שתף קטע נבחר

עיר הנינג'ות הוצפה בבקשות עבודה: "יש מספיק לוחמים"

העיר איגה ביפן קיבלה בקשות עבודה מ-23 מדינות, בעקבות דיווח מוטעה שהיא מחפשת לוחמי נינג'ה ותשלם להם 85 אלף דולר בשנה. העיר נאלצה לנפץ למחפשי העבודה את החלום: "אין לנו מחסור בנינג'ות"

עיר ביפן הוצפה בבקשות עבודה בעקבות דיווחים מוטעים על "מחסור בנינג'ות בעיר", ועל כוונתה להעסיק לוחמים.

 

העיר הקטנה איגה במערב יפן הופיעה החודש בדיווח של תחנת הרדיו האמריקנית NPR על הידלדלות האוכלוסייה והמחסור בכוח העבודה. לפי אותו דיווח איגה, שמגדירה את עצמה כבירת הנינג'ות של יפן, בנתה מוזיאון חדש שעוסק במרגלים ובשכירי החרב ביפן הפאודלית, אך מתקשה לגייס עובדים – כולל משתתפים במופעי נינג'ות. בכתבה נאמר שהמשתתפים במופעי נינג'ה ביפן יכולים להרוויח בין 23 ל-85 אלף דולר בשנה.

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

אתרים שכתבו על הדיווח מ-NPR היו אחראיים פחות. "בעיר הזאת ביפן ישלמו לך 85 אלף דולר כדי להתאמן כנינג'ה", נכתב באחד מהם. עד יום רביעי 115 אנשים שמשתוקקים להיות לוחמי נינג'ה, מיפן ו-22 מדינות נוספות, יצרו קשר עם איגוד התיירות המקומי. באיגה נאלצו להבהיר להם שמדובר בטעות.

 

"איגה לא פרסמה מידע על 'מחסור בנינג'ות' או 'הכנסה שנתית של נינג'ות', כפי שכרגע מדווחים כמה אתרי חדשות באינטרנט". בהודעה שפורסמה ביפנית, באנגלית ובשלוש שפות נוספות, העיר ניפצה את החלום של המבקשים להגיע אליה ולהפוך לנינג'ות: "בבקשה תיזהרו מחדשות מזויפות".

פסטיבל נינג'ות בעיר איגה ב יפן (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
"אנחנו פשוט הופתענו", אמר מוטויושי שימאי, גורם בעיריית איגה. "בינתיים אין לעיר, או לקבוצות שמארגנות כאן מופעי נינג'ות, תוכניות לגייס עוד עובדים". הגורם אמר שראש העיר הופתע "איזו השפעה גדולה תהיה למילה 'נינג'ה".

 

עם זאת, הבלבול הוויראלי יכול להועיל לאיגה - שמקווה שהחשיפה תעלה את מספר התיירים. מלבד המוזיאון והמופעים כוללת "תיירות הנינג'ה" באיגה אטרקציות נוספות כמו הצטרפות ליום אימונים או רכישת תלבושות מסורתיות של הלוחמים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
"אין לנו מחסור בנינג'ות"
צילום: AFP
מומלצים