שתף קטע נבחר

אזעקת שווא נשמעה באזור אשקלון

האזעקה נשמעה באשקלון, באזור התעשייה של העיר ובמועצה האזורית חוף אשקלון - אך צה"ל אישר כי מדובר באזעקת שווא. לפני יומיים נורתה רקטה מעזה שהתפוצצה בשטח הרצועה

 

 

אזעקת שווא נשמעה בצהריים (רביעי) באשקלון, באזור התעשייה של העיר ובמועצה האזורית חוף אשקלון. הרקטה האחרונה ששוגרה מהרצועה לאחר השבת המתוחה בדרום הייתה לפני יומיים - אך היא התפוצצה בשטח הרצועה.

 

חיל האוויר תקף במהלך כל השבת בשטח הרצועה בתגובה ל-130 שיגורי הרקטות לעבר שטח ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס את הקבינט למחרת והורה להחמיר את התגובה הצבאית למפריחי העפיפונים והבלונים. עם זאת אמר כי צה"ל הנחית את המכה הקשה ביותר על הרצועה מאז ימי צוק איתן לפני ארבע שנים.

 

כיפת ברזל מיירטת שיגור מרצועת עזה (צילום: AFP)
מערכת כיפת ברזל באזור אשקלון(צילום: AFP)

נתניהו ביקר אתמול בשדרות לראשונה מאז תחילת גל השריפות בעוטף עזה, ואמר כי ישראל נמצאת ב"מאבק ממושך". נתניהו הוסיף כי "יש כאן חילופי מהלומות, זה לא נגמר במכה אחת, ואינני יכול לנחם את מי שספג את האבידות הקשות ביותר. זה דבר שקשה לספוג, אבל אנחנו יודעים שאנחנו בתוך מאבק מתמשך של הציונות".

 

חמאס הנחה את פעיליו שלא להפריח עוד בלוני תבערה לעבר ישראל על אף שהוא זה שיזם, ארגן ושלט בתעשיית הפרחת הבלונים בשבועות האחרונים - שגרמו למאות שריפות בעוטף עזה. בנוסף, חמאס החל לעשות מאמצים ניכרים לבלום את הפרחת בלוני התבערה.

 

אנשי יחידת עפיפוני ובלוני התבערה הודיעו היום כי הם ימשיכו בשיגורי התבערה לעבר עוטף עזה, למרות הוראת הארגון. "אנו לא מקבלים הוראות מאף אחד וההתנגדות שלנו בדרכי שלום נמשכת עד שימולאו דרישותינו ויוסר המצור מעל עזה. ככל שיתגבר המצור, כך תגדל כמות השריפות והן יגיעו למרחקים גדולים יותר ויותר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים