שתף קטע נבחר

התהפכות הסירה בארה"ב: בין ההרוגים - 9 בני משפחה אחת

טיה קולמן איבדה באסון במיזורי את שלושת ילדיה, בעלה, אחותה, חמותה, חמיה, דודה ואחיינה. "אני בסדר, אבל זה ממש ממש קשה", סיפרה בריאיון מבית החולים. לדבריה, רב החובל אמר לנוסעים "לא ללבוש את חגורות ההצלה"

 

 

הרשויות בארצות הברית הודיעו הבוקר (שבת) כי תשעה מתוך 17 ההרוגים בהתהפכות סירת התיירים באגם במיזורי הם בני משפחה אחת. אחת הניצולות, טיה קולמן מאינדיאנה, אמרה לרשת "פוקס ניוז" כי היא איבדה באסון את שלושת ילדיה, את בעלה, אחותה, חמותה וחמיה, דודה ואחיינה. טיה והאחיין שלה הם הניצולים היחידים מבין 11 בני המשפחה שהיו על הסירה.

 

"אני בסדר, אבל זה ממש ממש קשה", אמרה קולמן בריאיון שצולם בבית החולים בעיר ברנסון. היא הוסיפה כי היא "רוצה שהעולם יידע" שרב החובל אמר לנוסעים "לא ללבוש את חגורות ההצלה" כשהסירה החלה לשקוע - החלטה שהיא סבורה שגרמה לתוצאות הקשות של האירוע.

זירת ההתהפכות (צילום: AP)
"רבים היו יכולים להינצל". קרובי ההרוגים בזירת האסון במיזורי(צילום: AP)

זירת ההתהפכות (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

"רב החובל אמר לנו 'אל תלכו לקחת חגורות הצלה, לא תזדקקו להן'. לכן, אף אחד לא לקח אותן. הקשבנו לרב החובל ונשארנו לשבת", היא שחזרה. "כשכבר היה ברור שצריך את חגורות ההצלה, היה מאוחר מדי. אני מאמינה שרבים היו יכולים להינצל".

 

בתיעוד קשה שהופץ ברשתות החברתיות נראות הדקות הארוכות שבהן נאבקה הסירה של חברת התיירות "Ride the Ducks" עם מזג האוויר הסוער באגם טייבל רוק. שתי סירות תיירים נראות מיטלטלות מצד לצד, מוכות על ידי הגלים והרוחות החזקות. סירה אחת הצליחה להגיע לחוף. בשניות האחרונות של הסרטון נראית הסירה השנייה מתחילה לשקוע ועומדת בפני התהפכות על צדה.

 

 

זירת ההתהפכות (צילום: רויטרס)
זירת האסון, ליד אגם טייבל רוק(צילום: רויטרס)

זירת ההתהפכות (צילום: AP)
(צילום: AP)

שקיעת סירת הסיורים במיזורי (מתוך עמוד הפייסבוק של Jennie Phillips-hudson Carr)
הסירה לפני שקיעתה(מתוך עמוד הפייסבוק של Jennie Phillips-hudson Carr)

שקיעת סירת הסיורים במיזורי (מתוך עמוד הפייסבוק של Jennie Phillips-hudson Carr)
הסירה שוקעת באגם(מתוך עמוד הפייסבוק של Jennie Phillips-hudson Carr)

רב החובל הוא אחד מ-14 ניצולי האסון. שבעה מהם נפצעו, מצבו של אחד מהם עדיין מוגדר קשה. הסירה שטבעה היא "סירת ברווז" - רכב אמפיבי שמשמש כאוטובוס לסיורי תיירות רכובים ברחבי העיר וכן כסירה ששטה על מימי האגם.

 

חזאי שירות החיזוי הלאומית מסר כי בשעות הערב הרוחות נשבו במהירות של מאה קמ"ש. "הרוחות היו כנראה חזקות יותר מעל האגם, אין מה שיאט אותן בשטח פתוח", מסר.

 

כוחות ההצלה במחוז סטון הגדירו את האסון אירוע רב נפגעים. השיחה הראשונה לכוחות החירום נעשתה מעט אחרי 19:00 בערב (שעון מיזורי), ודווח כי סירת תיירים טבעה. כוחות הצלה רבים הוזעקו לזירה וצוללים חיפשו ברחבי האגם אחר ניצולים וקורבנות עד מעט לפני חצות.

 

לפי ה"דיילי מייל", לפחות 36 בני אדם נהרגו בתאונות בהן מעורבות הסירות התיירותיות, מאז שנהפכו לאטרקציה בסוף שנות ה-90'.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
אחרי האסון במיזורי
צילום: AFP
מומלצים