שתף קטע נבחר

הורים משביתים מעון יום שבו 17 פעוטות ושלוש מטפלות חלו בדיזנטריה

ל-ynet נודע כי הורים השביתו את המעון במושב נחם שליד בית שמש בעקבות התפרצות המחלה. לטענתם התפשטותה החלה לפני יותר משבועיים, אך הנהלת המעון והמפקחת "לא שיתפו את ההורים. זה מעיד על טיוח". הנהלת אמונה: מקור המחלה לא קשור במטבח או במזון, אלא בילד מסוים

פרסום ראשון: 17 פעוטות ושלוש מטפלות במעון יום של תנועת "אמונה" במושב נחם שליד בית שמש חלו בשבועיים האחרונים בדיזנטריה. ל-ynet נודע כי אחת הפעוטות, בת שנתיים, מאושפזת מאתמול (ה') בבידוד בבית החולים הדסה עין כרם לאחר שאיבדה את ההכרה, הפסיקה לנשום ופרכסה. מפקחת מטעם משרד הבריאות צפויה לפרסם דו"ח בנושא בתחילת השבוע הבא.

 

למרות שרשרת ההידבקויות שנבעה מהתפשטות החיידקים סלמונלה ושיגלה, המעון המשיך לפעול עד שההורים הכריזו על שביתה, החל מהיום. הפעוטות והמטפלות שנדבקו סבלו מכאבי בטן, חום גבוה, הקאות ושלשולים. הסכנה המרכזית מהדבקה בחיידקים הללו היא פגיעה במערכת העצבים, ובמקרים חמורים מתפתחת דלקת קרום המוח.

הודעות הסמס בקבוצה של הפעוטון ()
התכתבות בקבוצת הורי המעון


הודעות הסמס בקבוצה של הפעוטון ()

אמה של הפעוטה המאושפזת סיפרה ל-ynet: "אתמול בבוקר היה לה את התסמין הראשון, שלשול. הלכתי לרופא שרשם לה אנטיביוטיקה. כעבור כשעתיים היא פתאום החלה לסבול מהזיות וצרחה 'אמא'. התחלתי לדבר איתה והיא לא הגיבה. היא פשוט איבדה את ההכרה, התחילה לפרכס ולא נשמה. הזמנתי אמבולנס, הייתי בהיסטריה וכל הסיפור קרה מהחיידק הזה. עכשיו היא מאושפזת בבידוד וגם אני צריכה להסתובב עם בגדים מבודדים. אני לא מבינה איך זה שפה בבית החולים מבינים כמה נורא החיידק הזה וכמה צריך להישמר ממנו, אבל במעון אמרו לנו שהכל בסדר ושהכל מטופל, למרות שהילדים המשיכו להידבק כל יום וההורים התלוננו שוב ושוב".

 

אם אחרת, שבתה נדבקה בסלמונלה, סיפרה: "כבר שבועיים שאני ובעלי במשמרות איתה בבית. אני ממש לא יכולה להרשות את זה לעצמי, אבל זה המצב. לא אשלח את הבת שלי כל עוד היא ממשיכה לשלשל". אימהות רבות אחרות כתבו גם הן בקבוצת הווטסאפ של המעון כי ילדיהן סובלים מתסמיני המחלה. "לדעתי ההדבקה הייתה צריכה להיעצר מזמן אם היו מקפידים על נוהלי הניקיון", כתבה אם נוספת. "כנראה שלא מקפידים בגלל מחסור בזמן או בכוח אדם. ילדים ממשיכים להידבק בקצב מסחרר וגם המטפלות אומללות".

 

ההורים: "ניסיון טיוח"

במכתב ששלחה אחת מהאימהות להנהלת תנועת האישה הדתית-לאומית "אמונה", שמפעילה עשרות מעונות יום לפעוטות ברחבי הארץ, היא מחתה על שלמרות שהתפשטות המחלות החלה לפני יותר משבועיים, מנהלת המעון והמפקחת מטעם התנועה "לא שיתפו את ההורים בדבר ההתרחשויות והדברים צפו ועלו לפני כשבוע וחצי בשיחות מסדרון ביניהם. אי הבאת הדברים לידיעתנו, מעיד על טיוח הנושא בניסיון נלוז להעלימו מתחת לפני השטח".

 

האם הוסיפה כי "לא מתקבל על הדעת שאנו כהורים מפקידים בידיכם את היקר לנו מכל ויוצאים לעבוד, בין היתר, כדי לממן את עלות שכר הלימוד הגבוה למעון, אך לא מקבלים תמורה ראויה וחמור מכך, מגלים כי ילדינו חשופים למחלות.

 

"אתם, האמונים על שלום ילדינו, ביטחונם ובריאותם לא עושים עבודתכם נאמנה. חוסר אחריות וטיוח זועקים מבין השורות. מה עוד צריך לקרות כדי שמשהו ייעשה בפועל? מאסנו! ילדינו אינם הפקר! מדובר כאן בדיני נפשות. כולי תקווה כי יש בנמצא ולו אחד שייקח את המושכות לידיים ויטפל בנושא באופן נאות שיביא למיגור התופעה ולהשבת השגרה למעון".

 

בעקבות תלונות ההורים מנהלת הפעוטון פרסמה הודעה שבה כתבה כי "נושא הניקיון וההיגיינה במעון הוא אחד הדברים שאני שמה עליהם דגש מרבי. בשבוע האחרון כובסו הצעצועים, הוחלפו המצעים ובחדר ההחתלה שומרים על הכללים (כפפות, משטח החתלה, שטיפת ידיים וחיטוי בין ילד לילד). העברנו רשימת ילדים שחלו למשרד הבריאות וכרגע אנחנו מחכים לתוצאות הדו"ח ונפעל בהתאם".

 

בהודעה על פתיחתם בשביתה ציינו ההורים כי "העדר שקיפות והעדר טיפול ראוי מצד המערכת הביאו אותנו לכלל החלטה כי זהו הצעד הנדרש – הן כדי לנקות ולהבריא את השטח והן כדי שנצליח לבוא לכדי שיח אמיתי וכן דין ודברים עם ההנהלה אודות המשך הטיפול בנושא ומיגורו".

 

מתנועת "אמונה" נמסר בתגובה לפנייתנו כי "אכן, לפני כשבועיים נשלח הביתה אחד הילדים, אחרי ששלשל. כעבור כמה ימים הודיעו הוריו כי נמצא אצלו החיידק. ואולם כל מי שבקי בנושא יודע שיש תקופת דגירה ועד שמתבררת המחלה, חלפו ימים שבהם הילד שהה במעון, שיחק עם ילדים. בינתיים נדבקו ילדים ואנשי צוות. הדבר דווח לאלתר הן למשרד הבריאות והן לאגף המעונות במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, וכמובן להנהלת אמונה".

 

עוד מסרו: "המעון הזה מצטיין ובולט בניקיונו. נלקחו דגימות על ידי משרד הבריאות ועדיין לא נמסר דו"ח רשמי, אבל המידע שיש כרגע מלמד שמקור המחלה לא קשור במטבח או במזון, אלא כאמור באותו ילד. מנהלת המעון, המפקחת, מנהלת האגף ומנכ"ל אמונה נמצאים כל העת בתמונה וגם בקשר עם ההורים. יש הורה או שניים שמנסים להלהיט את הרוחות, אך כל הנושא נמצא מהרגע הראשון בטיפול כל הגורמים המוסמכים".

 


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים