שתף קטע נבחר

התגלית של פול ראיין: 3% יהודי

יו"ר בית הנבחרים האמריקני, ידיד ישראל, גילה בסדרת טלוויזיה המתחקה אחר שורשיהם של אמריקנים מוכרים כי בדמו זורם דם יהודי-אשכנזי. יוצר הסדרה: "עוד הוכחה שכולנו מגזע מעורב. כשכיבו את האור – כולם שכבו עם כולם"

יושב ראש בית הנבחרים האמריקני, הרפובליקני פול ראיין, גילה בצילומי פרק בסדרה אמריקנית כי יש לו שורשים יהודיים – למעשה הוא 3% יהודי-אשכנזי. ראיין, הנחשב לידיד גדול של ישראל, גילה את שורשיו היהודיים במהלך צילום פרק בעונה החדשה של התוכנית "לגלות את השורשים עם הנרי לואיס גייטס ג'וניור", שתשודר ברשת PBS האמריקנית.

 

עוד סיפורים מרתקים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

פול ראיין. "היה מופתע וגאה" (צילום: AP) (צילום: AP)
פול ראיין. "היה מופתע וגאה"(צילום: AP)
בפגישה שקיים אתמול עם מבקרי טלוויזיה סיפר גייטס כי המחקר שערך בנוגע לשורשיו של ראיין הגיע עד לסבא-רבא שלו מדרגה עשירית, שנולד בגרמניה ב-1531. הוא סיפר כי גילה שבעורקיו של ראיין זורם גם דם יהודי-אשכנזי, וכי ראיין היה מופתע וגאה לגלות את העובדה הזו.

 

"אנחנו לא יודעים מי בדיוק במשפחה שלו היה יהודי, אבל אנחנו כן יודעים שהוא היה מהצד הגרמני של אמא שלו", סיפר גייטס. "פירוש הדבר שאדם כלשהו במשפחתו שהיה גרמני נוצרי שכב עם אדם כלשהו שהיה גרמני יהודי".

 

גייטס סיפר כי בחר בראיין לפרק בסדרה שלו משום שראיין מרתק אותו בגלל הדמות שהוא – ולא בגלל התנהלותו הפוליטית. הוא הוסיף כי מטרתו בתוכנית היא לנתח את גזעי האדם השונים כדי להראות כיצד הגזענות באה לידי ביטוי בשיח הציבורי הנוכחי בארה"ב, הרווי בהצהרות קשות נגד מהגרים. "כולנו מהגרים, כולנו מגזע מעורב", הסביר. "כשהאורות כבו – כולם היו שוכבים עם כולם".

בדרך לפרישה. המכרים: ראיין מתוסכל מטראמפ (צילום: AP) (צילום: AP)
בדרך לפרישה. המכרים: ראיין מתוסכל מטראמפ(צילום: AP)

באפריל השנה אישר דוברו של ראיין את הדיווחים בארה"ב שבכוונתו לפרוש בינואר הקרוב מתפקידו ולא להתמודד בבחירות אמצע הכהונה שייערכו לפני כן, בנובמבר. "אחרי כמעט 20 שנה בבית הנבחרים הוא גאה בכל מה שהשיג, ומוכן להקדיש יותר זמן לאשתו ולילדים", אמר הדובר. מאז כניסתו של דונלד טראמפ לתפקיד הנשיא דיווחו חברים ומכרים של ראיין כי הוא מתוסכל מעבודתו, בין השאר בגלל התנהלות טראמפ.

 

ראיין בן ה-48 חבר בקונגרס מאז 1999, וב-2012 התמודד כסגן של מיט רומני בבחירות לנשיאות. באוקטובר 2015 נבחר ליו"ר בית הנבחרים במקומו של ג'ון ביינר. לפי "פוליטיקו" הוא אמר אז לקודמו בתפקיד שזה יהיה תפקידו האחרון בפוליטיקה, ושלא מדובר מבחינתו בתפקיד לטווח ארוך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
פול ראיין. יהודי מהצד של אמא
צילום: AP
מומלצים