שתף קטע נבחר

רבנים פחדנים, רבנים אמיצים

שבע סיבות שבגללן רב שקורא להורים להטב"ים "סוטים" הוא בור או שקרן

לפני כמה ימים התפרסם "גילוי דעת", שעליו חתומים 101 רבנים ידועים. רובם אנשי הפלג החרד"לי של הציונות הדתית, ורובם מקבלי משכורת מכספי משלם המיסים הישראלי. קראתי בעיון את גילוי הדעת שלהם, והתרגזתי. וכשאני כועס, אני כבר לא מנומס כמו בדרך כלל.

 

כי הנה מה שהיה לרבנים הנכבדים האלה לומר לעם ישראל. הדגשים – שלי. אבל לא שיניתי, לא הוספתי, וגם לא גרעתי מילה מדבריהם:

 

"באנו לחזק את ידיו של רבה של ירושלים עיה"ק תובב"א הרה"ג הרב אריה שטרן שליט"א, אשר דיבר בעוז ובפשטות את האמת הנצחית של תורתנו הקדושה, ואת הנורמליות האנושית, איתה מזדהה הרוב הבריא במדינת ישראל שמזועזע מההתגרות ואובדן הדרך של ארגוני התועבות, לעשות מצעדים חצופים בערי ישראל ועוד הגדילו לעשות ולערוך מצעדי תועבה אלו ביום תשעה באב שהוא יום אבל לאומי על חורבן בית המקדש, שבין היתר חרב על גילוי עריות ושנאת חינם.

 

"הטרור האגרסיבי המלווה בשטיפת מוח תקשורתית השכם והערב על מנת להכשיר את הלבבות כאילו יש כאן איזשהו מושג של "משפחה" ולהרוס את מושג המשפחתיות ולהפוך את הסוטים לגיבורים, לא יצלח, כמו גם הניסיון לסתום פיות של רבנים ואנשים שפויים ולהפוך אותם לקיצונים והזויים.

 

"הרב אריה שטרן שליט"א יצא להגנתם של ילדי ישראל, שיהיו אומללים אם לא יאומצו במשפחות נורמטיביות! אנו מחזקים את ידיו של רבה של ירושלים, שהביע אמת פשוטה וזעק את זעקת הילדים שאין להם פה, למנוע מהם חיים אומללים, ולתת להם את הזכות הבסיסית לחיות במשפחה טבעית נורמטיבית על מנת שיגדלו אנשים נורמליים ובריאים בנפשם".

 

יש בפסקה הזאת כל כך הרבה שקרים ושנאה, שהשם ישמור. אצלנו מותר להגיד הכול, וטוב שכך. אבל מי שמדבר ככה, אסור לתת לו משכורת. שיפיץ את הרעל שלו -- אבל בזמנו החופשי, ועל חשבונו.

 

הנה 7 סיבות שבגללן, לדעתי, 101 ה"רבנים" האלה לא ראויים להיקרא רבנים, לא ראויים להיקרא יהודים, ולא ראויים להתפרנס מקופת המדינה היהודית.

 

1. בגלל רחל אמנו. "וַתֵּרֶא רָחֵל כִּי לֹא יָלְדָה לְיַעֲקֹב, וַתְּקַנֵּא רָחֵל בַּאֲחֹתָהּ, וַתֹּאמֶר אֶל יַעֲקֹב הָבָה לִּי בָנִים, וְאִם אַיִן מֵתָה אָנֹכִי." (בראשית, ל', א') מה יותר נורמלי, מה יותר אנושי, מלרצות לגדל ילדים משלך? אפילו לרוצח המתועב של ראש הממשלה שמורה אצלנו הזכות להיות אבא. ואתם מעזים לשלול את הזכות הזאת מעשרות אלפי נשים וגברים, רק בגלל שהם לסביות והומואים? ועוד בשם אלוהי ישראל? תגידו לי, "רבנים" נכבדים, אתם בטוחים שאתם בכלל יהודים?

 

2. בגלל שאנחנו הרוב היהודי הגדול. עוד בשנת 2013 מצא סקר של קמיל פוקס, מהחוג לסטטיסטיקה של אוניברסיטת תל אביב, ש-70% מהישראלים תומכים בשוויון זכויות מלא לזוגות חד-מיניים -- ובכל תחומי החיים. תמכו בזה לא רק 89% מהחילונים אלא גם, שימו לב, 72% מהמסורתיים, ו-46% מהדתיים. לכן, כאשר 101 הרבנים מדברים על "הרוב הבריא במדינת ישראל, שמזועזע מההתגרות ואובדן הדרך של ארגוני התועבות", הם פשוט משקרים. והם משקרים כי הם מפחדים, ובצדק.

 

3. בגלל שילדים של הומואים ולסביות הם ילדים בריאים ורגילים. ככה זה. ואני אומר את זה כאיש מקצוע, ועל סמך עשרות מחקרים, שנמשכו עשרות שנים. אלה שנזעקים "להגנתם של ילדי ישראל, שיהיו אומללים אם לא יאומצו במשפחות נורמטיביות" – הם או בורים, או טיפשים, או שקרנים. ההתפתחות הקוגניטיבית, הרגשית והחברתית של ילדים שגדלו במשפחות חד-מיניות, ואפילו הנטייה המינית שלהם, לא שונה במאומה מחבריהם שגדלו במשפחות "נורמטיביות". נ-ק-ו-ד-ה. מי שאומר אחרת – משקר. וגם אם אתה רב – שקר הוא שקר.

 

4. בגלל שה"רבנים" האלה איבדו את הדרך. הם לא יודעים לקרוא מפה, ולא יודעים לקרוא את השטח. הם איבדו קשר עין עם הציבור שלהם, שרובו, בשנת 2018, מזדהה עם ההורים הלהט"ביים. והציבור הזה יעניש את "הבית היהודי" בבחירות הקרובות. נפתלי בנט ואיילת שקד, אתם חייבים להחליט – ועכשיו. או שתתנערו מן ה"רבנים" האלה, תעיפו אותם ואת סמוטריץ מהבית היהודי, ותפסיקו את ההתעללות שלכם בהורים הלהט"בים -- או ש"הבית היהודי" שלכם הוא שקר עלוב. לא בית, וגם לא יהודי. תחליטו. אחרת אנחנו נחליט בשבילכם.

 

5. בגלל שיש גם רבנים אחרים. לא רפורמים, לא קונסרבטיבים, וגם לא שמאלנים. חשוב מאוד לראות מי לא חתומים על הטקסט המביש הזה: הרב בני לאו. הרב יובל שרלו. הרב רפי פוירשטיין. הרב אילעאי עופרן, בן דודתי האהוב. וכמוהם עוד עשרות מרבני ההתנחלויות והציונות הדתית. אם אינני טועה, אף אחד מראשי חמישים ישיבות ההסדר לא חתום על התועבה הזאת. לא מפני שקל ליהדות עם ההומואים (עם הלסביות אין בעיה הלכתית רצינית, זאת סתם שנאת חינם) -- לא קל. אבל רבנים ראויים לשמם מבינים שחייבים למצוא במהירות מוצא הלכתי ואנושי מדילמה שמעולם לא עמדה בפני הפוסקים, ואסור לברוח ממנה: לסביות והומואים שרוצים להיות הורים, ורוצים להישאר דתיים.

 

6. בגלל הילל הזקן. אפשר לעשות את זה. לפני כאלפיים שנה תיקן הילל הזקן פרוזבול -- תקנה שמונעת שמיטת חובות. התקנה הזאת הפכה על פיה מצווה יסודית וחשובה, על מנת למנוע עוול גדול יותר. אני לא רב ולא מורה הלכה, וקטונתי מלהביע דעה בהלכה. אבל בהומואים אני מבין משהו. ואני יודע שאפשר – וכך עושים זוגות הומואים רבים – לקיים זוגיות ומיניות הומוסקסואלית גם בלי משכב זכר, שאסור מן התורה. כאמור, אני לא איש הלכה, אבל מאמין שעם קצת רצון טוב והרבה אהבה, היהדות תצליח להתגבר גם על המכשלה הזאת.

 

7. בגלל האהבה. בשבוע שעבר חגגנו את ט"ו באב, חג האהבה. ובקרוב, כמו בכל שנה, יבואו עלינו ימי הרחמים והסליחות, הימים היפים של "אני לדודי ודודי לי". האהבה האנושית מגיעה בצורות שונות – אהבה רומנטית, אהבה הורית, אהבת השם, אהבת המולדת. אהבת גבר ואישה, אהבת גבר וגבר, ואהבת אישה ואישה. נולדנו לאהבה. כך עשה אותנו אלוהים. וכולנו, אבל כולנו, ילדים של אלוהים, ונבראנו בצלם אלוהים. מי אנחנו שנגיד למישהו אחר את מי לאהוב? ומי אנחנו שנמנע ממנו להיות הורה, ולגדל ילדים באהבה?

 

office@yovell.co.il

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים