שתף קטע נבחר

צו עיקול לספינות במשט לעזה: "משפחות שכולות יוכלו לקבל את שוויין כפיצויים"

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא צו עיקול זמני לשתי ספינות נורבגיות שמתכננות להגיע לרצועת עזה. המשמעות: אם ייגררו לנמל ישראלי - שווי הספינות יועבר למשפחות נפגעי טרור כפיצויים. עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר מארגון "שורת הדין": "המארגנים ילמדו שיש מחיר לתמיכה בחמאס"

 

 

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא היום (רביעי) צו עיקול זמני לשתי ספינות של המשט הנורבגי המתוכנן לצאת בשבועות הקרובים לכיוון עזה, וחלק מספינותיו כבר עוגנות באיטליה. הצו יאפשר שהספינות Freedom ו-Karstein, ששוויין מוערך בלפחות 75 אלף אירו, ישמשו כתשלום פיצויים למשפחות שנפגעו מטרור מצד חמאס ברגע שייכנסו לשטחו של נמל ישראלי.

 

מארגני המשט טוענים כי אם הם יצליחו להגיע לחופי עזה, הם ימסרו את הספינות לארגונים אזרחיים ולדייגים המקומיים. בארגון "שורת הדין", שהגיש את הבקשה לצו העיקול, טוענים על פי חוות דעת מטעם סגן מפקד חיל הים לשעבר תא"ל נועם פייג, והמומחה למזרח התיכון אריה שפיצן, הספינות ישמשו את ארגון הטרור שמעוניין לחזק את כוחו הימי.  

 

פעילים פרו פלסטינים במשט לעזה ב-2015 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
פעילים פרו פלסטינים במשט לעזה ב-2015(צילום: רויטרס)

עורכת הדין ניצנה דרשן-לייטנר מארגון "שורת הדין" ()
עורכת הדין ניצנה דרשן-לייטנר מארגון "שורת הדין"

הבקשה הוגשה בשם משפחת גביש ששכלה את בני הזוג דוד ורחל יחד עם בנם אברהם והסב יצחק קנר במוצאי פסח 2002, ומשפחתו של אדם וינשטיין שנרצח בפיגוע תופת בירושלים בשנת 2001. חמאס קיבל את האחריות לשני הפיגועים והמשפחות הגישו תביעות נזיקין נגד הארגון.

 

בשנת 2006 פסק בית המשפט המחוזי כי חמאס יפצה את משפחת גביש ב-90 מיליון שקלים ומשפחת וינשטיין עדיין מחכה להכרעת הדין בתביעתה. עד כה הפיצויים למשפחת גביש לא שולמו, ועל כן דרשו בני המשפחה לעקל את הספינות שמתכוונות להגיע לישראל.

 

נשיאת הארגון עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר מסרה כי "מארגני המשט מגיעים לכאן בכל שנה עם ספינות כדי לפרוץ את הסגר על רצועת עזה ולפגוע בריבונותה של ישראל. בכל שנה הם נתפסים על-ידי הצבא, נגררים לנמל אשדוד ומוחזרים לביתם כאילו לא קרה דבר. הפעם הספינות יעברו לידי נפגעי הטרור והמארגנים ילמדו שיש מחיר לפרובוקציה, לתמיכה בארגון טרור ולהפרה השיטתית של החוק הבינלאומי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים