שתף קטע נבחר

כמה ישלמו החברות לעובדים שיצטרכו הליך פונדקאות?

לא מעט חברות אפשרו לעובדים להיעדר מהעבודה ביום א' ולצאת להפגין, אך חלקן הכריזו גם על סיוע כספי למי שיידרש לערוך את ההליך בחו"ל. בפייסבוק מסייעים כבר שנים ב-85,700 שקלים ומעניקים ארבעה חודשי חופשת הורות, אך מרבית החברות טרם פרסמו כיצד הסיוע יועבר

 

 

 

חברות רבות במשק, בהן ענקיות המזון תנובה ואסם, חברות התעופה אל על וישראייר, חברות הייטק ועשרות נוספות, הודיעו היום (חמישי) על הצטרפותן לשביתת המחאה של הקהילה הגאה במחאה על אישור חוק הפונדקאות.

 

חברות נוספות אף לקחו את תמיכתן צעד אחד קדימה, והודיעו כי יסייעו במענקי תמיכה לעובדים שנדרשים לעבור הליך פונדקאות שעלותו מוערכת בכחצי מיליון שקל.

 

כיצד ייראה תהליך קבלת המענק? בשלב זה, לאחר ההצהרות, בחלק מהחברות לא ברור מה יכלול הליך הסיוע לזוגות הגאים, מה יהיו הקריטריונים למענק ואיך הסיוע הכספי יועבר בסופו של דבר. עם זאת, בחברות מחדדים, כי כל זוג שנמצא בהליך פונדקאות יקבל סיוע כלכלי.

 

מפגינים נגד חוק הפונדקאות בכיכר רבין בתל אביב (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

"הנוסח הנוכחי של חוק הפונדקאות מחריג את קהילת הלהט"ב ומונע מחבריה את הזכות הבסיסית והאנושית להקים משפחה", נכתב בעמוד הפייסבוק של מרכז ההדרכה של מייקרוסופט. "זהו חוק מצער ולא שוויוני. מהיום, כל עובדת ועובד שלנו שיחליטו להקים משפחה באמצעות פונדקאות יקבלו 60 אלף שקל. ללא קשר למגדר, מגזר, נטייה מינית, גיל או מצב משפחתי. כולם". עם זאת, בשלב זה בחרו בחברה שלא להרחיב מעבר להצהרה ולא לספק מידע באשר לאופן בו ייעשה הסיוע.

 

אינפו גרפיקה סכומים תשלום התחייבות חברות גדולות מסחריות ב מתן סיוע ל פונדקאות קהילה גאווה להט

גם ברשת החברתית פייסבוק מיהרו לפרסם את התמיכה לעובדים הלהט"בים. "פייסבוק דוגלת בגיוון ובשוויון מלא ואנו רואים בקהילת הלהט"ב חלק בלתי נפרד מהמגוון והמרקם האנושי שלנו בישראל ובכל העולם", הודיעה היום החברה.

 

"להקים משפחה זוהי זכות בסיסית של כל אדם באשר הוא ומיום הקמת המשרד בישראל אנו תומכים ומסייעים במענק פונדקאות לכל עובדת ועובד ללא קשר למגדר או לזהותם המינית בגובה של 85,700 אלף שקלים, בנוסף למתן חופשת הורות של ארבעה חודשים לגברים ונשים כאחד. אנחנו תומכים בכל העובדים שלנו ומאפשרים להם לבחור להגיע אם להגיע לעבודה ביום ראשון או להצטרף לחבריהם ולעמוד על זכויותיהם", כתבו בפייסבוק, אך גם כן בחרו שלא להתראיין ולהרחיב בנושא. 

מפגינים נגד חוק הפונדקאות בכיכר רבין בתל אביב (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

עם זאת, ההצהרה של החברה היא יותר תזכורת, משום שהמענק לזוגות בהליך הפונדקאות ניתן באופן מסורתי לעובדי החברה, עוד לפני המחאה הנוכחית של קהילת הלהט"ב.

 

בחברת הסלולר סלקום כתבו כי "הקבוצה מאמינה שהזכות להורות נתונה לכולם באופן שוויוני וכי לקהילת הלהט"ב הזכות להקים משפחה בישראל. הנהלת סלקום בשיתוף עם ועד העובדים מצטרפת למאבק הקהילה הגאה ותעניק סיוע בסך 45,000 שקלים לכל עובד אשר יידרש לתהליך פונדקאות בחו"ל, כהשתתפות בעלות ההליך". בסלקום הסבירו כי עובד או עובדת שירצו לבקש את המענק יפנו לאגף משאבי האנוש שיבחן כל בקשה והכסף יועבר לחשבון הבנק של העובד.

 

פוסט פייסבוק תמיכה בחוק הפונדקאות מטריקס ()

"זו החלטה שהתקבלה ב-24 השעות האחרונות", אומר עמרי ערד, סמנכ"ל אופרציות משאבי אנוש בחברת אפליקציות המשחקים "פלייטיקה" שלה כ-2,000 עובדים ברחבי העולם.

 

"קיבלנו פניות מתוך הארגון של עובדים להט"בים שדיברו על איך החברה תצטרף למאבק. התחלנו במחשבה על הצטרפות לשביתה והצהרנו שמי שישבות – יקבל יום חופש על חשבון החברה. בהמשך החלטנו שכל עובד שנמצא בהליך פונדקאות נסייע לו בהתאם לצורך בסכום של עד 100 אלף שקלים", אמר ערד. עם זאת, הדגיש כי הפרמטרים לקבלת הסיוע טרם נקבעו: "זה משהו כללי".

 

מנגד, בענקית התרופות הישראלית "טבע", שגם כן הכירה במאבק הקהילה הגאה ואפשרה לעובדיה להפגין ביום ראשון, ניתן סיוע כלכלי לשני זוגות שהיו כבר בעיצומו של תהליך הפונדקאות. בחברה סירבו לנקוד בסכומים שהועברו ומסרו כי מדובר בכמה עשרות אלפי שקלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
הפגנת הקהילה הגאה
צילום: מוטי קמחי
מומלצים