שתף קטע נבחר

שני איראנים הואשמו בריגול בארה"ב: "תצפתו על בית חב"ד"

על פי כתב האישום, השניים נשלחו על ידי טהרן לאסוף מידע אודות גורמים המתנגדים למשטר - בהם "מוקדים ישראליים ויהודיים". ה-FBI תפס אותם מצלמים את מבנה בית חב"ד ומרכז "הלל" באוניברסיטת שיקגו

 

בית חב
תצפתו: בית חב"ד באוניברסיטת שיקגו(צילום: עמוד הפייסבוק Jewish Maroons - Chabad)
  

מחלקת המשפטים האמריקנית פרסמה הלילה (יום ג') כי כתב אישום הוגש בבית משפט בוושינגטון נגד שני אזרחים איראנים, בגין ריגול בארצות הברית לטובת טהרן. על פי כתב האישום, משימתם של השניים הייתה בין היתר לאסוף מידע אודות מוקדים יהודיים וישראליים בארצות הברית.

 

אחמדרזה מוחמאדי-דוסטר, בן 38, בעל אזרחות כפולה - אמריקאנית ואיראנית ומתגורר באיראן, ומאג'יד גורבאני, בן 59, אזרח איראן ותושב מדינת קליפורניה, נעצרו לפני כשבועיים, ב-9 באוגוסט. האישומים נגדם פורסמו הלילה. בהודעת מחלקת המשפטים נמסר כי השניים פעלו בהוראת טהרן וערכו תצפיות ואיסוף מידע.

 

בכתב האישום נטען כי דוסטר טס מאיראן לשיקגו בחודש יולי אשתקד כדי לאסוף מידע אודות "גורמים שהוגדרו אויבים של הממשלה האיראנית" - בהם גם מוקדים שהוגדרו בעלי עניין ישראלי ויהודי. סוכנים אמריקנים תפסו אותו עורך תצפיות על בית חב"ד ועל מרכז "הלל" - תא סטודנטים יהודים, בקרבת אוניברסיטת שיקגו. הוא נראה מצלם תמונות של אמצעי האבטחה במבנים.

 

לאחר תצפיות אלה, הוא נסע לקליפורניה - שם נטען כי פגש לראשונה את המואשם השני, גורבאני. השניים אספו מידע גם על מתנגדים למשטר בטהרן, בהם גורמים הקשורים לארגון הטרור והגרילה האיראני מוג'אהדין ח'לק (MEK). הארגון מוגדר על ידי המשטר האיראני כארגון טרור שפועל להפלת השלטון. הארגון היה רשום ברשימת ארגוני הטרור של מחלקת המדינה האמריקנית עד לשנת 2012.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

חודשיים לאחר המפגש של השניים בקליפורניה, גורבאני טס לניו יורק כדי להשתתף בהפגנה של הארגון. הוא צילם משתתפים, ונטען כי הוא העביר את התצלומים לדוסטאר - וקיבל עבורם כ-2,000 דולרים. התמונות לוו בהערות בכתב יד עם מידע על אודות המצולמים. גורבאני נכח גם בכנס של הארגון בחודש מאי, שם הוא צילם תמונות נוספות של המשתתפים - ואף תועד משוחח עם דוסטר אודות דרכי העברת המידע לאיראן. התצלומים נמצאו במזוודה שלו גורבאני בשדה תעופה בארצות הברית בעת שהיה בדרכו לאיראן.

 

בשיחות בין גורבאני לדוסטאר, שהוקלטו על ידי ה-FBI, גורבאני דיבר על ניסיונותיו לחדור לשורות הארגון. דוסטאר תועד כשהוא אומר שהוא קיבל הוראה לאסוף ממנו את המידע אודות הקבוצה.

 

על פי מסמכי בית המשפט, גורבאני ביקר באיראן במרץ ובאפריל, על מנת להעביר את המידע שאסף אודות הארגון לממשלה. נכתב כי בהזדמנות זו הוא קיבל רשימת משימות נוספות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמוד הפייסבוק Jewish Maroons - Chabad
בית החב"ד באוניברסיטת שיקגו
צילום: עמוד הפייסבוק Jewish Maroons - Chabad
מומלצים