור דורש את השייך לכם, מבקש את צרפת לעצמו ולא מפסיק לטבוח. אני יודע שלא הייתם יכולים לסבול את האכזריות הבלתי נתפסת של חמאס"

 

 

דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס נפגש אמש (ג') עם חברי הפרלמנט הצרפתי בפריז. בנאום שנשא שם הוא ניסה לרתום את ועדת החוץ של הסנאט הצרפתי לצד ישראל. "הסכסוך במזרח התיכון הוא לא סכסוך שכנים" אמר מנליס בנאומו. "ישראל מתמודדת ונאבקת בארגון הטרור הרצחני חמאס, שלא בוחל באמצעים לפגוע בילדים, נשים ואזרחים חפים מפשע, כולל באזרחים שחיים תחת שלטונו. אני יודע שאת האכזריות הבלתי נתפסת של חמאס לא יכולתם לסבול ולקבל פה על אדמתכם ולו ליום אחד".

 

מנליס זכה לתמיכה ולעידוד מצד נציגי הממשל המקומיים. הוא הזכיר שהאיחוד האירופי כבר הכיר בחמאס כארגון טרור, ש"הוא ארגון מסוכן לעולם, איסלאמיסטי קיצוני שצמח על ברכי התפיסות של האחים המוסלמים. לפי המוטו המוצהר של חמאס, 'היוזמות לשלום עומדות בניגוד לתפיסת העולם של התנועה'. לפי חמאס, לעם שלי, לדוברי השפה שלי ולמדינה שלי אין זכות קיום. שערו בנפשכם כי מחר ארגון טרור דורש את השייך לכם, מבקש את צרפת לעצמו ולא מפסיק לטבוח עד שיקבל את מבוקשו. מבוקשו הוא השמדתכם".

 

תא
תא"ל רונן מנליס בפרלמנט הצרפתי(צילום: דובר צה"ל)
 

 

הוא הוסיף בנאומו כי ראשי חמאס נמצאים גם באירופה, ובהם זאהר ביראווי ומוחמד סוואלחה, "שידיהם מגואלות בדם אזרחים. ראשי חמאס מהווים את הזרועות הארוכות של תמנון הטרור בטהראן. מפקד כח קודס האיראני, הארכי טרוריסט קאסם סולימאני, רב מרצחים שאחראי לאלפי הרוגים בעולם, מעביר 100 מיליון דולרים מדי שנה לארגוני הטרור ברצועת עזה – כסף שמיועד למטרה אחת והיא בניית יכולות צבאיות לצורך ביצועי פיגועי טרור. בכל מקום שאיראן וסולימאני מגיעים יש הרס וחורבן, כך בתימן, בעיראק, בסוריה וגם בעזה".

  

דובר צה"ל הזכיר כי ישראל יצאה מרצועת עזה לפני 13 שנים ואת שני הנעדרים ושני החללים הישראלים שמוחזקים ברצועה: "עזה הפכה לבירה של טרור, חושך והרג. במקום סיפור הצלחה יש פה סיפור של כישלון ודיכוי. לא רק שחמאס לא מאפשר זכויות אדם, הוא גם בחר שלא להשקיע בבני עמו, והאבטלה ברצועה מרקיעה שחקים".

 

"מיליארדי השקלים שמושקעים ברצועה מהמדינות התורמות, גם ממשלם המיסים הצרפתי, מופנים לבניית יכולות טרור", אמר. הוא השווה בין הגדה לרצועה וציין כי ביהודה ושומרון נהנים הפלסטינים מפריחה כלכלית בגלל השקט היחסי באזור. "אל תפלו בפח של חמאס, זהו ארגון טרור צבאי לכל דבר ועניין, עם מטה כללי,

חטיבות לוחמות, גדודים מבצעיים ותכניות תקיפה נגד ישראל. הארגון הזה רצח עד היום אלפי ישראלים, אמריקנים, צרפתים ובריטים בפיצוצי אוטובוסים, פיגועי התאבדות בקניונים ובמסעדות, פיגועי דקירה ודריסה. תושבי רצועת עזה הם לא האויב שלי. ארגון הטרור חמאס לקח את תושבי הרצועה כבני ערובה".

 

במהלך ביקורו בפריז נפגש מנליס גם עם ראשי מכוני מחקר צבאיים ואזרחיים, ראשי הקהילות היהודיות וראשי איגוד הסטודנטים היהודים.


פורסם לראשונה 03/07/2018 20:44

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
מנליס בפרלמנט הצרפתי
צילום: דובר צה"ל
מומלצים