שתף קטע נבחר

מחאת לוחמי צוק איתן מול מעון נתניהו: "המלחמה לא תמה עד חזרת הדר ואורון"

400 חיילי חי"ר שהשתתפו במבצע בעזה הניחו את אותות המערכה שלהם בארגז וניסו להכניס אותו לבית רה"מ. המאבטחים לא אפשרו להם. במכתב שהגישו הצהירו הלוחמים: "אות שאינו מייצג ערכים הוא חסר ערך"

 

 

מחאת הלוחמים: 20 חיילי מילואים שלחמו במבצע צוק איתן הגיעו אחר הצהריים (יום א') למעון בית ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בירושלים, על מנת להחזיר את אותות המערכה שלהם ושל 380 לוחמים נוספים, במחאה על אי השבת הגופות של סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול, שעדיין מוחזקות על ידי חמאס בעזה.

 

מדובר על 400 חיילי מילואים מחטיבות גבעתי, גולני ואחרות. את 400 האותות הם הניחו בארגז בצירוף מכתב שעליו חתמו ובו הצהירו: "החלטנו להשיב את אות המלחמה אשר קיבלנו בגין שירותינו. אות שאינו מייצג ערכים הוא חסר ערך. מלחמת צוק איתן לא תמה עד שאחרון הלוחמים ישוב לביתו ומשפחתו".

 

הלוחמים ניסו להעביר את הארגז מעל מחסום השער, אך מאבטחיו של נתניהו הבהירו להם שלא ניתן להכניס את הארגז למעון או להעבירו לנתניהו.

 

מחאת הלוחמים מחוץ למעון ראש הממשלה, היום:

מפגינים אשר לחמו במבצע צוק איתן מול מעון ראש הממשלה בירושלים (צילום: עמית שאבי)
(צילום: עמית שאבי)

מפגינים אשר לחמו במבצע צוק איתן מול מעון ראש הממשלה בירושלים (צילום: עמית שאבי)
(צילום: עמית שאבי)

אורון שאול והדר גולדין ()
אורון שאול והדר גולדין

אור כהן, שלחם בסיירת גבעתי עם גולדין, אמר: "ארבע שנים אחרי צוק איתן איננו יכולים לשקוט עוד. אנחנו כאן כדי להסביר לראש הממשלה ולשרי הקבינט שמבצע צוק איתן לא נגמר עד חזרתם של הדר גולדין ואורון שאול שלחמו בשליחותם. התגייסנו בידיעה שקיים הסכם לא כתוב בין מדינת ישראל לחייליה - היא מתחייבת להחזיר אותנו בין אם אנחנו חיים או לא".

 

צור גולדין, אחיו של הדר, הוסיף: "זה אירוע חריג. לא אנחנו יזמנו אותו. הפעולה הזו מצביעה על תעודת עניות לכל מה שנקרא נאמנות לחיילי צה"ל. יש לנו הזדמנות לייצר משוואה שבה תמורת הסכם בעזה שבים הנעדרים".

 

בשבוע שעבר עמדו מחוץ לבית ראש הממשלה כ-15 משפחות שכולות מצוק איתן שבחרו לא להגיע לטקס הממלכתי לזכר החללים בהר הרצל, ובמקום זאת לעמוד לצד משפחות גולדין ושאול. נתניהו אמר בטקס האזכרה הממלכתי באותו יום שמדינת ישראל ממשיכה להשקיע מאמצים רבים להחזרת גופות והוסיף: "לא כל המאמצים גלויים לעין וטוב שכך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שאבי
לוחמי המילואים ליד מעון רה"מ, היום
צילום: עמית שאבי
מומלצים