שתף קטע נבחר

שנה וחצי אחרי פציעת הילד בפעוטון: "אם היו מצלמות - היינו יודעים מה קרה לו"

שנה וחצי חלפה מאז שהפעוט מרטין זליאזקוב איבד הכרה בגן והתברר שהוא סובל משבר בגולגולת ודימום בראש. התיק עדיין מחכה להחלטה בפרקליטות, ואמו אמרה לאולפן ynet: "אם היו מצלמות - היו לנו הוכחות". מלחמת קרדיטים בין ח"כ שאשא-ביטון לח"כ שמולי על חוק המצלמות

 

 

על רקע סערת הבטיחות בפעוטונים בכלל, וחוק הצבת המצלמות בפרט, התראיינה אתמול (יום ה') באולפן ynet יוסטינה זליאזקוב מכרמיאל, שבנה מרטין סבל משבר בגולגולת ודימום בראש, ככל הנראה בעקבות אירוע לא מפוענח שהתרחש בפעוטון עיר. חרף שנה וחצי שחלפו מאז – טרם התברר מה קרה לפעוט, והתיק נמצא עדיין בפרקליטות.

 

האירוע התרחש ב-17 בינואר 2017: זליאזקוב קיבלה טלפון מהגננת שהודיעה לה שבנה אינו נושם. "היא אמרה שהיא שמה אותו לאכול בסלקל ושהילד פרכס והיא לא יודעת מה קרה איתו", סיפרה. "הוא פונה לבית חולים ואף אחד לא חשב שמדובר בהתעללות, אבל אחרי CT ראש התגלה שיש לו שבר בגולגולת ודימום בראש. הדימום עבר לעיניים והילד כמעט איבד את הראייה".

 

מכיוון שבפעוטון שבו המקרה אירע לא הותקנו מצלמות, לא ניתן לדעת מה גרם לפגיעה: "הגננת אומרת שהיא לא יודעת מה קרה איתו. בעלי ואני עברנו פוליגרף ויצאנו דוברי אמת אחרי שאמרנו שלא עשינו שום נזק לילד. אבל הגננת סירבה לעשות פוליגרף".

 

ההורים הגישו תלונה למשטרה בכרמיאל וב-18 במאי 2017 הועבר התיק לעיון בפרקליטות חיפה. מאז הם מחכים לתשובה.

 

מרטין זליאזקוב אחרי האירוע, ואמו יוסטינה:

מרטין בנה של  יוסטיבה זליאזקוב ()
מרטין, בנה של יוסטיבה זליאזקוב

יוסטיבה זליאזקוב אשר בנה חווה התעללות במעון (צילום: עמית הובר)
(צילום: עמית הובר)

מרטין בנה של  יוסטיבה זליאזקוב ()

- עכשיו כשאת שומעת שבכנסת לא מעבירים את החוק המחמיר שמחייב להציב מצלמות בכל מעון, אלא רק מתגמלים את מי שיעשה זאת, מה זה גורם לך להרגיש?

"חובה שיהיו מצלמות בכל מעון בישראל. אם היו מצלמות במעון של הבן שלי אז היו לנו לפחות הוכחות. היינו יודעים מה קרה איתו".

 

- מה שלום מרטין היום? הוא הולך לאיזשהו פעוטון?

"לא. אני יושבת איתו בבית מאז המקרה ועד היום. המצב שלו יותר טוב אבל יש לו בעיות בעיניים".

 

במקביל, הצעת החוק להצבת מצלמות בפעוטונים, שעברה שלשום בקריאה טרומית, הציתה חלופת מהלומות מילוליות בין המגישה, יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ יפעת שאשא-ביטון (כולנו), לבין ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני). שמולי האשים אותה בכך ש"גנבה" את הצעת החוק שלו ו"עשתה פשרה מסוכנת" בכך שהסירה ממנה את החובה להתקין מצלמות. ח"כ שאשא-ביטון מצידה טוענת ששמולי עסוק בשיימינג וב"רדיפה אחרי קרדיטים".

 

באולפן ynet אמר ח"כ שמולי: "הצעת החוק שלי בשבוע שעבר, שדיברה על לחייב בעלי פעוטונים להתקין מצלמות, נבלמה בכנסת. ההצעה שעברה אתמול מדברת על זה שניתן להם תמריץ כלכלי והם יעשו לנו טובה - או שייקחו אותו או שלא ייקחו אותו, אבל בכל מקרה לא תהיה חובה להתקין מצלמות. חבל שמי שהוביל את הפשרה הזו היא יו"ר הוועדה לזכויות הילד, שבמקום לשמור על הילדים אתמול פחות או יותר הייתה שותפה במכירתם".

 

שמולי הגיש גם הצעת חוק שתחייב התקנת מצלמות במוסדות סיעודיים, והיא מקודמת בימים אלה בכנסת. "למה מה שנכון ורצוי בתוך המוסדות הגריאטריים עבור הקשישים הסיעודיים, לא נכון מבחינת הוועדה לזכויות הילד עבור הילדים בפעוטונים?", הוא שואל. "על שמירה על ביטחון על הילדים המדינה לא צריכה לתת תמריצים, זו חייבת להיות חובה. המציאות בפעוטונים היא גיהינום והמצב הנוכחי, כל עוד אין מצלמות, הוא כמו רולטה. הילדים הבאים שייפגעו זה רק עניין של זמן. זה דבר חמור, מופקר והוא בסופו של דבר יכול להביא לטרגדיה".

 

ח"כ שאשא ביטון אמרה בתגובה: "צר לי על התנהלותו הילדותית. במהלך השנה וחצי האחרונות פעלתי ללא לאות למען קידומן של הצעות החוק שיזמתי - חוק המצלמות וחוק הפיקוח על מעונות היום, גם כשהנושא לא היה פופולרי, גם כשלא נרצח אף תינוק וגם כשהתקשורת לא עסקה בכך. נאבקתי בחירוף נפש בכל גורם אפשרי בזירה. ספגתי ביקורות קשות מצד הגננות וגם מחלק מההורים. נלחמתי בחסמים שהוצבו בפניי גם מצד גורמים משפטיים שטענו לפגיעה בפרטיות וגם מצד יחידת הסייבר שחששה שהחומרים יודלפו לרשת ולקח לי המון זמן לרכך אותם ולגייס גם את משרד הרווחה לטובת הנושא.

 

"בשום שלב לא הורגשה נוכחותו של שמולי במאבק שניהלתי. קל מאוד להבטיח הבטחות מספסלי האופוזיציה מבלי לנהל שיח עם משרדי הממשלה בנושא. ולמרות הביקורת שהוא לא מפסיק להטיח בי, גם שמולי הצביע אתמול בעד הצעת החוק בקריאה טרומית. חרף כל זאת, ומכיוון שהמתווה טרם סוכם, אני קוראת לשמולי להגיע לדיוני המשך החקיקה בוועדה ולהילחם יחד איתי ועם עוד חברי כנסת בקואליציה ובאופוזיציה במטרה להשיג את המתווה הטוב ביותר עבור ילדי ישראל בגילאי לידה עד שלוש".

פורסם לראשונה 05/07/2018 21:24

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרטין זליאזקוב אחרי הפגיעה בינואר 2017
מומלצים