שתף קטע נבחר

מצטייני השב"כ: לוחמת במאות מבצעים ומפעיל בתחום סיכול הריגול

12 עובדי ועובדות ארגון הביון זכו להוקרה בטקס בבית הנשיא. ריבלין: "בידיכם מופקדת ההגנה על ביטחון ישראל, אבל גם 'סיכול ומניעה של כל פגיעה בסדרי המשטר הדמוקרטי ובמוסדותיו'". נתניהו: "התרשמתי מהרוח שלכם"

 

בנימין נתניהו, ראובן ריבלין ונדב ארגמן (צילום: חיים צ
ריבלין, נתניהו וארגמן עם כמה מהמצטיינים(צילום: חיים צ"ח לע"מ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין העניק היום (ב') תעודות הצטיינות ל-12 עובדות ועובדי שירות הביטחון הכללי בטקס שהתקיים בבית הנשיא בירושלים. בטקס השתתפו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש השב"כ נדב ארגמן.

 

לפני הטקס נפגשו המצטיינים עם הנשיא, ראש הממשלה וראש השב"כ לשיחה - ולאחריה נערך הטקס בהשתתפות משפחות הזוכים. בין המצטיינים השנה: מפעיל בתחום סיכול הריגול, מומחה סייבר שיזם וניהל מבצעים פורצי דרך, לוחמת ביחידת המבצעים שלקחה חלק במאות מבצעים מיוחדים, מפקד ביחידה לאבטחת אישים שהוביל מבצעי אבטחה חובקי עולם ומנהלת ענף מערכות כריית מידע שפעילותה הובילה לפענוח פיגועים משמעותיים.

 

"אני עומד כאן היום כאזרח. כנציג האזרחים והאזרחיות של מדינת ישראל כולה, ואני רוצה לומר לכם המצטיינים ולכלל אנשי השירות אנחנו יודעים שאנחנו חבים לכם חוב גדול, אבל אנחנו לא יודעים עד כמה הוא גדול. תודה", אמר הנשיא בפתח דבריו והדגיש: "השב"כ נמצא בחזית המבצעית, הוא חוד החנית במאבק של מדינת ישראל בטרור"

 

עוד אמר הנשיא: "אני לא מכיר אף גוף במדינת ישראל שהמשימה שלו מורכבת ורגישה כמו זו של שירות הביטחון הכללי. בידיכם מופקדת ההגנה על ביטחון ישראל, אבל גם 'סיכול ומניעה של כל פגיעה בסדרי המשטר הדמוקרטי ובמוסדותיו', כך לשון החוק. יתרה מכך, החוק מינה אתכם על שמירה וקידום אינטרסים ממלכתיים, והורה לכם לפעול באורח ממלכתי. אין הרבה חוקים שבהם הביטוי ממלכתיות מקבל משמעות חוקית כמו בחוק השירות, וזה מחייב".

 

"מתרשם מהיוזמה ומהמחויבות"

ראש הממשלה נתניהו אמר בטקס: "שירות הביטחון הכללי, קודם כל מסכל. זאת פעולה שהיא חסרת השוואה. אתה לא יכול להשוות את זה לשום מדינה אחרת, משום שבכל המקומות האחרים נכשלים, או שבמדינות אחרות אין בעיה כזאת. אבל פה יש בעיה כזאת, ויש הצלחה כזאת, וההצלחה הזאת היא שלכם.

 

"התרשמתי מהרוח שלכם, לא רק עכשיו במפגש עם הנשיא, אלא גם במפגשים שלנו מעת לעת ובמשימות המבצעיות שמובאות בפניי. אני מתרשם מהיוזמה, מהתנופה, מהמחויבות, מהטכנולוגיה, והשילוב של הטכנולוגיה עם הגורם האנושי".

 

ראש השב"כ ארגמן אמר: "המצוינות היא ערך מרכזי ומוביל אצלנו. אנו נדרשים לתפקד בסביבה מורכבת, מול איומים משתנים ומול גורמים עוינים, ורמת התחכום שלהם רק עולה ומשתפרת. המערכה שאנו מתמודדים בה היא מלחמה שאינה נגמרת, שרובה מתבצעת רחוק מעין רואה. זו מלחמה שאסור לנו להפסיד בה: מה שמוטל על הכף הוא ביטחון המדינה ואזרחיה והגנה על הדמוקרטיה הישראלית.

 

א', נציגת המצטיינים, אמרה בטקס: "אנו רגילים לעשות עבודתנו בצנעה, ללא פרסים ואותות. פשוט לעשות. והכי טוב שאפשר. אתם רואים פה לפניכם מצטיינים במבוכה, בעלי עשייה משמעותית, יוזמים, חושבים בגדול ומבצעים. מהו האות אם לא דוגמה אישית לדור הצעיר בבית ובעבודה, ששואל ולעיתים אף עונה, 'האם זה שווה את זה?' האם ההשקעה, המאמץ, השעות, הנסיעות-האם זה שווה?

 

"התשובה החד-משמעית, לנשים וגברים כאחד היא כן! שווה בשל הברק בעיניים, שווה בשל תחושת הסיפוק האדירה ולצדה ידיעה כי לכל אחד מאתנו החלק שלו בעשייה הכול כך חשובה של הארגון, בשמירה על ביטחון אזרחי המדינה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים צ"ח לע"מ
מצטייני השב"כ בבית הנשיא
צילום: חיים צ"ח לע"מ
מומלצים