שתף קטע נבחר

עסקת 300 אלף בתמורה לחיים שנגדעה בחיסול: כך פוענח רצח אשת עד המדינה

עד תביעה שחצה את הקווים רצה "לקנות" את חייה של דבורה הירש ושילם 300 אלף שקל לראש ארגון הפשע יניב זגורי כדי שיניח לה. הוא ארגן "מפגש סולחה" אלא שזגורי, שכעס על כך שטל קורקוס הפך לעד מדינה, שיגר במקומו מתנקש שרצח אותה לעיני ילדיה. בצהריים הוגשו כתבי אישום בפרשה

 

 

במרץ 2016 נרצחה דבורה הירש, גרושתו של עד המדינה טל קורקוס, מול עיני ילדיה. בצהריים (יום ה') הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד ראש ארגון הפשיעה הדרומי יניב (ניבי) זגורי - שנגדו העיד קורקוס - והעבריינים עמיר בן שימול ומשה רובין, שנחשב אף הוא לראש ארגון פשיעה, בגין הרצח של הירש. לנאשם נוסף, אריק איטל, מיוחסות עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, ניסיון לשידול לרצח והדחה בחקירה בגין מעורבותו בתכנון רצח טל קורקוס.

 

עו"ד יואב קישון, המשנה לפרקליט מחוז דרום, אמר בעקבות הגשת כתב האישום כי "נחצו כל הקווים האדומים האפשריים. נרצחה אישה לנגד עיני ילדיה מפני שבעלה היה עד נגד הנאשמים. במדינה מתוקנת לא יכול להיות מצב כזה שבו אנשים יירצחו משום שהם או קרוביהם שימשו כעדי תביעה. לכן נעשה כל מאמץ למצות את הדין עם הנאשמים".

 

כתב האישום מפרט את השתלשלות העניינים והמניעים אשר הובילו לרצח ולשאר האירועים המתוארים בו. זגורי הועמד לדין יחד עם אחרים ב-2008 בגין מסכת עבירות חמורות. עיקר הראיות בפרשה זו נסמכו על עדות המדינה קורקוס אשר היה יד ימינו של זגורי והעיד נגדו. בגין תיק זה נשפט זגורי לשבע שנות מאסר.

 

לפי כתב האישום הנוכחי, לאחר שחרורו ממאסר, גמלה בלבו של זגורי ההחלטה לגרום למותם של טל, דבורה ושל הוריו של טל כנקמה על היותם של טל ודבורה עדי תביעה בתיק הקודם, וכנקמה על תמיכתם של דבורה ושל הוריו של טל בהחלטתו של טל להביא להפללתו של זגורי בתיק הקודם וכן במטרה להרתיע אחרים מלהעיד נגדו בעתיד.

רצח טל קורקוס, אלישע סבח ודבורה הירש ()

הירש. חשבה שהגיעה למפגש עם זגורי - ובמקומו הגיע המתנקש (צילום: ישראל יוסף) (צילום: ישראל יוסף)
הירש. חשבה שהגיעה למפגש עם זגורי - ובמקומו הגיע המתנקש(צילום: ישראל יוסף)

לפי כתב האישום, זגורי אמר כי הוא כועס על כך שעד התביעה מ' סייע לדבורה לחזור להתגורר בבאר שבע, לאחר שהיא וקורקוס יצאו מהתוכנית להגנת עדים, וכן על כך שהוא העסיק את אמו של טל בעסק שבבעלותו. תוך כדי השיחה, שלף זגורי אקדח, דרך אותו, הצמידו אל ראשו של עד התביעה ואמר לו ש"כל מי ששם אצבע בתיק שלו ימות" וציין את טל, הוריו של טל ודבורה בהקשר זה, וכן אמר בכעס שהוא ישב שבע וחצי שנים בכלא ולא גידל את בנותיו.

 

עד התביעה ניסה להניא את זגורי מלפגוע בדבורה והתחנן על נפשה. בהמשך לכך הלין זגורי על כך שעקב מעשיהם של טל ושל דבורה, נאלץ זגורי לשלם שכר טרחה לסנגוריו בתיק הקודם בגובה של כחצי מיליון שקל - ודרש ממנו לפצותו בסכום זה בתמורה לוויתור על כוונתו לרצוח את דבורה.

 

עד התביעה אמר לזגורי כי לא יעלה בידו לגייס את הסכום המבוקש והודיע לו כי במקום לשלם את הפיצוי הוא מוכן לפעול יחד עמו כדי לגרום למותם של טל ושל הוריו, ובכך קשר עמו קשר למטרה זו.

 

במסגרת הקשר, השיג העד את כתובת המגורים של הוריו של טל וכן בכמה הזדמנויות, ערכו זגורי והוא סיורים סמוך לבית הוריו של טל, שבמהלכם ערך זגורי רישומים וסקיצה של בתים באזור שבהם הותקנו מצלמות אבטחה. כמו כן, הם בחנו דרכי גישה לאזור מגוריהם ודרכי המילוט משם.

 

הם אף קיימו מפגש בנוכחותו של משה רובין, שבמהלכו סוכם כי עם שחרורו של טל ממאסרו, יארוב העד לטל ביציאתו מבית הסוהר או בהמשך, ביציאה מאזור מגורי הוריו, וירה בו. לאחר המפגש, ובהתאם למה שסוכם בו, במועדים שונים, סייר בשטח הסמוך לכלא באר שבע ובחן את דרכי הגישה וההימלטות מן המקום. זגורי הודיע לו כי ברגע שיוחלט על מועד ביצוע הרצח של טל, הוא יספק לו אקדח עם משתיק קול לצורך ביצוע הרצח.

טל קורקוס והרכב שלו שפוצץ ()
טל קורקוס והרכב שלו שפוצץ

עוד צוין בכתב האישום כי זגורי העלה בפני עד התביעה את נושא הפיצוי שהוא דרש ממנו, בגין ההוצאות הכספיות שנגרמו לו בניהול משפטו הקודם, בתמורה לכך שיחוס על חייה של דבורה. לפי הסיכום שהושג ביניהם, כמפורט בכתב האישום, יועברו לזגורי סך של 300 אלף שקל ובתמורה לכך הבטיח זגורי לחוס על חייה של דבורה.

 

למרות קבלת הכסף, נותר זגורי נחוש ברצונו לגרום למותה של דבורה, אך ניסה להטעות את העד לחשוב כי הוא ויתר על כוונתו זו.

 

זגורי אף סיפר לעד שנודע לו שדבורה מתכוונת לחדש את הקשר הזוגי שלה עם טל והביע תרעומת על כך. בעקבות כך, ניסה למנוע פגיעה בדבורה ולוודא כי זגורי יעמוד בהבטחתו שלא לעשות כן. זגורי הציע כי ייפגש עם דבורה, ישמע ממנה שאינה מתכוונת לחדש את הקשר הזוגי עם טל וימחל לה.

 

זגורי הביע נכונות לפגוש את דבורה, אך זאת רק על מנת להטעות את העד ולגרום לו להאמין כי הוא מתכוון לעמוד בהבטחתו ולחוס על חייה של דבורה.

בעקבות כך, קבע העד שני מפגשים עם זגורי ודבורה במסעדות בעיר, שאליהם הגיעו העד ודבורה, אך זגורי לא הגיע למפגשים אלה, בטענה כי אינו מעוניין להיפגש עם דבורה במקום הומה אדם.

 

יומיים לפני הרצח, הציע העד לזגורי כי ייפגש עם דבורה בחניה מול בניין בשדרות ירושלים 19 בבאר שבע, בסמוך לביתה, וזאת כדי לשוחח עמה ביחידות ולהתפייס כאמור.

 

ירי דרך חלון הנהג 

זגורי הבטיח לעד התביעה כי יגיע לפגישה וישוחח עם דבורה, וכן הבטיח כי אם ישתכנע כי אכן אין בכוונתה של דבורה לחדש קשר זוגי עם טל, הוא יסלח לה וינשק את ראשה, כל זאת כאשר הוא יודע כי אין בכוונתו להגיע לפגישה, וכי הוא ינצל את הפגישה כדי לשלוח אחרים מטעמו לרצוח אותה. העד הציע כי בתו בת ה-5 תתלווה אליה על מנת להפיג את חששותיה.

 

קודם למועד הפגישה, קשר זגורי קשר עם משה רובין ועמיר בן שימול והורה להם לרצוח את דבורה ועדכן אותם באשר למועד הפגישה שנקבעה ומיקומה. ב-7 במרץ, יום הרצח, בסמוך לשעה 16:30 הצטיידו בן שימון ורובין ברכב שהושג עבורם למטרה זו, ונסעו ברכב ברחובות הסמוכים למקום המפגש בחניה.

 

כשעתיים לאחר מכן, הגיעו השניים ברכב סמוך למקום המפגש, כשהם מצוידים באקדח חצי- אוטומטי, כפפות, כיסוי לפנים, מעיל שחור וכובע קסקט. סמוך לשעה 18:20 הגיעה דבורה ברכבה לחניה, כשעמה ברכב נמצאים שלושת ילדיה הקטיניםוכן בתו הקטינה של מ', בהתאם לסיכום בינה ובין מ', והמתינה ברכבה לזגורי.

 

הנאשמים הבחינו בדבורה. בן שימול יצא מהרכב כשפניו מכוסות והוא מצויד באקדח, התקרב אל רכבה של דבורה, וירה דרך חלון הנהג הסגור לעבר צווארה ופלג גופה העליון של דבורה חמש יריות, במטרה לגרום למותה.

 

דבורה התמוטטה, ובן שימול נמלט בריצה מהחניה, חזר לרכב בו המתין לו רובין והשניים נמלטו מהמקום, כשהם מותירים את דבורה מתבוססת בדמה עם ילדיה ברכב.. סמוך לאחר מכן נפטרה דבורה מפצעיה.

 

"זגורי צרח והשתולל": העימות בין העד לראש ארגון הפשיעה

עד התביעה שתיאם את המפגש בין הירש לזגורי המשיך בחייו לאחר הרצח - אך הם לא היו שקטים. אלמונים ניסו לחסל אותו והוא הסתבך בפלילים. בבית המשפט התנהל נגדו תיק פלילי והוא החל לחשוש לחייו. בעקבות זאת, בחודשים האחרונים חצה את הקווים וסייע למשטרה להגיע לפריצה בחקירה.

 

במסגרת הסיוע שהעניק למשטרה, נערכו עימותים בינו לבין זגורי. "אני לא עושה את זה בשביל הכסף", אמר לזגורי בעימות, שכמעט נגמר במכות. זגורי צרח עליו והשתולל.

 

בסך הכול ערכה המשטרה שניים-שלושה עימותים ביניהם, כולם מתוחים ביותר ועם פחד באוויר. גם עמיר בן שימול התעמת עם אחד מעדי התביעה - שלו סיפר לכאורה על הרצח.

 

עו"ד עידו פורת, שמייצג את בן שימול עם עו"ד שלומי פצ'סקי, מסר בתגובה: "נוכח הראיות הדלות שהוצגו בפני מרשי, הרי שכולנו מופתעים מאוד מההחלטה להגיש נגדו כתב אישום. כולי תקווה שחפותו של מרשי תוכח בקרוב בבית המשפט". את זגורי מייצג עו"ד אורי בן נתן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים