שתף קטע נבחר

בכיר במטכ"ל או מועמד מבחוץ? נפתח המרוץ להחלפת איזנקוט

אלוף כוכבי סומן כמועמד המוביל עוד לפני שהפך לסגנו של איזנקוט - אך הוא יתמודד כמו כולם על התפקיד. גם הסגן לשעבר שזכור מהסערה בערב יום השואה יתמודד נגד שני בכירי מטכ"ל נוספים ויתחיל בשבוע הקרוב את הריאיונות. עם זאת, ליברמן מחפש להטביע חותם - ועלול להביא מועמד מבחוץ

שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע היום (חמישי) כי הליך מינוי הרמטכ"ל שיחליף את רב-אלוף גדי איזנקוט יתחיל בשבוע הבא. איזנקוט צפוי לסיים את תפקידו בסוף השנה בתום קצת פחות מארבע שנות קדנציה.

 

הליך המינוי יכלול שורה של פגישות, התייעצויות וריאיונות עם המועמדים המובילים, ושר הביטחון צפוי לשוחח עם קודמיו בתפקיד, יחד עם רמטכ"לים ובכירים לשעבר במערכת הביטחון כדי לפרסם את החלטתו לפני סוף השנה.

 

גדי איזנקוט ()
לא מעוניין להמשיך. גדי איזנקוט

המועמד המוביל לרשת את איזנקוט הוא סגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי, שסומן כמיועד עוד לפני שנכנס לתפקידו הנוכחי. מולו צפויים להתחרות שלושה אלופים נוספים: סגן הרמטכ"ל הקודם יאיר גולן, שספג ביקורת קשה על דבריו בערב יום השואה לפני כשנתיים, אלוף ניצן אלון שהוביל את פיקוד מרכז ועומד בראש אגף מבצעים, ואלוף אייל זמיר שעד לאחרונה עמד בראש פיקוד דרום וזכה להערכה רבה על השקט שאחרי צוק איתן לצד תחילת המכשול נגד המנהרות התת-קרקעיות בעוטף עזה.  

 

המועמדים לתפקיד הרמטכ
המועמדים המובילים(צילום: אלכס קולומויסקי, יאיר שגיא, אלעד גרשגורן, עמוס בן גרשום/ לע"מ)

לא מן הנמנע שליברמן יחליט להפתיע וימנה מועמד מבחוץ - כזה ששירת בצה"ל אך פרש לאזרחות. מהלך שכזה עלול להכניס למרוץ גם את מפקד חיל האוויר לשעבר אמיר אשל - ולגרום לזעזוע בצמרת צה"ל. ליברמן מעוניין מאוד להטביע את חותמו בתור שר ביטחון - במיוחד על רקע השקט היחסי שמלווה אותו מאז שהחליף את בוגי יעלון בשיא פרשת אלאור אזריה.


אביגדור ליברמן ישיבת ממשלה (צילום: אלכס קולומויסקי)
מחפש להטביע חותם לאחר קדנציה רגועה. ליברמן(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

מינוי הרמטכ"ל צפוי להיות המהלך המשמעותי ביותר של ליברמן בתור שר הביטחון - אלא אם כן בחודשים הקרובים תפרוץ מלחמה באחת החזיתות. יו"ר ישראל ביתנו צפוי להביא את המועמד שבחר לאישור הממשלה - אך בשלב זה לא ברור אם צפויות מחלוקות, אמיתיות או מלאכותיות, בינו לבין ראש הממשלה נתניהו לגבי זהותו של הרמטכ"ל הבא.

 

השניים תהו בינם לבין עצמם אם לבקש מאיזנקוט להאריך את תפקידו בכמה חודשים בשל המצב המתוח בצפון ובדרום - אך איזנקוט הודיע לאחרונה כי הוא דוחה את הבקשה ומעוניין לסיים את כהונתו לפי החוק - ב-1 בינואר 2019.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט
צילום: שאול גולן
מומלצים