עובדים, לא בטלנים. הקמפיין נגד המילה "סטלן"
תעשיית הקנאביס בארה"ב פורחת, וברוב המדינה יש לגליזציה. למרות ההתקדמות את הסטיגמה קשה לשנות. קמפיין חדש מסביר לאמריקנים שהמעשנים יכולים להיות גם אנשי קריירה - או אפילו סבתא שלהם
תעשיית הקנאביס באמריקה מגלגלת מיליארדים, וב-30 מדינות בארה"ב יש לגליזציה במידה חלקית או מלאה. למרות ההתקדמות, את הסטריאוטיפים שיש למעשנים קשה לשנות. קמפיין חדש מנסה לשנות את התדמית של המעשנים, ולשכנע את האמריקנים שלא מדובר באנשים שגרים אצל ההורים, רובצים על הספה במרתף ומקדישים את היום לאכילת חטיפים ולמשחקי מחשב.
רשת MedMen, שמגדירה את עצמה כ"אפל סטור" של חנויות הקנאביס, השיקה לאחרונה קמפיין בעלות של 2 מיליון דולר. במרכז הקמפיין: הקריאה להוציא מהלקסיקון את המילה "סטלן" (Stoner) ולהוכיח שמעשני המריחואנה יכולים להיות גם אנשי קריירה. ל-MedMen יש חנויות בלוס אנג'לס, לאס וגאס וניו יורק.
על שלטי חוצות ומודעות באוטובוסים ברשת מופיעים 17 אמריקנים. בין המשתתפים: מורה, איש עסקים, כוכב פוטבול לשעבר, אחות וגם סבתא עם שיער שיבה. ליד כל תמונה מופיעה המילה "סטלן" עם סימן מחיקה, ולצדה המקצוע של אותו אדם. האמריקנים יכולים לקרוא את הביוגרפיות שלהם באתר forgetstoner.com, ולקרוא שם מדוע הם משתמשים בקנאביס. הסיבות מגוונות: מהנאה גרידא ועד טיפול בחרדה ובבעיות רפואיות כמו מיגרנות.
"מה שאנחנו אומרים זה שהמהות של סטריואטיפ היא להגדיר מישהו באמצעות אזכור רע אחד בלבד", בכיר בחברת MedMen ובעבר כתב בלוס אנג'לס טיימס. הוא אמר שהאנשים שמופיעים בקמפיין "הם גם סבתא, אבא, בן, אח". אתר הקנאביס ליפלי פרסם מודעות בניו יורק טיימס וקיים אירועים שבהם סיפרו אנשיו על יתרונות המריחואנה, בראשם בריאות טובה וחיי מין טובים.
אך גם המתנגדים משמיעים את קולם. קווין סאבט, נשיא ארגון "הגישה החכמה למריחואנה", ייעץ בעבר לנשיאים קלינטון, אובמה ובוש בנוגע למדיניות הסמים של ארה"ב. "זאת לא טענה שנויה במחלוקת שחלק מהאנשים עלולים להתמכר למריחואנה, שזה יכול לגרום למחלת נפש, שזה עלול לגרום לנהיגה לקויה, שזה גורם לך לאבד מוטיבציה, ושיש סיכוי גדול יותר שילד שישתמש ינשור מבית ספר", אמר על הניסיון לשנות את התפישה לגבי עישון המריחואנה.