שתף קטע נבחר

הכוחנות והעליונות של ח"כ ברושי

למי שמסתמן לכאורה כפוגע סדרתי אין מקום במפלגה עם שדרת נשים פמיניסטיות ומחויבות. וזה עוד לפני השוביניזם והגזענות. תתפטר כבר

 

ח"כ איתן ברושי (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
ח"כ איתן ברושי(צילום: גיל יוחנן)

נוכח העדות הקשה שפורסמה בחדשות 10 ובה סיפרה אישה שח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) תקף אותה מינית, ולצד המקרה שנחשף כאן עם ח"כ איילת נחמיאס ורבין ממפלגתו, מתברר שוב - כמו במקרים רבים מהשנים האחרונות – שלא מדובר במקרה חד פעמי. מי שהעז בלי היסוס לעשות מעשה מגונה בחברת כנסת, לעיני חבריהם לסיעה, ואף סירב תחילה להתנצל, לא עשה זאת בפעם הראשונה ולכאורה פגע באישה נוספת. השאלה הקשה שנשאלת היא האם הוא פגע בנשים נוספות?

 

 

לא מפתיע גם הקשר הקיים כאן בין הטרדות מיניות וסקסיזם (לקרוא לח"כ סתיו שפיר "ילדה") לבין גזענות (יוסי יונה לא חלק טבעי ממפלגה העבודה). בסוף, אותו רצף של כוחנות ותפישת עליונות נמצא כקו מוביל וכמתן לגיטימציה והכשר למעשיו ומילותיו.

 

למרבה הצער, בחשיפת הסיפורים האלו אנחנו נוכחות כמעט תמיד שהפוגע הוא סדרתי, שזה דפוס ושכולם ידעו ושתקו או העלימו עין. לעיתים רק מהתנהגות לא נאותה שעבר זמנה, אבל לא פעם גם מאדם שבשל כוחו ומעמדו נהג להטריד מינית באופן שיטתי ובאין מפריע. כמעט תמיד אנו מבינות שרבים ורבות ידעו, לא הופתעו, ואפילו ציפו או תהו מתי כבר יתגלה הדבר.

 

ח"כ איילת נחמיאס ורבין היא אישה דעתנית, חזקה ומוכשרת, מישהי שאני שמחה שיכלה להתייצב מיד מול ברושי, לתבוע את התנצלותו, לדרוש אותה מיו"ר המפלגה ולהחליט באסרטיביות איך ברצונה להתנהל. אבל לא כולן איילת נחמיאס ורבין.

 

המפלגה כולה מוקיעה כעת את ח"כ ברושי. בשנת 2018, עדות כה קשה של אישה לא משאירה כל מקום לספק: הוא לא ראוי להימצא בשורות המפלגה ובטח לא כנבחר ציבור מטעמה.

 

אמנם ברושי בשלו, לא מוכן להבין את נלוזות התנהגותו ומעשיו, אבל משמח שכחברה אנחנו במקום אחר. אנחנו לא מחכים למוצא פיו של הפוגע, אנחנו לא נותנות לגיטימציה לפגיעה בנשים. אנחנו כבר לא מתבלבלות. לברושי אין מקום במפלגה עם שדרת נשים פמיניסטיות ומחויבות ובטח אין מקום בכנסת ישראל וכנבחר ציבור.

 

לכל אותן נשים שאולי נפגעו גם הן מברושי לאורך השנים, אני קודם כל מחזקת את ידיכן וקוראת לכן לצאת ולומר את שנעשה. אולי בעבר הבחירה להיחשף הייתה דבר שכרוך בקושי רב, אבל כעת כולנו אתכן, מאמינות לכן.

 

גם אם לא תבחרו להתלונן ולספר, שזה מובן בפני עצמו, כולי תקווה שיעשה צדק, ומעבר להשעיה המוצדקת שעליה הכריז יו"ר המפלגה אבי גבאי, איתן ברושי יסיים את הקריירה הציבורית שלו לאלתר. כולנו מבינות ויודעות, שותפות ותובעות תיקון וצדק.

 

טוב יעשה אם גם כעת ובאיחור רב, ייקח ח"כ ברושי אחריות על מעשיו ולא יהיה עוד לנטל על המפלגה ועל כבוד הכנסת. איתן ברושי, תתפטר.

 

  • נעמה לזימי היא חברת מפלגת העבודה

 

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים