שתף קטע נבחר

חמאס: המגעים המתקדמים לרגיעה עשויים לשאת פרי

אחרי שמשלחת הנהגת החוץ של חמאס עזבה את הרצועה, אמר סגן מנהיג הארגון בעזה כי דרוש להחזיר את השקט לגבול עם ישראל

 

אל-חיה. מסר חיובי מעזה ()
אל-חיה. מסר חיובי מעזה

סגן מנהיג חמאס ברצועת עזה, חליל אל-חיה, התייחס בצהריים (יום ד') לאפשרות של הסכם רגיעה עם ישראל. כמה שעות אחרי שמשלחת מנהיגי החוץ של הארגון בראשות סגן מנהיג חמאס סאלח אל-עארורי עזבה את הרצועה, אמר אל-חיה כי הנהגת חמאס עסוקה באתגרים הניצבים מול הסוגיה הפלסטינית והסבל של העם הפלסטיני בגלל המצור על עזה.

 

בנוגע לסוגיית השבויים אמר כי אל-חיה כי ישראל משקרת לעם הישראלי. לדבריו, "ישראל מנהלת את תיק האסירים באמצעות התקשורת בלבד, הצוותים של חמאס מוכנים לנהל הסכם חילופי שבויים חדש, אך על ישראל לשלם את המחיר".

 

 

הוא הוסיף כי ישנם מגעים מתקדמים עם האו"ם ומצרים בנוגע לסוגיה הפלסטינית וכי באמצעותם ניתן לשאת פרי. אל-חיה הדגיש כי יש להסיר את המצור ואת הסנקציות של הרשות הפלסטינית, וכי סוגיות אלו בראש סדר העדיפויות של הארגון.

 

כמו כן הוא אמר כי אף גורם לא דרש להפסיק את צעדות השיבה, אך כן דרוש להחזיר את השקט לגבול עם ישראל. "צעדות השיבה החזירו את הסוגיה הפלסטינית לשיח הציבורי", אמר אל-חיה. אנחנו נאבקים נגד 'עסקת המאה' במסגרת צעדות השיבה והאחדות הלאומית, שכן חמאס והעם הפלסטיני משלמים על כך בדם".

 

לטענתו, המשך המצור והסנקציות של הרשות הם העברת "עסקה המאה". הבכיר בחמאס בירך את מצרים על המאצמצים שהיא מובילה זה שנים והדגיש כי הארגון תומך במאמצים אלו. במקביל הוא אמר כי הפיוס יבוא לאחר הסנקציות של הרשות על הרצועה.

 

אל-חיה התייחס גם לתקיפה של צה"ל אתמול על מוצב של הארגון בצפון הרצועה, שבה נהרגו שני פעילי חמאס. לדבריו, ישראל אינה מכבדת את ההסכמות וכי היא הפרה את כל הכללים. סגן מנהיג חמאס בעזה גם הדגיש כי ההתנגדות תגיב על פשע זה. בנוסף הוא אמר כי חמאס והפלגים לא ירשו לישראל לקבוע משוואה חדשה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים