שתף קטע נבחר

חבילה מ-2010: 10 טון של דואר הועברו לרשות הפלסטינית

במשך שמונה שנים ישראל מנעה העברת דברי דואר וחבילות לשטחי הרשות הפלסטינית. הם עוכבו בירדן והועברו לפני כמה ימים למרכז המיון ביריחו. בין החבילות, כיסא גלגלים שנשלח מטורקיה ב-2015

 

 

דואר פלסטיני עיכוב 8 שנים (צילום: AFP)
ערימות של דברי דואר במרכז המיון ביריחו(צילום: AFP)
עובדי רשות הדואר הפלסטינית עובדים בימים אלה שעות נוספות כדי למיין 10 טונות של מכתבים וחבילות שישראל מנעה את כניסתם לשטחי הרשות והוחזקו בירדן. מדובר בעיכוב לתקופה ממושכת, שהגיעה אף לשמונה שנים, כך לפי גורמים ברשות הפלסטינית.

 

לדברי הפלסטינים, ישראל מנעה במשך השנים את הכנסת המכתבים והחבילות, שמתוארכים בין שנת 2010 ועד 2018 והגיעו דרך ירדן, והן שוחררו רק לפני כמה ימים. בין דברי הדואר יש מכתבים רגילים, תרופות, ואף כיסא גלגלים. שר התקשורת הפלסטיני, אלאם מוסא, האשים את ישראל בחסימת העברת הדואר.

 

דואר פלסטיני עיכוב 8 שנים (צילום: AFP)
כיסא גלגלים שנשלח ב-2015. מיועד לתושב הרצועה(צילום: AFP)

דואר פלסטיני עיכוב 8 שנים (צילום: AFP)
חלק מהחבילות ניזוקו במהלך השנים(צילום: AFP)

דואר פלסטיני עיכוב 8 שנים (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
דואר פלסטיני עיכוב 8 שנים (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

הרשויות בישראל אישרו שהחבילות הועברו אך לא התייחסו לפרטי ההסכם שהביא לשחרור דברי הדואר.  מתאם הפעולות בשטחים אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי שחרור החבילות נעשה במסגרת צעדים בוני אמון. לדבריו, ההסכם שהושג בין הצדדים אינו מתייחס למשלוחים עתידיים, אבל איפשר העברת כעשרה טון וחצי של דברי דואר שעוכבו בירדן.

 

במרכז המיון ביריחו לשם הובאו כל דברי הדואר, מאות שקים נערמו זה על גבי זה, והעובדים במקום החלו בעבודת המיון תחת החום הכבד. רמאדאן גזאווי ממרכז המיון, אמר כי הוא מבין שחלק מהחבילות עוכבו בשל סיבות ביטחוניות, בעוד שאחרות לא הועברו בשל סיבות מנהליות. לדבריו זה ייקח לצוות שלו לפחות עוד שבועיים למיין את כל דברי הדואר ולשלוח אותם לנמענים.

 

לדברי גזאווי, דברי הדואר הגיעו מכל רחבי העולם, ויש בהם גם סחורות שהוזמנו באינטרנט. פתק שהיה מחובר לכיסא גלגלים מצביע על כך שהוא נשלח מטורקיה בשנת 2015 ומיועד לתושב ברצועת עזה. גזאווי אמר כי חלק מהסחורות ניזוקו, וכדי למנוע תלונות של הנמענים החבילות נשלחו אליהם עם הודעה שהשלטונות הישראליים מסרו אותן במצב הזה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
מרכז מיון הדואר ביריחו
צילום: AFP
מומלצים