שתף קטע נבחר

נשיא הפיליפינים: "ככל שיהיו יותר נשים יפות, כך יהיו יותר מקרי אונס"

הנשיא השנוי במחלוקת הוסיף עוד אמירה בעייתית לארסנל שלו, כשניסה להגן על הצלחתו במיגור הפשע בעיר דבאו. "אף אחד לא מסכים בהתחלה, לכן זה אונס", אמר דוטרטה. ארגוני נשים בארצו תקפו את דבריו בנושא

"אף אחד לא מסכים בהתחלה, ולכן זה אונס". דוטרטה (צילום: AP) (צילום: AP)
"אף אחד לא מסכים בהתחלה, ולכן זה אונס". דוטרטה(צילום: AP)
 

רגע לפני ביקורו בישראל, נשיא הפיליפינים השנוי במחלוקת רודריגו דוטרטה, אמר בנאום שנשא כי "ככל שיהיו יותר נשים יפות, כך יהיו יותר מקרי אונס". ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי ארגוני נשים במדינת האיים תקפו את הנשיא על דבריו. בנאומו תקף דוטרטה את מתנגדיו ודבק בדבריו כי חיסל את הפשיעה בעיר שבה היה ראש העיר - דבאו.

 

"אומרים כי יש מקרי אונס בדבאו. ככל שיהיו יותר נשים יפות, כך יהיו יותר מקרי אונס", אמר הנשיא שזכה לכינוי "הנשיא המקלל". הנשיא הפיליפיני הוסיף: "האם הן יסכימו בהתחלה? האם הנשים יסכימו? לא, הן לא – אף אחד לא מסכים בהתחלה, ולכן זה אונס".

 

דבריו של דוטרטה הגיעו על רקע דו"ח של המשטרה במדינה שממנו עולה כי בדבאו נרשם המספר הגבוה ביותר של מקרי האונס במדינה בין החודשים אפריל עד יוני. "אונס הוא פשע חמור הנובע מההנחה המוטעית כי נשים הן רכוש שניתן להחזיק בו ולהעניש אותו לפי גחמותיהם של הגברים", נמסר מארגוני נשים במדינה נגד דברי דוטרטה.

 

 

 

דוברו של דוטרטה רמז כי הנשיא אינו שונא נשים כי מינה כמה נשים לתפקידי מפתח בממשלו. "אני לא חושב שצריך לתת משקל רב לדברים שהנשיא אמר בבדיחות הדעת", אמר הדובר – הארי רוקה.

 

לפני כחודשיים העלה דוטרטה שתי נשים לבמה במהלך נאום שנשא בפני עובדים פיליפינים בדרום קוריאה ונישק אותן, האחת על הלחי ואת השנייה על השפתיים, בתמורה לספר על השחיתות בכנסייה הקתולית. הנשיא שאל את הפיליפיניות הנרגשות אם הן מוכנות להתנשק איתו. 

 

לפני כשנתיים עורר דוטרטה סערה בינלאומית כאשר אמר שישמח לטבוח בשלושה מיליון מסוממים בארצו, "כפי שהיטלר טבח במיליוני יהודים". נוכח התגובות הנזעמות התנצל דוטרטה ואף הגיע לביקור בבית־הכנסת "בית יעקב" במנילה, בירת הפיליפינים, במהלך ראש השנה היהודי. בביקורו אמר שהוא רואה בישראל ידידה, וכי הורה לשריו להתמקד ברכישת ציוד ביטחוני מישראל.

 

הוא גידף את אמו של נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה, משום שאובמה העז למתוח עליו ביקורת בשל הפרת זכויות אדם בפיליפינים. כאשר האו"ם מתח עליו ביקורת בשל הוצאות להורג בארצו, איים דוטרטה לשרוף את בניין האו"ם, התריע כי יפרוש ממנו ויקים ארגון מקביל עם רוסיה וסין. הוא הוסיף: "הם לא יכולים סתם לתת הצהרות מחורבנות". גם את אמו של האפיפיור קילל, וזאת משום שבעת ביקורו של פרנציסקוס בפיליפינים נתקע דוטרטה בפקק תנועה. על עיתונאים אמר: "זה שאתה עיתונאי לא נותן לך פטור מלהירצח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים