שתף קטע נבחר

עובדת במעון לחסרי ישע חשודה בהתעללות בחוסים

תועדה בווידאו: מהצילומים עולה כי עובדת במעון בנתניה הפילה חוסה וגררה אחר באגרסיביות על הרצפה. בית המשפט שחרר אותה למעצר בית. סנגוריה: "מדובר בתיק נקודתי"

אילוסטרציה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

עובדת במעון לאנשים עם מוגבלות נעצרה בחשד להתעללות ותקיפה של חוסים חסרי ישע. החשודה, בת 64 מנתניה, קשרה את עצמה למקרים בחקירתה ושוחררה היום (ד') למעצר בית. היא נעצרה לאחר שמעשיה תועדו בווידיאו על ידי עובדת אחרת והועברו להנהלת המוסד ולעובדת סוציאלית.

 

החשודה עובדת במעון במשך חמש שנים ועל פי החשד היא התעללה פיזית ונפשית בחוסים ואף תקפה אותם. מהצילומים עולה כי במקרה אחד דחפה העובדת באגרסיביות חוסה והפילה אותו. במקרה אחר, גררה חוסה אחר באגרסיביות על הרצפה. במקרה נוסף היא תועדה בזמן שהיא צועקת על חוסים בשפה בוטה.

 

בחקירתה העובדת קשרה את עצמה למעשים וטענה כי לא פעלה במטרה להתעלל בחוסים, אלא בגלל התנהגותם. בנוסף, היא טענה כי משכה בחוסה בגלל שלא רצה להתלוות אליה.

 

בדיון בהארכת מעצרה בבית משפט השלום בפתח תקווה ביקש נציג המשטרה להאריך את מעצרה בשישה ימים. סנגוריה של החשודה, עורכי הדין גיורא זילברשטיין ושירי מרקוביץ', טענו בדיון כי מרשתם עובדת 40 שנים בתחום, מעולם לא הייתה מעורבת במקרה כזה וכי מדובר בתיק נקודתי. עןד מסרו כי מרשתם פוטרה מעבודתה וביקשו לשחררה למעצר בית.

 

גיורא זילברשטיין (צילום: באדיבות גיורא זילברשטיין )
עו"ד גיורא זילברשטיין(צילום: באדיבות גיורא זילברשטיין )

שירי מרקוביץ ()
עו"ד שירי מרקוביץ'
 

בהחלטה קבעה השופטת הדס רוזנברג שיינרט לשחררה למעצר בית למשך חמישה ימים בתנאים מגבילים. בהחלטתה קבע השופטת רונזברג שיינרט כי "לאחר שעיינתי בחומר החקירה, נחה דעתי כי קיים בשלב זה חשד סביר הקושר את החשודה לביצוע העבירות מיוחסות לה".

 

"יחד עם זאת, ומבלי להקל ראש בחומרת התנהלותה של החשודה, מדובר בחשודה בת 64 נטולת הרשעות קודמות, כאשר התקיפה הפיזית המיוחסת לה איננה מצויה ברף חומרה גבוה, ולא גרמה לחבלות או לנזק פיזי קשה", הוסיפה.

 

סנגוריה, עו"ד זילברשטיין ומרקוביץ', אמרו בתגובה: "מרשתנו עובדת 40 שנים בעזרה לאנשים מוגבלים. מעולם לא הסתבכה עם החוק ולא הרימה יד על חוסה. גם המקרים הנוכחים לא חמורים ולא מצדיקים הארכת מעצר. אנו שמחים שבית המשפט הבין ושחרר אותה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרצל יוסף
אילוסטרציה
צילום: הרצל יוסף
מומלצים