שתף קטע נבחר

תיעוד: שוטרים שולפים אקדחים ביפו

סרטון מעימות בין שוטרים שהוזעקו לטפל באירוע ירי ביפו לקבוצת צעירים תיעד את הכוחות מכוונים נשק לעבר התושבים. במשטרה טוענים כי הצעירים יידו לעברם אבנים וגרמו נזק לניידות. מנגד, תושב יפו טען: "השוטרים מימשו את חוק הלאום שהפך את המיעוט הערבי לסוג ב'"

 

 

 
שוטרים, שהוזעקו לפנות בוקר (יום ב') לטפל באירוע ירי ביפו, טוענים כי עשרות תושבים יידו לעברם אבנים, קיללו והפריעו להם בביצוע עבודתם. בתיעוד מהאירוע, שצולם בזירה, נראים השוטרים עומדים עם אקדחים שלופים בידיהם וצועקים להמון להתרחק מהמקום. מנגד, תושבים טוענים כי השוטרים הם אלה שתקפו כמה צעירים ערבים.

 

השוטרים ממרחב יפתח הגיעו למקום בעקבות תלונה של שני תושבים, שטענו כי הם חושדים שחברם נורה על ידי גבר רכוב על קטנוע. בהמשך אספו השוטרים את השניים בניידת בדרכם לזירה. המתלוננים זיהו את "החשוד בביצוע הירי", אולם אז נטש הצעיר את כלי הרכב הדו-גלגלי ונמלט רגלית מהמקום.

 

השוטרים החלו במרדף אחר הצעיר, שכלל ירי באוויר, ובשלב זה, כך לטענת המשטרה, החל המון זועם להתגודד סביבם, לתקוף ולקלל, ואף להשליך אבנים לעבר ניידת משטרה. בעקבות כך הוקפצו למקום כוחות משטרה רבים, אולם אז האירוע הידרדר עוד יותר.

התפרעות, הפרת הסדר הציבורי ונזק לניידת משטרה אירעו במהלך הלילה ביפו ()
במשטרה טוענים המון זועם התגודד סביב הכוחות

התפרעות, הפרת הסדר הציבורי ונזק לניידת משטרה אירעו במהלך הלילה ביפו ()

התפרעות, הפרת הסדר הציבורי ונזק לניידת משטרה אירעו במהלך הלילה ביפו ()

התפרעות, הפרת הסדר הציבורי ונזק לניידת משטרה אירעו במהלך הלילה ביפו (צילום: דוברות המשטרה )
נזק נגרם לניידת משטרה(צילום: דוברות המשטרה )

"הכוחות נתקלו בהתנהגות אלימה וברוטאלית מצד תושבים, כולל איומים על חיי השוטרים, זריקת חפצים ואבנים שניפצו את שמשת הרכב של שתי ניידות", אמרו במשטרה. "במהלך ההתפרעות נעצר לחקירה צעיר בן 20 בגין הפרת הסדר הציבורי, איומים והעלבת עובד ציבור. אנו רואים בחומרה רבה כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי תוך פגיעה בשוטרים ונמצה את הדין עם העבריינים".

 

ביפו זעמו הבוקר בעקבות התקרית. תושבים בעיר סיפרו כי "שני השוטרים התנפלו על קבוצת צעירים ללא שום סיבה והשתמשו בגז פלפל. הצעירים ביקשו מהשוטרים להוריד את האקדחים, הם הרגישו בסכנת חיים".

 

עם הצעירים שהיו במקום נמנה גם אחיו של מהדי סעדי, שנורה למוות לפני שנה על ידי שוטר. מוחמד נדאל מחאמיד, תושב יפו, אמר: "שנה חלפה מרצח הצעיר מהדי סעדי על ידי שוטר, שעד היום לא הוגש נגדו כתב אישום בגין הרצח הלא מוצדק. לפנות בוקר, כמה שוטרים ממרחב יפתח מימשו את חוק הלאום שהפך את המיעוט הערבי שנשאר בארצו ולא נטש אותה לאזרחים סוג ב'".

 

מחאמיד אמר עוד: "השוטרים תקפו צעירים ערבים יפואים בדרך בלתי-נתפשת, הם שלפו אקדחים כי היד מאוד קלה על ההדק כשמדובר באזרח סוג ב'. הם פיזרו גז פלפל וביצעו מעצר בגלל שהמעשים שלהם תועדו. כדי שההתנהגות הבריונית הזאת תיפסק. אין סיבה כלשהי שמצדיקה ששוטר ישלוף נשק ויכוון אותו לעבר אזרח בלי נשק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נשק נשלף לעבר קבוצת צעירים
מומלצים