שתף קטע נבחר

"מרגלת רוסייה עבדה במשך עשור בשגרירות ארה"ב"

הגרדיאן: מרגלת קיבלה גישה למידע סודי בעבודה בשגרירות במוסקבה ונפגשה באופן קבוע עם אנשי שירות הביטחון הפדרלי הרוסי. ארה"ב העדיפה שלא להדיח אותה מיד ולא לפתוח בחקירה כדי למנוע את חשיפת הסקנדל

חוקרים אמריקנים גילו שמרגלת רוסייה עבדה במשך יותר מעשור בשגרירות האמריקנית במוסקבה. כך דווח הערב (יום ה') בגרדיאן. השירות החשאי של ארה"ב שכר את שירותיה של האישה, שקיבלה גישה למידע סודי בשנים הרבות שעבדה בשגרירות.

ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ מסיבת עיתונאים (צילום: AFP)
פסגת פוטין וטראמפ בהלסינקי(צילום: AFP)
 

לפי הגרדיאן החשד נגד המרגלת התעורר ב-2016, במהלך בדיקה שגרתית של שני חוקרים מלשכת הביטחון האזורית במחלקת המדינה. הם גילו שהאישה נפגשת באופן קבוע – וללא אישור – עם חברים ב-FSB, שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה.

 

מחלקת המדינה הודיעה על כך לשירות החשאי בינואר 2017, אך בשירות החליטו שלא לפתוח בחקירה מלאה. הם העדיפו שהיא תעזוב, "בשקט", כמה חודשים לאחר מכן, כנראה כדי להימנע מהמבוכה הרבה שתהיה כשהפרשה תיחשף.

ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ מסיבת עיתונאים (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
  

גורם מודיעיני אמר לגרדיאן שהאישה פוטרה מהשגרירות בקיץ שעבר, אחרי שמחלקת המדינה שללה את הסיווג הביטחוני שלה. היא עזבה את השגרירות לפני שדיפלומטים אמריקנים סולקו מרוסיה אחרי שוושינגטון הטילה סנקציות נוספות על מוסקבה.

 

"השירות החשאי ניסה להסתיר את העבירה באמצעות פיטורים", אמר הגורם המודיעיני. "הנזק כבר נעשה, אבל ההנהלה הבכירה בשירות החשאי לא ביצעה שום חקירה מקיפה כדי לבדוק את מידת הנזק, ולדעת אם היא גייסה עובדים אחרים שיספקו לה עוד מידע".

שגרירות ארה
שגרירות ארה"ב ברוסיה
  

: רוסיה גייט התערבות רוסיה ב בחירות ארה

בתגובה לדיווח אמרו בשירות החשאי שהם מודעים לכך שהאזרחים הזרים שמגויסים לשירות עלולים להיות נתונים להשפעה מודיעינית זרה, עם דגש מיוחד על רוסיה – ולכן ארה"ב מוודאת שבמהלך עבודתם האינטרסים האמריקניים נשמרים. "כתוצאה מכך הפעילות שלהם מוגבלת לתרגום, פרשנויות, הדרכה תרבותית, תקשורת ותמיכה אדמיניסטרטיבית", אמרו בשירות. "בשום שלב, ובשום משרד של השירות החשאי, הזרים לא קיבלו גישה למידע על הביטחון הלאומי".

 

לפי הגורם ששוחח עם הגרדיאן למרגלת הרוסייה "הייתה גישה למאגר המידע המזיק ביותר – מערכת המיילים הרשמית של השירות החשאי. חלק מהמידע שהיה לה כלל את לוח הזמנים של הנשיא – הנוכחי והקודם – סגן הנשיא ונשותיהם, וגם של הילרי קלינטון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים