שתף קטע נבחר

טראמפ חוזר בו: "רוסיה התערבה בבחירות"

נשיא ארה"ב מתקפל אחרי סערת מסיבת העיתונאים עם פוטין. טראמפ אמר שהוא התבלבל ומקבל את הקביעה המודיעינית שרוסיה התערבה בבחירות: "רציתי לומר שהתערבה, בטעות אמרתי שלא"

דונלד טראמפ ניסה לעצור את הסערה בארה"ב, בעקבות מסיבת העיתונאים שלו עם ולדימיר פוטין בהלסינקי. טראמפ דחה במסיבת העיתונאים את הערכות המודיעין בארה"ב שרוסיה התערבה בבחירות 2016 - ואמש חזר בו. טראמפ אמר לכתבים בוושינגטון שהוא התבלבל והתכוון לומר בדיוק ההפך. עם זאת הדגיש שהוא לא מאמין שלמעשים הייתה השפעה על התוצאות. "לא הייתה קנוניה", אמר הנשיא.

 

 

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
טראמפ אמש בוושינגטון(צילום: רויטרס)
  

טראמפ הוסיף שיש לו אמון מלא בסוכנויות המודיעין האמריקניות ושהוא מכבד אותן. לטענתו הסיבה למהומה היא שבפסגה בהלסינקי הוא מעד בלשונו, והתכוון לומר שהוא לא רואה סיבה להאמין שמי שהתערבה בבחירות בארה"ב היא אינה רוסיה. "חשבתי שזה ברור", אמר אמש. הנשיא האמריקני סיפר שכשחזר לארה"ב הוא לא הבין על מה המהומה הגדולה, ואז קיבל תמלול של מסיבת העיתונאים.

 

כשטראמפ נשאל בהלסינקי על ההתערבות בבחירות הוא השיב שהוא "לא רואה שום סיבה שזו הייתה רוסיה". אמש תיקן את עצמו, ואמר שהתכוון לומר שהוא "לא רואה שום סיבה שזו לא הייתה רוסיה" שהתערבה בבחירות. טראמפ אמר שגם אמש, כמו פעמים רבות בעבר, הוא "מקבל את מסקנות קהילת המודיעין שלנו שרוסיה התערבה בבחירות 2016". גם הפעם ציין שמלבד רוסיה יכולים להיות אשמים נוספים. "יש המון אנשים שם בחוץ. לא הייתה קנוניה בכלל", אמר.

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

כשטראמפ נשאל בהלסינקי אם הוא מוכן לגנות את ההתערבות הרוסית בבחירות הוא אמר ש"הנשיא פוטין הכחיש את זה באופן חריף ותקיף ביותר". בוושינגטון נדהמו מדבריו של טראמפ במסיבת העיתונאים בהלסינקי. פוליטיקאים, פרשנים וכלי תקשורת, הביעו זעזוע מה"כניעה" לטענתם שהפגין טראמפ מול נשיא רוסיה.

 

גם במפלגה הרפובליקנית מתחו ביקורת על הדברים. "הרוסים צריכים לדעת שרבים מאיתנו מבינים לחלוטין מה קרה ב-2016, ומה עדיף שלא יקרה שוב ב-2018", אמר מיץ' מקונל, מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, והבהיר: "האירופאים חברים שלנו. הרוסים לא". פול ראיין, יו"ר בית הנבחרים, אמר היום שהוא מוכן לשקול להטיל על רוסיה סנקציות נוספות. "ולדימיר פוטין לא חולק איתנו את אותם האינטרסים. ולדימיר פוטין לא חולק איתנו את אותם הערכים. רוסיה התערבה בבחירות, זה ברור לגמרי. לא צריך להיות ספק לגבי זה", אמר אתמול ראיין.

 

 

 

דונלד טראמפ ולדימיר פוטין  (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ מסיבת עיתונאים (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

על רקע הביקורת הקשה בארה"ב בעקבות מסיבת העיתונאים צייץ אמש טראמפ בטוויטר: "כפי שאמרתי היום ופעמים רבות לפני כן, 'יש לי אמון גדול באנשי המודיעין שלי. עם זאת, אני גם מכיר בכך שכדי ליצור עתיד טוב יותר אנחנו לא יכולים להתמקד רק בעבר – כשתי המעצמות הגרעיניות הגדולות בעולם אנחנו חייבים להסתדר!". אחר כך צייץ תמונה שלו עם פוטין מהפגישה ביניהם וכתב: "אני מעדיף לקחת סיכון פוליטי במסגרת המרדף אחר השלום מאשר לסכן את השלום במרדף אחר הפוליטיקה".

 

בצהריים צייץ טראמפ שהפגישה שלו עם פוטין הייתה "טובה יותר" מהפגישה "הנהדרת" עם מנהיגי המדינות החברות בברית נאט"ו בשבוע שעבר. "לצערי לא כך דיווחו עליה", אמר טראמפ והוסיף שתקשורת ה"פייק ניוז" "משתגעת". הערב אמר לכתבים שעד לפני כמה ימים יחסי ארה"ב ורוסיה היו בשפל של כל הזמנים, אך בעקבות הפסגה המצב משתפר ועשוי להשתפר בעתיד.

 

 


פורסם לראשונה 17/07/2018 21:38

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
 צילום: MCT
פוטין וטראמפ בפסגה בהלסינקי
צילום: MCT
מומלצים