שתף קטע נבחר

אזכרה ללוחם שנהרג בפיגוע בהר אדר: "עברה שנה - והאור כבה"

הוריו וחבריו של סמ"ר סולומון גברייה, לוחם מג"ב שנהרג בפיגוע הירי לפני 11 חודשים, עלו לקברו והקרינו סרט לזכרו. אחותו הקטנה הצטרפה למג"ב ונושאת כיום את הכומתה של אחיה: "אמרה שהיא צריכה להמשיך את דרכו"

 

 

11 חודשים חלפו מאז הפיגוע בהר אדר שבו נרצחו לוחם מג"ב, סמל ראשון סולומון גברייה והמאבטחים יוסף עותמאן ואור אריש. היום (ה'), עלו לקברו של גברייה בבית העלמין הצבאי בבאר יעקב כ-150 בני משפחה, חברים ולוחמי מג"ב. בהמשך הקרינו סרט הנצחה לזכרו.

 

לאחר מותו של סולומון, שהיה בן 20 בלבד, אחותו הקטנה הצטרפה ליחידה שבה שירת ונושאת את הכומתה של אחיה על כתפה. אב המשפחה, מהרט, סיפר על ההחלטה: "היא אמרה שאחיה לא הספיק לסיים את התפקיד שלו אז היא צריכה להמשיך את דרכו, לשים את הכומתה שלו על הכתפיים שלה".

אזכרה ללוחם מג
"אנחנו לא לבד אבל קשה. סולומון היה בשבילי הכל". הוריו של סמ"ר גברייה ז"ל(צילום: דוברות המשטרה)
התעקש לחזור לשירות כלוחם למרות שנפצע. סמ"ר סולומון גברייה ז"ל  (צילום: דוברות משטרה) (צילום: דוברות משטרה)
התעקש לחזור לשירות כלוחם למרות שנפצע. סמ"ר סולומון גברייה ז"ל (צילום: דוברות משטרה)

האב סיפר כי ביום הקשה הזה עבור המשפחה, היא לא לבד - אלא נמצאת עם חבריה ועם חבריו הלוחמים של סולומון. "אבל זה קשה. קשה לי לספר על סולומון, הוא היה בשבילי הכל. הוא לא רק הבן שלי, הוא היה אח שלי, חבר שלי".

 

מהרט הוסיף: "סולומון, ילד יקר שלי, כבר שנה אתה לא איתנו, אנחנו מתגעגעים אליך מאוד, היית האור של הבית וכבר שנה שהאור כבה והכל נראה חשוך. סולומון ילד שלי, היית השותף שלי בעבודה וגם בחיים, תודה לך על הכל, היית ילד טוב מאוד עם לב ענק. אוהבים אותך ומתגעגעים אליך המון".

 

בבית העלמין הדליקו הוריו ובני משפחתו של סולומון נרות זיכרון. בין המשתתפים באזכרה היו חבר הכנסת אברהם נגוסה (הליכוד), ראש מועצת באר יעקב ניסים גוזלן ועיסאם עותמאן, אביו של המאבטח יוסף. בריאיון ל-ynet אמר עותמאן כי "אנחנו משפחה אחת, אנחנו שייכים לאותו עם. יוסף זכרונו לברכה, אם הוא היה בחיים - הוא היה עושה את אותו הדבר, בלי ספק". על בנו אמר: "כל יום, כל רגע אתה מרגיש את הכאב. זה כאב שאני לא מאחל לאף בן אדם".

אזכרה ללוחם מג
(צילום: דוברות המשטרה)

אזכרה ללוחם מג
(צילום: דוברות המשטרה)

אזכרה ללוחם מג
(צילום: איתי שיקמן)

אזכרה ללוחם מג
(צילום: איתי שיקמן)
 

סולומון נפצע כשנה לפני שנהרג בפיגוע. הוא יכול היה להשתחרר משירותו הקרבי או לעבור ליחידה עורפית - אך התעקש להישאר בתפקידו כלוחם. מפקד המחלקה שלו, מפקח דניאל מולגן, סיפר: "אני לא אשכח שכל כך רצית לחזור לשירות בפלוגה אחרי הפיגוע הראשון שבו נפצעת על גדר הביטחון, כשמחבל הפתיע אותך והצליח לפצוע אותך בדקירות סכין, ואתה חזרת לשרת עד אותו בוקר נורא שבו קיפחת את חייך".

 

מולגן הוסיף כי סולומון היה "בן אדם למעלה מכל המצופה. אני מאחל לכל מפקד פקוד כזה ולכל חבר שיהיה לו חבר כמו סולומון. כל מה שעניין אותו זה דאגה ונתינה לחבריו".

 

חבר הכנסת נגוסה ספד לגברייה בבית העלמין: "יצאת, התגייסת להגן על הבית. נפלת כשעשית את תפקידך בגבורה. הצלת עשרות ילדים שהמחבל הגיע להרוג אותם. אתה הצלת אותם בגופך".

 

הפיגוע בהר אדר התרחש בשעת בוקר בזמן שפועלים פלסטינים מהשטחים נכנסו ליישוב דרך עמדת הבידוק בכניסה האחורית. המחבל, תושב הכפר בית סוריכ שהחזיק בהיתר עבודה, נכנס לעמדת הבידוק, שלף אקדח והחל לירות לעבר חיילי הכוח. הוא נורה וחוסל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איתי שיקמן
טקס האזכרה לסמ"ר גברייה ז"ל
צילום: איתי שיקמן
מומלצים