שתף קטע נבחר

מנהיגת התלמידים החדשה: "חשוב שניקח אחריות על החיים שלנו"

ליאל מלכביץ' (17) מנצרת עילית נבחרה לתפקיד יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית. "יש לנו השפעה מאוד משמעותית", אמרה באולפן ynet

 

 

להפוך את הסמארטפונים לכלי לימוד, לתמוך בתלמידים ש"נופלים בין הכיסאות" ולחזק את תחושת השייכות למדינה. אלו הן המטרות שהציבה לעצמה ליאל מלכביץ', בת 17 מנצרת עילית, שנבחרה אתמול (יום ב') בתום קרב צמוד לתפקיד יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית.

 

מלכביץ', שבשנה הקרובה תעלה לכיתה י"ב, תחליף בתפקידה את יובל חלביה, היו"ר היוצא. בריאיון באולפן ynet סיפרה מלכביץ' על תוכניותיה העתידיות, ואיך בכוונתה לייצג את כלל התלמידים ובני הנוער בישראל. "סיסמת הקמפיין שלי הייתה 'מחשבים מסלול מחדש'. הגעתי למסקנה שאנחנו צריכים לחשב את המסלולים שלנו שוב פעם, להבין איפה אנחנו עומדים".

 

מועצת התלמידים והנוער היא הגוף המייצג את התלמידים, וחברים בה תלמידים בכיתות ח' עד י"ב. היא הגורם המקשר בין התלמידים לבין גופים כמו משרד החינוך ומשרדי הממשלה. בעבר קידמה המועצה שורה של נושאים שמטרתם להטיב עם התלמידים, ובהם חוק זכויות התלמיד, כמו קמפיין שהובילה להורדת גיל ההצבעה מ-18 ל-17.

לכוביץ' הנכנסת לתפקיד וחלביה היוצא (צילום: מועצת התלמידים)
"הגעתי למסקנה שאנחנו צריכים לחשב את המסלולים שלנו שוב פעם". מלכביץ' והיו"ר היוצא חלביה(צילום: מועצת התלמידים)

"יש לנו השפעה מאוד משמעותית", אומרת מלכביץ'. "אנחנו נמצאים בפני כל מקבלי ההחלטות בכל הרמות השונות, בין אם זה בבתי ספר, מול הנהלה, בין אם זה עכשיו במחוזות כמו מול משרד החינוך או משרדים ממשלתיים, מול גורמים שקשורים בעיקר למחוזות וכמובן ברמה הארצית".

 

לדברי מלכביץ', אחד הנושאים המרכזיים שבכוונתה לקדם הוא חיזוק תחושת השייכות למדינה. "חשוב לי שנבין שאנחנו פה, אנחנו אזרחים ואנחנו חיים פה וכדאי שניקח אחריות גם על החיים שלנו. אני מאמינה שברגע שאדם מרגיש שייך אז גם אכפת לו מהמקום שהוא נמצא בו, ויותר מזה, ברגע שאכפת לו מהמקום שהוא נמצא בו הוא גם אקטיבי לגבי המצב שלו, הוא משנה דברים, הוא מזיז דברים. אני חושבת שזה מתחיל בעבודת שטח מצוינת".

 

מלכביץ' מספרת על עבודת המועצה: "אנחנו פועלים בהמון נושאים, שחלקם נחשבים נושאים שהם מאוד קטנים אבל להפך, הם באמת נושאים שעושים פה הבדלים של שמיים וארץ. אנחנו מתעסקים בדברים שנוגעים לנו, בסופו של דבר אם בני הנוער נפגעים אנחנו מתעסקים בפגיעה של בני הנוער, אנחנו לא רוצים שבני נוער ברחבי המדינה ירגישו שהם קצת עפים, נופלים בין הכיסאות, בין מערכת החינוך לבין המורים או ההורים. אנחנו לא פועלים נגד אף אחד, אנחנו פועלים למען האינטרסים שלנו כדי שאנחנו באמת נהיה אנשים שמשפיעים על הגורל שלנו בעצמנו".

 

בחודש שעבר אושר בצרפת חוק אשר אוסר על התלמידים שטרם הגיעו לגיל תיכון להשתמש בסמארטפונים בין כותלי בית הספר. האם זהו תרחיש אפשרי גם בישראל? לדעתה של מלכביץ', לסמארטפונים יש דווקא ערך חינוכי. "האמת היא שאני חושבת שאנחנו צריכים להתאים את עצמנו למאה ה-21", היא אומרת ומציעה "להשתמש בטלפונים ככלי ללימוד בעצם, לימוד חומר. אנחנו יכולים להשתמש בטלפונים למשחק מסוים בכיתה או לדרך להעברת ידע או כלים משמעותיים ובאמת שטלפונים יכולים להיות מכשיר מצוין כל עוד יודעים להשתמש בו נכון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים