שתף קטע נבחר

מאות ליוו למנוחות את לוחם גבעתי שנהרג בגבול עזה

סמ"ר אביב לוי, שנהרג מאש צלפים, נטמן בחלקה הצבאית בבית העלמין בפתח תקווה. הוא החלל הראשון בגבול הרצועה מאז מבצע צוק איתן שנהרג כתוצאה מפעולה עוינת. הרמטכ"ל סייר בזירת האירוע ונועד עם מפקדי צה"ל בגזרה

 

קבר סמ
בית העלמין סגולה, פתח תקווה (צילום: יאיר שגיא)
 

סמל ראשון אביב לוי הובא למנוחות היום (א') בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. מאות בני משפחה וחברים ליוו אותו למנוחת עולמים. לוי, לוחם גבעתי, נהרג ביום שישי ברצועת עזה מירי צלפים.

הלווית סמ
הלווייתו של סמ"ר אביב לוי בפתח תקווה (צילום: יאיר שגיא)

הלווית סמ
(צילום: יאיר שגיא)

הלווית סמ
(צילום: יאיר שגיא)

הלווית סמ
השר גלנט השתתף בהלוויה(צילום: יאיר שגיא)
 

"לא קל להספיד ילד. זה לא טבעי", ספד לו האב יעקב. "היית בשבילנו קרן שמש זורחת ומחייכת. אהבנו לראות את הרגעים שאתה הופך לגבר שהכרנו. היית מלח הארץ ותרמת את המחיר הגבוה ביותר כי הצטיינת. לא התחמקת מכל משימה גדולה או קטנה. שמרת והגנת על החברים. אנחנו לא נפרדים. אתה תהיה איתנו לנצח".

 

האחות נוי ספדה גם כן: "אח שלי הגדול. לא מבינה איך מבין כולם אלוהים בחר לקחת דווקא אותך. זה לא היה הזמן שלך ללכת מאיתנו. היית אח לתפארת, דמות להערצה, נער מתחשב וגבר יפה תואר ומיוחד. אתה גיבור של כולנו לכל החיים".

 

בין הסופדים היה גם האח אוריין. "היית הגבר של הבית. אני מתגעגע לחיוך שלך, לצחוק שלך ולווריד שיצא לך במצח כשאתה התעצבנת. היית טורף את העולם. אני מבטיח שאני אשמור על המשפחה בשבילך כמו שאתה היית רוצה", ספד האח.

 

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט סייר בזירה שבה נהרג לוי, שם גם ערך הערכת מצב ושוחח עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס, מפקדי החטיבות ומפקדי הגדודים הפועלים בגזרת האוגדה. הוא ציין לחיוב את פעולותיהם בחודשים האחרונים.

 

בצה"ל אמרו כי לוי, שלבש אפוד קרמי, נהרג מקליע שפגע בחזהו. תחילה הוזעק מסוק לפנותו כשמצבו מוגדר קשה, אך מותו נקבע בשטח. בחילופי האש שהתפתחו בדרום הרצועה בערב שבת חוסלו שלושה מחבלים, חברי הזרוע הצבאית של חמאס. בהמשך נהרג פלסטיני נוסף.

אביב לוי ז
סמ"ר אביב לוי ז"ל

 

 

 

גדי איזנקוט הערכת מצב פיקוד דרום (צילום: דובר צה
רא"ל איזנקוט בפיקוד דרום(צילום: דובר צה"ל)
בעקבות התקרית הקשה החל צה"ל בשורת תקיפות נרחבת ברצועת עזה על ידי מטוסי קרב וכלי טיס. 60 יעדי טרור הותקפו ושלוש מפקדות גדוד הושמדו. לאחר חצות הודיע חמאס על הפסקת האש, ומהלילה שקט יחסית בדרום - פרט לשריפה בנחל עוז, שנגרמה מבלון תבערה. 

 

חבריו ובני משפחתו סיפרו כי אביב רצה מאוד להתגייס לגבעתי: "הוא פחד שיגייסו אותו לשריון וכאשר גייסו אותו לגבעתי לא היה מאושר ממנו. במהלך השירות עשה קורס חובשים, קורס מפקדים וקורס סמלים. הוא היה גאה בשירות הצבאי שלו. עוד שלושה חודשים הוא היה אמור להשתחרר. הוא תכנן לעבוד ולהגשים את החלום שלו לנסוע עם החברים לדרום אמריקה".

 

דודו נועם ספד לו בראיון הבוקר לאולפן ynet: "הוא היה דמות שכל האחיינים והאחים העריצו. תמיד דאג לכולם ותמיד שיחק עם כולם. אביב היה בחור מאוד רציני ומאוד צנוע. הוא עשה את הדברים בשקט וביסודיות".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים