שתף קטע נבחר

אחרי המעצר: הנסיך המיליארדר משתף פעולה עם יורש העצר הסעודי

אל-ואליד בן-טלאל שהה במעצר במלון יוקרה בסעודיה בשלושת החודשים האחרונים. כעת הוא שוחרר והתגייס לתמוך ברפורמות הכלכליות של יורש העצר - האיש שהוביל את המבצע שבמסגרתו נעצר

 

מוחמד בן סלמאן ואל-ואליד בן טלאל (מתוך טוויטר)
"היה לי הכבוד להיפגש עם אחי ולדון בנושאים כלכליים". בן-טלאל עם בן סלמאן(מתוך טוויטר)

אחרי ששהה במעצר במשך שלושה חודשים במסגרת המבצע נגד השחיתות, שהוביל יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, הנסיך המיליארדר אל-ואליד בן-טלאל הודיע על תמיכה בתוכנית הרפורמות של יורש העצר בן סלמאן. "היה לי לכבוד להיפגש עם אחי, יורש העצר, ולדון בנושאים כלכליים ובעתידו ותפקידו של המגזר הפרטי בהצלחת 'חזון 2030'", כתב בן-טלאל בחשבון הטוויטר שלו לצד תמונה שבה הוא מחובק עם בן סלמאן.

 

הנסיך בן טלאל, בן 62, שותף בתאגידי ענק - בהם דיסני, HP, רשת פוקס, טוויטר, אפל, סיטיגרופ, רשת המלונות "ארבע העונות" וחברת הנסיעות המשותפות "ליפט". הונו האישי הוערך בעבר ב-17 מיליארד דולר. הנסיך הוא אחיינו של המלך סלמאן ואחד הדוברים הבולטים ביותר בקרב הבכירים הסעודיים למען שוויון זכויות לנשים ופועל להרחבתן.

 

הנסיך בן טלאל במעצרו במלון ריץ קרלטון בריאד (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הנסיך בן טלאל במעצרו במלון ריץ קרלטון בריאד(צילום: רויטרס)

מדובר בהופעה הפומבית הראשונה בין השניים מאז המבצע שהוביל יורש העצר, שהחל בנובמבר ושבמסגרתו נעצרו 11 נסיכים, ארבעה שרים ו-34 שרים וסגני שרים לשעבר ששוכנו ב"כלא" המפואר - מלון "ריץ קרלטון" בבירה ריאד.

 

בן-טלאל כתב בנוסף: "אני אחד התומכים הגדולים ביותר באמצעות חברת ההחזקות קינגדום (שבראשה הוא עומד) ובעזרת כל חברות הבת שלה".

 

הנסיך המיליארדר במסעותיו בעולם (צילום: MCT) (צילום: MCT)
הנסיך המיליארדר במסעותיו בעולם(צילום: MCT)

"חזון 2030" היא תוכניתו של יורש העצר, בן סלמאן, "לגמול" את המדינה מהסתמכות בלעדית על רווחים מייצוא נפט כחלק מניסיונו לפתוח אזרחי המדינה כלפי העולם.

 

הנסיך בן-טלאל, הדמות הדומיננטית ביותר בעולם העסקים בממלכה, שוחרר בינואר ממעצרו יחד עם בכירים רבים לאחר שהגיעו להסדר כספי עם המדינה במסגרת הקמפיין נגד השחיתות. בן-טלאל אישר בחודש מרץ שהגיע להסדר כלכלי עם המדינה, אך סירב לפרט בנושא. הוא אמר כי הוא בשיחות עם "קרן ההשקעות הציבורית" בסעודיה, שבראשה עומד יורש העצר, על השקעות במדינה מצדו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך טוויטר
בן סלמאן ובן-טלאל
מתוך טוויטר
מומלצים