שתף קטע נבחר

אחיו של אורון שאול התגייס: "שילך בשלום ויחזור בשלום"

לאחר שיעבור טירונות ישובץ אופק שאול בקורס מדריכי כושר קרבי. אמו הביעה רגשות מעורבים בבוקר גיוסו לצבא, וסירבה להתייחס לפגישתה אמש עם ראש הממשלה

 

 

 

 

אופק שאול מתגייס לצה
אופק שאול מתגייס לצה"ל(צילום: אביהו שפירא)
ארבע שנים וחודשיים אחרי הקרב בסג'עייה שממנו לא שב אחיו, אורון, התגייס הבוקר (ב') אופק שאול. הוא הגיע ללשכת הגיוס בטבריה מלווה באמו, זהבה, ובבני משפחה נוספים. הצעיר, מפוריה עילית, אמור לעבור קורס מדריכי כושר קרבי במכון וינגייט לאחר שיעבור טירונות.

 

עם הגיעו ללשכת הגיוס בטבריה אמר שאול רק כי הוא מרגיש "בסדר גמור". האם אמרה כי רגשותיה מעורבים. "אני יכולה רק לאחל שיהיה לו כיף בצבא, שילך בשלום ויחזור בשלום". היא סירבה להתייחס לפגישה עם ראש הממשלה אתמול, ואמרה "יש לי עכשיו דברים הרבה יותר חשובים להתרכז בהם".


זהבה שאול, אמו של החייל החטוף אורון שאול (אלכס גמבורג)
זהבה שאול, אמו של אורון שאול(אלכס גמבורג)

מיצג של 1,460 כומתות ״גולני״ ו-״גבעתי״ למען השבת סגן הדר גולדין וסמ״ר אורון שאול בגינת שרונה (צילום: עמית הובר)
(צילום: עמית הובר)

פעולות מחאה בדרישה להשבת הבנים  (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
פעולות מחאה בדרישה להשבת הבנים (צילום: גיל יוחנן)
במפגש עם ראש הממשלה לקחו חלק בני משפחת שאול ובני משפחתו של סגן הדר גולדין. בסביבת ראש הממשלה אמרו כי במפגש הובהר שלא תהיה הסדרה עם החמאס בלי החזרת השבויים והנעדרים. בני המשפחות, מנגד, אמרו בתום הפגישה כי ראש הממשלה נכנע לחמאס.

 

אורון שאול, לוחם בגולני, מוגדר על ידי הצבא חלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע, במעמד שבוי או נעדר. בני המשפחה מסרבים לקבל הגדרה זו. בעבר הביעו חרטה על כך שקיבלו את קביעת הצבא כי אורון נפל, ואף ישבו עליו שבעה.

 

חלק מבני המשפחה הגיעו ללשכת הגיוס בחולצות שעליהן תמונתו של אורון וקריאה לשחררו. הדוד, בני אליהו, הזכיר כי בעת מבצע צוק איתן היה אופק תלמיד כיתה ט'. "כמו חבריו ואחיו גם הוא רצה להתגייס לקרבי, אבל כעת הדבר לא אפשרי. הוא היה אז תלמיד בכיתה ט' ועכשיו כבר מתגייס. זה רק מראה כמה זמן עבר מאז ודבר לא נעשה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביהו שפירא
אופק שאול. מתגייס לצה"ל
צילום: אביהו שפירא
מומלצים