שתף קטע נבחר

בואו לגנוב: משטרת שיקגו הציבה משאית פיתיון לשחורים

בעקבות סדרת פריצות למכולות נקטה משטרת שיקגו אמצעי חקירה מפוקפק ביותר: בלב שכונה של מעוטי יכולת הציבה משאית מלאה במותגים ובנעלי מעצבים. בעקבות הסערה הודיעה: "נבדוק אם יש מה לשפר"

משטרת שיקגו עוררה בשבוע שעבר סערה בעקבות תקרית שבה הציבה משאית מלאה במותגים באמצע שכונה של מעוטי יכולת, רובם שחורים, והשאירה אותה פתוחה – בתקווה לפתות גנבים לגנוב את הסחורה וכך לעצור אותם.

 

עוד סיפורים מרתקים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

ארה
אחד התושבים מתעמת עם שוטרים ליד המשאית בשיקגו(צילום: youtube)

אחד התושבים תיעד בשידור חי את המבצע המשטרתי בשכונת אנגלווד. המשאית הלבנה לא נשאה סימון כלשהו, והיא הייתה מלאה במותגים מפורסמים, בכלל זה נעלי מעצבים ונעליים של נייק. בסרטון נראים תושבים מתעמתים עם שוטרים הניצבים ליד המשאית, ומטיחים בהם האשמות בשל העובדה שהציבו אותה ליד ילדים המשחקים.

 

המשטרה הציבה את המשאית כחלק ממבצע שמטרתו ללכוד קבוצות גנבים שידוע כי פועלות באזור. לאחרונה פרצו הגנבים האלה לכמה מְכולות, ובאמצעות הצבת משאית הפיתוי קיוותה המשטרה לתפוס אותם. לפי דיווחים, המבצע קיבל במשטרה את שם הקוד "מבצע קרון המלכודת", וכמה בני אדם נעצרו במהלכו.

ארה
"ככה לא בונים אמון". משאית המותגים בשיקגו(צילום: youtube)

בעקבות הביקורת הודיעה המשטרה כי תבחן את התנהלותה. במסיבת עיתונאים שערך בשבוע שעבר אדי ג'ונסון ממשטרת שיקגו הוא הסביר: "בסופו של דבר, זה שזה נמצא שם וזה לא שלך – זה לא אומר שאתה צריך לקחת את זה, אבל אנחנו במטרת שיקגו הולכים לבחון היטב אם יש משהו שאנחנו יכולים לעשות טוב יותר".

 

ארגונים למען הקהילה באזור הדגישו את העובדה שהמשאית חנתה באזור שרוב תושביו מעוטי יכולת, בעיקר שחורים. קארן שליי מהאיגוד האמריקני לחירויות האזרח אמרה: "משטרת שיקגו חייבת להתמקד בבניית אמון ויחסים טובים יותר בתוך הקהילות שהיא משרתת, ולא לעשות תרגילים כמו הצבה של משאיות פיתיון. המשטרה מודה שהיא אינה יכולה לפתור מקרי רצח ופשעים אלימים בגלל שלקהילות של שחורים אין אמון בה, ותרגילים כאלה לא יעזרו".

 

בשנת 2015 פרצה מחאה בשיקגו בעקבות פרסום סרטון וידאו שבו נראה שוטר יורה למוות בצעיר שחור בן 17 לא פחות מ-16 פעמים. הירי אירע בשנת 2014. נגד השוטר הוגש כתב אישום בגין רצח, ובעקבות האירוע נאלץ מפקד משטרת שיקגו לעזוב את תפקידו והוצגו תוכניות לרפורמות שמטרתן למנוע מקרים דומים בעתיד. 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: youtube
תושבים מול שוטרים בשיקגו
צילום: youtube
מומלצים