שתף קטע נבחר

ביומיים הקרובים: עומס חום קיצוני בכל הארץ

מחר וביום רביעי ישרור מזג אוויר שרבי ויורגשו עומסי חום כבדים עד קיצוניים. משרד הבריאות פרסום אזהרה: "להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש וממאמץ גופני שאינו הכרחי". הקלה - רק ביום חמישי. התחזית המלאה

 

ארכיון (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
ארכיון(צילום: מוטי קמחי)

עומס חום כבד עד קיצוני יורגש החל ממחר (יום ג') ועד יום חמישי ברוב אזורי הארץ. מ"מטאו טק" נמסר כי אפיק עונתי מעל מזרח הים התיכון נחלש בהדרגה - וגורם למזג אוויר חם מהרגיל. הערב והלילה יהיה מעונן חלקית, חמים ולח במישור החוף. בהרים יהיה נוח. מחר, יום שלישי, תחול עלייה בטמפרטורות וייעשה חם ויבש מהרגיל בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. הרוח בים התיכון תהיה דרום-מערבית עם משבים במהירות של עד 20 קמ"ש והים יהיה גלי עד גבה-גלים עם גובה מקסימלי של 160 סנטימטרים.

 

הטמפרטורות החזויות להלילה ומחר:

קריית שמונה 24-37, קצרין 22-36, צפת 21-32, טבריה 26-40, נצרת 22-34, חיפה 26-32, תל אביב 26-32, ירושלים 21-33, אשקלון 26-31, עין גדי 31-43, באר שבע 24-38, ערד 21-36, מצפה רמון 21-35 ואילת 29-41.

 


ביום רביעי תורגש התחממות נוספת וישררו תנאי שרב ברוב חלקי הארץ עם עומסי חום כבדים עד קיצוניים. הרוח בים התיכון תהיה דרום-מערבית עד צפון-מערבית במהירות של עד 35 קמ"ש והים התיכון יהיה גלי עם גובה גלים מקסימלי של 120 סנטימטרים. עומס חום קיצוני יורגש בעמקי המזרח ובערבה.

 

בשל עומס החום הצפוי, משרד הבריאות קורא לציבור הרחב, לאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות בפרט, להקפיד על הנהלים הבאים:

להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי

להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים. 

 

גם במד"א נערכים לעומס החום שצפוי לפקוד את האזור, ופירסמו הנחיות לציבור כדי לצמצם למינימום את הפגיעות בנפש: "הדרך הטובה ביותר לקירור הדירה הינה באמצעות מזגן. מאווררים יכולים להקל על תחושת החום, אך כאשר טמפרטורת הסביבה היא מעל 35 מעלות צלזיוס - אין ביכולתם לקרר את הגוף או להגן מפני פגיעה בריאותית". כמו כן, מסרו במד"א, "יש להרבות בשתיית נוזלים; יש לשתות כמויות מספיקות של מים אף מעבר לתחושת הצימאון. מומלץ לשתות בין 8 ל-10 כוסות מים ביום. שתייה קרה עדיפה על פני שתייה חמה. הרבו בשתיית מים על פני כל שתייה ממותקת".

 

גם מחוץ לבית, לדברי ארגון ההצלה, יש להקפיד על מנוחה במקום מוצל וקריר. "יש לוודא הגנה מפני השמש בעיקר בקרב תינוקות וילדים באמצעות כובע רחב שוליים, משקפי שמש, קרם הגנה ולבוש מתאים. יש לנקוט את כל הפעולות האפשריות הנדרשות על מנת לוודא שלא נשארו ילדים ותינוקות ברכב סגור. הטמפרטורה ברכב סגור מזנקת בתוך דקות ועלולה לגרום למכת חום ואף למוות. אין להשאיר תינוקות וילדים ללא השגחה ברכב - גם אם משאירים ברכב חלונות פתוחים. במידת הצורך, יש להשאיר בעבורם שתייה קרה, מזגן דולק ומבוגר אחראי ברכב".

 

"אם מופיעים סימני מכת חום, דוגמת כאבי ראש, סחרחורות או חולשה, יש להפסיק מידית כל פעילות גופנית, לשהות במקום מוצל וקריר ולהרבות בשתייה אף מעבר לתחושת הצימאון", אמרו במד"א. "במידה ומופיעים התעלפות, טשטוש בראייה, בלבול ועליית חום גוף - יש להזעיק את מד"א באמצעות חיוג למוקד החירום בטלפון 101 או באמצעות אפליקציית 'מד"א שלי' ולהישמע להנחיות החובשים והפאראמדיקים במוקד".

 

ביום חמישי תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות ותורגש עלייה בלחות. לאורך מישור החוף ישוב להיות הביל; עומס חום כבד עד קיצוני יורגש בעמקי המזרח ובערבה. הרוח בים התיכון תהיה דרום-מערבית עד צפון-מערבית במהירות של 15-35 קמ"ש  והים יהיה גלי עד גבה-גלים עם גובה מקסימלי של 140 סנטימטרים.

 

ביום שישי יהיה מעונן חלקית עד בהיר עם טמפרטורות רגילות לעונה. בים התיכון ינשבו רוחות דרום עד צפון-מערביות במהירות של עד 35 קמ"ש והים יהיה גלי עם גובה גלים מקסימלי של 35 סנטימטרים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים