שתף קטע נבחר

פרשת מצלמות המהירות: בכיר במכון התקנים חשוד בעדות שקר

חלוקת דו"חות מהמצלמות הופסקה - וכעת יש הסתעפות חדשה: המשטרה הודיעה כי הסתיימה חקירת אילן כרמית, שהיה זה שאישר את תו התקן למצלמות. הוא חשוד בעדות שקר בבית המשפט. כרמית העיד כי נכח בניסוי בהולנד למצלמות, אבל לא הצליח להוכיח שהניסוי אכן התבצע

 

מצלמת מהירות (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
מצלמת מהירות(צילום: ירון ברנר)

 

פרשת מצלמות המהירות מסתעפת: המשטרה הודיעה היום (ב') כי אילן כרמית, בכיר במכון התקנים הישראלי, חשוד שמסר עדות שקר בבית המשפט. כרמית נחקר לפני כחודשיים ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 לאחר שעל פי החשד מסר עדות שקר במסגרת הליך המתנהל בבית משפט השלום בעכו הנוגע למצלמות א'3, מצלמות המהירות. לאחרונה הפסיקה המשטרה לחלק דו"חות במצלמות המהירות, על רקע בדיקת אמינותן.

 

במשטרה אמרו כי עובד הציבור כרמית - ממלא מקום מנכ"ל מכון התקנים - נחקר בעקבות פניית המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים לראש אגף החקירות והמודיעין. תיק החקירה הועבר לפרקליטות לצורך עיון והחלטה על המשך ההליך.

 

 

במשטרה טענו בהודעתם כי "לעצם חקירתו בנושא עדות השקר, שבוצעה לבקשת הפרקליטות, אין קשר לדיון המהותי הנוגע לאמינות מצלמות א' 3, נושא שבו מתבצעת סדרה של בדיקות טכנולוגיות, שסיכום ביניים שלהן יסתיים בימים הקרובים ויפורסם לציבור".

 

כרמית היה הסמכות המקצועית שאישרה את קבלת תו תקן למצלמות. הוא נקרא על ידי משטרת התנועה להעיד בבית המשפט בעכו בתביעה שמנהל עו"ד תומר גונן, שמייצג נהגים שטענו כי המצלמות אינן אמינות. במשפט, באולמו של השופט יעקב בכר, נחשף כי המדינה מעולם לא בדקה את המצלמות לפני שהכניסה אותן לשימוש.

 

כרמית, האחראי על בדיקת המצלמות, העיד כי נכח בניסוי שנערך בהולנד אבל לא הצליח לשחזר את פרטיו או להוכיח כי אכן התבצע. משלחת משטרתית שיצאה למכון ההולנדי שערך את הניסוי, לדבריו, לא מצאה לו זכר. 

 

מערך מצלמות המהירות, שמופעל בידי חברת מל"מ תים, הופעל לראשונה בשנת 2013 ועד כה נפרסו ברחבי הארץ כ-100 מצלמות פעילות. עד היום הפיקו המצלמות מאות אלפי דו"חות וגרמו לאלפי נהגים לאבד את רישיונם ולאחרים לשלם דו"חות בסכומים מצטברים של מיליונים רבים. יצוין כי הפעלת מצלמות המהירות האחרות של אגף התנועה במשטרה נמשכת כרגיל, הן של מכמונות הלייזר שמפעילים שוטרים בצידי הדרכים והן של מכמונות המכ"ם מסוג דבורה המותקנות בחלק מהניידות.

 

במכון התקנים אמרו בתגובה כי הם משוכנעים שהתיק ייסגר מחוסר אשמה.

 

עו"ד תומר גונן, המייצג את הנהגים בתביעה על מצלמות א'3, אמר: "מצד אחד אני שמח שסוף סוף נפתחה חקירה. מצד שני, תמוהה החלטת הפרקליטות שלא להטיל את החקירה על מח"ש. הדבר מעיד שיש כוונה לא לחקור כלל את מעורבות אנשי המשטרה והבט''פ, שהעידו בדיון פנימי כי מר כרמית שיקר בבית המשפט והנחו להשתיק את הסיפור כדי לא 'לסבך' את ההליך בעכו. יתרה מכך, העובדה שכרמית משמש כמנכ''ל מכון התקנים בפועל ואף מועמד המכון למנכ''ל קבע היא שערוריה בפני עצמה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
מצלנות המהירות
צילום: ירון ברנר
מומלצים