שתף קטע נבחר

שר המשפטים של טראמפ משיב למתקפת הנשיא: "לא ישפיעו עליי"

בשיאו של שבוע קשה תקף טראמפ את התובע הכללי שלו ואת "השחיתות" במשרד המשפטים: "איזה מין בן אדם זה?". ג'ף סשנס בתגובה חריגה: "כל עוד אני בתפקיד לא נושפע משיקולים פוליטיים". התפתחות במשפט מייקל כהן: חסינות למו"ל שסיפר שטראמפ ידע על דמי השתיקה

בהתבטאות חריגה הגן אתמול (ה') ג'ף סשנס, התובע הכללי בארה"ב, על יושרת משרד המשפטים ואמר שהוא לא יושפע משיקולים פוליטיים. סשנס הגיב למתקפה של דונלד טראמפ, שאמר ששר המשפטים שלו "מעולם לא השתלט על המשרד".

מתיחות ארוכה. סשנס וטראמפ (צילום: AP) (צילום: AP)
מתיחות ארוכה. סשנס וטראמפ(צילום: AP)

טראמפ מתח ביקורת על משרד המשפטים והיחס שהוא ומקורביו מקבלים ממנו, בראיון לרשת "פוקס". טראמפ התראיין בשבוע קשה מבחינתו. פול מנפורט, לשעבר ראש הקמפיין שלו, הורשע בעבירות הונאה והעלמת מס. מייקל כהן, שהיה עורך דינו, הורשע בעסקת טיעון וסיפר שטראמפ הורה לו לשלם דמי שתיקה לנשים כדי לא לפגוע במירוץ לנשיאות.


בראיון ל"פוקס" התלונן טראמפ על משרד המשפטים ועל ה-FBI. הוא תקף את שניהם על היחס המגמתי נגדו ונגד תומכיו, מבלי לספק ראיות. על סשנס אמר טראמפ שהתובע הכללי מאפשר שחיתות במשרד המשפטים. "מיניתי לתפקיד תובע כללי שמעולם לא השתלט על משרד המשפטים", אמר טראמפ, שמתוסכל כבר תקופה ארוכה משר המשפטים שלו.

 

 

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
  

התובע הכללי סשנס, שכאמור לא נוהג להגיב למתקפות של הנשיא, פרסם אמש הצהרה חריגה שבה הגן על היושר של משרד המשפטים. "השתלטתי על משרד המשפטים ביום שהושבעתי לתפקיד", אמר סשנס. "כל עוד אני התובע הכללי, המעשים של משרד המשפטים לא יהיו מושפעים בצורה לא ראויה משיקולים פוליטיים".

 

סשנס, שהיה שנים רבות סנאטור, היה מקורב מאוד לטראמפ, אך הפך לאויב שלו במרס 2017. הוא פסל את עצמו מטיפול בחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות אחרי שנחשף שב-2016 נפגש עם השגריר הרוסי בוושינגטון. טראמפ אמר אז כי אם היה יודע שסשנס יפסול את עצמו הוא לא היה ממנו אותו לתפקיד ושהפסילה הובילה למינוי התובע המיוחד רוברט מולר.

מייקל כהן עורך דין נשיא ארה
עו"ד מייקל כהן
  

לטענת טראמפ סשנס רצה להציל את עצמו מחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות של מולר. "ג'ף סשנס הציל את עצמו, והוא לא היה צריך לעשות את זה", אמר טראמפ. "הוא לקח את התפקיד ואז אמר 'אני הולך להציל את עצמי'. אני אמרתי – 'איזה מן בן אדם זה?'". בראיון ל"פוקס" התחייב נשיא ארה"ב שלא יתערב בנעשה במשרד המשפטים. "אני אשאר בלתי מעורב ואולי זה הדבר הכי נכון לעשות".

דיוויד פקר מנכ
דיוויד פקר, המקורב שקיבל חסינות(צילום: AP)
 

: רוסיה גייט התערבות רוסיה ב בחירות ארה

בראיון ל"פוקס" התייחס טראמפ להליך הדחה אפשרי ואמר: "אם ידיחו אותי, אני חושב שהשווקים יתמוטטו וכולם יהפכו להיות עניים יותר". הוא הוסיף: "אני לא יודע איך אפשר להדיח מישהו שעושה עבודה מצוינת". עורך דינו, רודי ג'וליאני, אמר שהעם האמריקני "ימרוד" בהדחתו של טראמפ.

 

ובתוך כך, אמש חלה התפתחות נוספת במשפטו של מייקל כהן. תובעים פדרליים העניקו חסינות לדיוויד פקר, המוציא לאור של המגזין נשיונל אינקווייר וחבר ותיק של דונלד טראמפ. פקר, מנכ"ל "אמריקן מדיה", אמר לתביעה שטראמפ ידע על התשלום של כהן לנשים שלכאורה ניהלו איתו רומן. פקר גם סיפר לחוקרים פרטים על התשלומים של כהן לאותן נשים. בראיון ל"פוקס" אמר טראמפ שנודע לו על דמי השתיקה רק בדיעבד, ושבכל מקרה הכסף שולם מכיסו - ולא מכספי קמפיין הבחירות.


פורסם לראשונה 23/08/2018 21:25

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים