שתף קטע נבחר

טורקיה מגנה את ישראל על תוכניות הבנייה ביו"ש

ועדת התכנון העליונה במנהל האזרחי אישרה השבוע את בנייתן של 984 יחידות דיור בהתנחלויות. בטורקיה גינו: "הפעולות שננקטו מתעלמות מהחוק הבינלאומי ומהחלטות האו"ם ופוגעות בתהליך השלום"

טורקיה גינתה בצהריים (יום ו') את ההחלטה הישראלית לאשר בניית כ-1,000 יחידות דיור בהתנחלויות.

 

מעלה אדומים (צילום: AP)
ארכיון(צילום: AP)

 

למרות שאושרו כ-1,000 יחידות, בהודעת הגינוי הטורקית המספר היה גבוה יותר. "אנחנו מגנים בחריפות את החלטת ישראל לאשר לבנות 2,000 יחידות דיור נוספות בגדה המערבי, שטח שנמצא תחת כיבוש ישראלי", נכתב בהודעת משרד החוץ הטורקי. "הפעולות שננקטו מתעלמות מהחוק הבינלאומי ומהחלטות האו"ם ופוגעות בתהליך השלום".

 

ועדת התכנון העליונה במנהל האזרחי אישרה השבוע את בנייתן של 984 יחידות דיור בהתנחלויות. היחידות ייבנו בין היתר ביישובים ברקן, נופים וצופים שבשומרון. 384 מהיחידות קיבלו אישור סופי לבנייתן, ויתר היחידות אושרו בשלבים שונים.

 

היחידות שאושרו באופן סופי הן 56 בהתנחלות ברקן, 8 באבני חפץ, 168 בנופים, 108 בצופים ו-44 במעלה אדומים. שאר היחידות, שאושרו לשלב ההפקדה (שאינו האחרון בתהליך), הן בקריית נטפים, עתניאל ובית אל. התוכנית בבית אל תכלול ככל הנראה את מאות יחידות הדיור שמקדם שר הביטחון אביגדור ליברמן בעקבות הפיגוע באדם.

 

במועצת יש"ע הביעו אכזבה קשה ולא מיהרו לברך על ההחלטה. "מדובר בכמות דלה ובמספר הקטן ביותר של יחידות הדיור שאושר בשנה וחצי האחרונות. בוועדות הקודמות מספר אישורי הבנייה עמד על 3,000-2,000 יחידות דיור, שגם הן מעטות יחסית להיקפי האישורים בכל הארץ שעומדים על עשרות אלפי יחידות".

 

 

עוד מסרו כי "דווקא ממשלה לאומית לא צריכה לצמצם בנייה - אלא להרחיב. אנחנו קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו להסיר את המגבלות והחסמים ולהנחות על בנייה רחבה בכל רחבי יהודה ושומרון, כמו בשאר חלקיי הארץ. הדבר ניתן, נדרש וצריך להיעשרות עוד היום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
ארדואן. גינוי טורקי
צילום: רויטרס
מומלצים