שתף קטע נבחר

הסדר: מורה למוסיקה הודה בביצוע מעשים מגונים בתלמידה

מורה שעבד בכרמיאל נעצר בשנה שעברה אחרי ששתי תלמידות התלוננו שהוא ביצע בהן מעשים מיניים. במסגרת הסדר טיעון הוא הודה בביצוע מעשים בתלמידה אחת, בעת שהייתה בת פחות מ-16. סניגורו: "לא מדובר בעבריין מין סדרתי, אלא באדם שניהל רומן"

 

 

גל סהר. הטיעונים לעונש יישמעו בעוד כשלושה חודשים ()
גל סהר. הטיעונים לעונש יישמעו בעוד כשלושה חודשים

בית המשפט המחוזי בחיפה התיר לפרסום, לבקשת הפרקליטות, כי גל סהר, מורה למוסיקה שעבד בכרמיאל, הודה באחרונה בביצוע מעשים מגונים באחת מתלמידותיו, בעת שהייתה בת פחות מ-16. סהר הודה בכתב האישום המתוקן, במסגרת הסדר טיעון. 

 

 

ההודאה של סהר ניתנה כבר בחודש שעבר, אולם מאחר והדיון התנהל בדלתיים סגורות התובעת, עו"ד מאיה חזן-דהן מפרקליטות מחוז חיפה, פנתה לבית המשפט בבקשה לאשר את פרסומה. בהחלטה ציין השופט כי שמע כבר חלק גדול מהעדויות ונחשף לראיות לפני הודאתו של הנאשם.

 

סהר נעצר בפברואר 2017 לאחר ששתי תלמידות לשעבר התלוננו נגדו על מעשים מיניים שביצע בהן. כחודש לאחר מכן הוגש נגדו כתב אישום על תקיפת שתי התלמידות. עם זאת, בכתב האישום המתוקן, שבו הודה סהר, מדובר בביצוע מעשים מגונים בתלמידה אחת. השופט, ערן קוטון, ציין בהחלטה לאפשר את פרסום חלק מהפרטים, כי העבירות בוצעו תוך ניצול יחסי מרות, תלות וחינוך, וחלקן בוצעו ללא הסכמת הנערה. המעשים בוצעו במתלוננת אחת בין השנים 2007-2010.

 

בהסדר הטיעון שנחתם בין הנאשם לפרקליטות אין הסכמה על העונש, והטיעונים לעונש יישמעו בעוד כשלושה חודשים. הנאשם עצמו שוחרר במהלך ההליכים נגדו למעצר בית חלקי, והוא עובד כיום בקיבוץ כפר מסריק שבו הוא מתגורר.

 

ד"ר דנה פוגץ' וענבר קידר ברוך, עורכות דינה של הנערה שנפלה קורבן למעשיו של סהר, אמרו כי סהר הוא כיום עבריין מין שהורשע בסדרת עבירות חמורות, "כולל פגיעה בלא הסכמה, כפי שאפשר יהיה לראות כשיותר פרסום האישומים. מדובר במורה שניצל את סמכותו ואת השפעתו הרבה על ילדה שהכיר כשהייתה בת 12, כדי לספק את צרכיו המיניים, כשהוא מסווה את מעשיו הנלוזים בפעילות חינוכית. סהר מיהר להודות באישומים שיוחסו לו לאחר שמיעת עדותה של הנפגעת שאותה אנו מייצגות. היה לו ברור שאם תמשיך מסכת הראיות מצבו יהיה חמור הרבה יותר. מרשתנו הסכימה להסדר הטיעון מאחר והוא משקף את תלונתה המקורית ואכן, כתב האישום שבו הורשע זהה כמעט לכתב האישום המקורי".

 

אביה של הנפגעת מסר שהוא גאה בבתו אשר חשפה את מעלליו של סהר, ובכך מנעה פגיעות נוספות. "אני מקווה שכל מי שעמד לצידו של העבריין, יקרא את כתב האישום כשיותר לפרסום, ייבהל ויזדעזע", אמר.

 

הסניגור של סהר, עו"ד אביעד רייפר, אמר היום כי הפער בין מה שהוצג בתחילה על ידי המשטרה והפרקליטות לבין התמונה האמיתית - הוא עצום. "הפער בא לידי ביטוי גם בכתב האישום המתוקן. לא מדובר, כפי שנטען, בעבריין מין סדרתי המסוכן לבני נוער, אלא באדם שניהל רומן שטחי - אם כי לא תקין - עם נערה".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים