שתף קטע נבחר

ליברמן: "כבר בחרתי את הרמטכ"ל הבא"

הקצינים עוד לא יודעים, אבל שר הביטחון כבר הכריע מי יחליף את גדי איזנקוט. בריאיון בלעדי אומר ליברמן: "מצאתי ברמטכ"ל פרטנר אמיתי". על חמאס: "בבחירות חופשיות ברצועה אין שום סיכוי שהוא ינצח". הריאיון המלא מחר ב"ידיעות אחרונות" במוסף לשבת

שר הבטחון אביגדור ליברמן בסיור ברמת הגולן (צילום: אביהו שפירא)
שר הביטחון ליברמן(צילום: אביהו שפירא)
 

פעם בשבוע, ביום חמישי, מסתגרים שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ"ל גדי איזנקוט לפגישה אישית. שם, בארבע עיניים, ללא מכשירי הקלטה וסטנוגרמות, הם שופכים זה על זה את כל מה שהצטבר בבטן. שם הם גם מחליטים מה ייצא החוצה ומה יישאר בין קירות הלשכה.

 

"אחד התפקידים שלי הוא להבטיח יחסי אמון עם הצמרת הצבאית, וכאן מצאתי ברמטכ"ל איזנקוט פרטנר אמיתי", אומר ליברמן. "כמובן שמדי פעם יש חריקות, אבל הכל מתנהל באופן בוגר, בלי עלבונות מיותרים".

 

בסוף השנה יסיים איזנקוט את כהונתו. ארבעת המועמדים להחליפו הם סגן הרמטכ"ל אלוף אביב כוכבי, קודמו בתפקיד אלוף יאיר גולן והאלופים ניצן אלון ואייל זמיר. "כבר החלטתי על מי אמליץ לתפקיד הרמטכ"ל הבא וגם החלטתי מי יהיה סגנו", מגלה שר הביטחון בריאיון ל"ידיעות אחרונות" שיתפרסם מחר ב"מוסף לשבת".

 

הקצינים האלה כבר יודעים?

"עדיין לא".

 

לקראת המינוי התייעץ ליברמן עם שורה של בכירים במערכת הביטחון. "לכל המועמדים יש יתרונות וחסרונות", הוא אומר. "אני חיפשתי אדם שידבר איתי במונחים של הכרעה וניצחון. בדיונים עם אנשי צבא אני שומע יותר מדי ביטויים כמו 'זירה מדינית' ו'משמעויות משפטיות'. הערך הכי חשוב בעיניי זהו ניצחון, לא הסברים".

 

הרמטכ"ל הבא, יהיה אשר יהיה, יצטרך ליישם את תוכניותיו של ליברמן לשדרוג צה"ל, ובראשן הקמת מערך טילי הקרקע־קרקע. "לא מדובר על מערך הגנה אלא על מערך הרתעה והתקפה חדש", הוא מבהיר. גם חיזוק צבא היבשה נמצא ברשימת היעדים של שר הביטחון. "מפקד זרוע היבשה צריך להיות במקום השלישי בהיררכיה של המטכ"ל", הוא אומר. "כיום, כשיש סבב מינויים, כולם רוצים להיות ראש אמ"ן ואלופי פיקוד. אף אחד לא רוצה להיות מפקד זרוע היבשה. זה מדהים".

 

אבל בינתיים הוא צריך להתמודד עם בעיות בוערות בהרבה. למשל, רצועת עזה. האיש שהצהיר בעבר שאם יהיה שר ביטחון, הוא יחסל את איסמעיל הנייה תוך 48 שעות, מבין כיום את מגבלות הכוח. "קיימות שתי אופציות: להפיל את חמאס באמצעות צה"ל ולשלם מחיר לא פשוט, כולל הצורך לשלוט בעזה, או לנסות להביא למצב שהאזרחים בעצמם יפילו את השלטון. הדרך השנייה מבטיחה הרבה יותר יציבות", הוא אומר.

 

אם חמאס הולך לבחירות בעזה, הוא זוכה שוב.

"אתה טועה לחלוטין. אני לא מנחש, אני יודע. בבחירות חופשיות ברצועה אין שום סיכוי שהחמאס ינצח. זו הערכה מוסמכת".

 

הריאיון המלא מחר ב"ידיעות אחרונות" במוסף לשבת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי עידן
שר הביטחון ליברמן
צילום: רועי עידן
מומלצים