שתף קטע נבחר

עזה: שלושה פצועים בתקיפת צה"ל נגד משגרי בלוני נפץ

חיל האוויר תקף חוליית מחבלים שהפריחו בלוני תבערה לעבר ישראל בעקבות שריפה שפרצה באזור נחל עוז. שלושה פלסטינים נפצעו באורחים שונים. השר ארדן אמר בטקס החלפת פיקוד מחוז דרום בכבאות: "ב-120 נרשמו יותר מ-1,100 אירועי אש"

 

כלי טיס של חיל האוויר תקף הערב (ג') חוליית מחבלים שהפריחה בלוני תבערה מצפון רצועת עזה לעבר ישראל. שלושה פלסטינים נפצעו בתקיפה ומצבם לא ברור. התקיפה באה בעקבות שריפה באזור נחל עוז בעקבות בלון תבערה. עוד קודם לכן פרצו שתי שריפות באזור כרמיה ובאזור זיקים במועצה האזורית חוף אשקלון והן כובו תוך דקות. בשירותי הכיבוי אמרו לגבי השריפות האלה כי אין סממנים שהן פרצו בעקבות בלונים.

 

השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס היום לטרור העפיפונים והבלונים בטקס חילופי מפקד מחוז דרום בכבאות שהתקיים בבאר שבע ואמר: "יותר מ-120 ימי לחימה ויותר מ-1,100 אירועי אש התרחשו. המדינה כולה רואה את הפעילות שלכם גם בימים אלה ממש כשאתם מתמודדים עם הטרור הזה. מחוז דרום של כבאות והצלה מותח את היכולות שלו ומספק. כל מי שיפר את ריבונות ישראל ישלם מחיר".

שיגור בלון תבערה הפגנה פלסטינים ב עזה הצתה אש נזק ל עוטף עזה שריפה (צילום: AFP)
עוד בלון תבערה. עוד שריפה(צילום: AFP)

הבוקר החליט שר הביטחון אביגדור ליברמן כי מעבר כרם שלום ישוב לפעילות חלקית. והחל מהשעה 12:00 התאפשרה הכנסת דלק וגז לרצועת עזה, בנוסף למזון ותרופות. עם זאת עדיין נותרו כמה הגבלות: אין ייצוא של סחורה עזתית ואין כניסה של כל סחורה אחרת, כול חומרי בנייה.

 

בדברי ההסבר להחלטה נכתב כי הפתיחה החלקית נובעת מכך שחמאס לא עצר לחלוטין את פעולות הטרור, אלא מנסה לשמר רמה נמוכה של שיגורי בלוני תבערה וחיכוך על הגדר, שמאחוריה עומדים פעילי חמאס מוכרים. עוד נאמר כי פעילות המעבר תיבחן בימים הקרובים, בהתאם לירידה בפעולות הטרור והפרובוקציות. בנוסף צוין כי החזרת מעבר כרם שלום לפעילות מלאה מותנית בהפסקה מוחלטת של שיגור בלוני התבערה והחיכוך על הגדר.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים