שתף קטע נבחר

חתונת הדמים: בנו של בן לאדן נישא לבתו של מפקד פיגועי 11 בספטמבר

לפי ה"גרדיאן", חאמזה בן לאדן, בנו של מנהיג אל קאעידה לשעבר, נישא לבתו של רב המחבלים המצרי מוחמד עטא, שפיקד על הפיגוע במגדלי התאומים

כמעט 17 שנה לאחר המתקפה על מגדלי התאומים במנהטן, ושבע שנים לאחר חיסולו של האיש שאחראי לה, מנהיג אל קאעידה אוסמה בן לאדן, מתגלה קשר מפתיע בין שניים מהאנשים הנושאים באחריות לאסון.

 

אחיו למחצה של בן לאדן, החיים עדיין בסעודיה, אישרו בראיון ל"גרדיאן" הבריטי שבנו של בן לאדן, חאמזה, התחתן באחרונה עם בתו של המחבל המצרי מוחמד עטא.

חאמזה בן לאדן בנו של אוסמה בן לאדן (צילום: EPA)
נחשב ליורש של אביו. חאמזה בן לאדן(צילום: EPA)
 

עטא, במקור מצרי שהלך והקצין והקים תא טרור של אל קאעידה בהמבורג שבגרמניה, היה מפקד של ארבע החוליות שביצעו את המתקפה ב-11 בספטמבר בשנת 2001. הוא עלה על מטוס "אמריקן איירליינס" עם עוד ארבעה מחבלים, השתלט על תא הטייס והיה האיש שהטיס אותו היישר למגדל הצפוני, המגדל הראשון שנפגע באותו הבוקר.

 

לא ידועים פרטים רבים על בתו של עטא, וגם לא על מקום מגוריה עם בעלה חאמזה בן לאדן, אך לפי ה"גרדיאן", ההערכה היא כי הוא מסתתר באפגניסטן. בן לאדן הצעיר בן ה-29, שאיבד גם את אביו אוסמה וגם אח בפשיטה של יחידת "אריות הים" על מקום מחבואו של האב בפקיסטן ב-2011, נשבע "לנקום את נקמתם".

אוסמה בן לאדן ארכיון 1997 (צילום: AP)
חוסל כמעט עשור לאחר מתקפת הטרור. אוסמה בן לאדן(צילום: AP)
  

עליה גאנם ()
עליה גאנם לצד תמונת בנה

לפני שנתיים, על רקע אובדן הכוח של אל קאעידה, קרא בן לאדן הצעיר "ללכד כוחות ולשתף פעולה‭,"‬ ובהזדמנות זאת גם לפתוח זירת מאבק חדשה "נגד האויב הציוני ונגד שולחיו בסוכנויות הביון בוושינגטון‭."‬

 

חאמזה בן לאדן הוא בנה של חירייה, אחת משלוש נשותיו של אוסמה בן לאדן, שלו על פי ההערכות היו בין 20 ל-26 ילדים וילדות. חאמזה סומן לא אחת כיורש לאביו בשליטה על הארגון.

 

הגילוי על הקשר בין משפחות בן לאדן ועטא נעשה במסגרת כתבת פרופיל מקיפה בעיתון הבריטי על המשפחה, שרובה חזרה לסעודיה. במרכז הכתבה שפורסמה בסוף השבוע ראיון ראשון עם אמו של בן לאדן, עליה גאנם, שהגדירה את בנה אוסמה כ"ילד טוב שפגש אנשים ששטפו את מוחו".

 

גאנם הוסיפה בראיון כי אם הייתה ניצבת מול חאמזה כיום, הייתה אומרת לו לשקול שוב את צעדיו ולא לפנות לדרך שהוביל אביו. לאור מעמדו של הבן בתוך אל קאעידה, הכיר בו הממשל האמריקני כיעד טרור רשמי בינואר אשתקד, וקבע שכל מי שישתף עמו פעולה מסתכן במעצר.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
בנו של אוסמה בן לאדן
צילום: EPA
מומלצים