שתף קטע נבחר

הר הבית 2018, המקום שבו יהודים נרדפים ומופלים

חיפוש משפיל, החרמת תפילין ותנ"ך, ורדיפה משטרתית הם מנת חלקם של יהודים שעולים למקום היהודי בעולם. בינתיים חמאס והרש"פ חוגגים שם

 

ארכיון (באדיבות ארגון ייראה) (באדיבות ארגון ייראה)
ארכיון(באדיבות ארגון ייראה)

בלב ירושלים, מרחק צעדים ספורים מהכניסה לכותל המערבי, נמצאת הכניסה למקום שבו אין ריבונות, אין חוק וסדר, אין שלטון, אין דין ואין דיין. הר הבית הוא כיום המקום שבו מתקיימות האפליה, ההשפלה והרדיפה הכי חמורות בישראל של אזרחים על פי דתם ומוצאם. יצא כך שהר הבית הוא גם המקום הכי קדוש לאותם אלה שמופלים ונרדפים, המקום שבו עמדו שני בתי המקדש ובו התרחשה עקידת יצחק.

 

 

הר הבית ב-2018 הוא קצת כמו גיחה קצרה לחו"ל. עם כניסתכם למתחם ההר אתם מפקידים את זהותכם היהודית והישראלית, שוכחים לרגע מחוקי המדינה, ולמשך שתי דקות, חמש או 20 – תלוי בזמן שיוקצב לכם על ידי המשטרה - תרגישו כמו בחו"ל. כי בחוץ-לארץ של הר הבית שולטים אנשי ווקף מוסלמים, חלקם עובדים בשכר מטעם ממלכת ירדן ובאישור מדינת ישראל, וחלקם הגדול גר במזרח ירושלים. בערב נהנים מביטוח לאומי ובבוקר מונעים מיהודים להניד שפתיים, בחסות השוטרים הישראלים ש"רק מבצעים פקודות". החוק שלהם? האסלאם. והר הבית? בידיהם.

 

רוצים דוגמה? בימי הרמדאן אסור ליהודים ולתיירים להכניס להר הבית בקבוקי מים ואוכל. הם מוחרמים בעמדות הבידוק ונערמים בכניסה, ליד ספרי התנ"ך והתפילין שהוחרמו גם הם. אז איזה חוק לדעתכם שולט בהר הבית?

 

בהר הבית, כמו בחו"ל, אתה מפחד להסתבך. כשאתה טס למקומות נידחים בעולם אתה אומר לעצמך שהדבר האחרון שאתה צריך על הראש זה להסתבך עם הרשויות. לפני כמה חודשים פנה אליי בחור בשם דוד שעלה לארץ בגפו כדי להתגייס לצבא ולהיות חלק מהחברה הישראלית. הוא שירת בצה"ל שירות מלא כשהוא כבר בן 30 פלוס. לאחר מכן הוא רצה להצטרף לשירות במשטרה או בשב"כ אבל נענה בסירוב. למה? כי לאחר שעלה לארץ הגיע להר הבית ונעצר כי עצם את עיניו.

 

בשני מקומות בארץ ישאלו אתכם אם "ארזתם לבד": בנתב"ג ובהר הבית. בנתב"ג יחפשו במזוודה שלכם פצצה או חומר דליק. בהר הבית השאלות ילוו בבידוק קפדני שבו יחפשו אצלכם דגלי ישראל או ספר תהילים. זו הסכנה מבחינת מדינת ישראל – שהמקום הכי יהודי בעולם יהיה יהודי מדי.

 

והבידוק, שאלתם? ליהודים בלבד. אשכרה פרופיילינג. גם הפיגוע הרצחני בהר הבית ביולי 2017 לא שינה את המצב הקיים שבמסגרתו יש למוסלמים תשעה שערי כניסה שדרכם הם נכנסים ללא בידוק ביטחוני, וכך הכניס המחבל אחמד מוחמד מחאמיד לפני כמה שבועות סכין לשטח ההר ויצא עמה מתוכו לדקור שוטרים.

 

עד כאן רק מה שגלוי וידוע. מאחורי הקלעים מנהלת המשטרה יחד עם שב"כ ושלל גורמים נוספים מעקב צמוד אחר "פעילי הר הבית" שזכיתי להימנות עליהם. האזנות לטלפונים ומעקבים הם רק חלק ממה שידוע לנו שקורה.

 

כשהקמתי יחד עם חבריי את תנועת "סטודנטים למען הר הבית", הכרזנו שמטרתנו הצנועה היא להשיב לריבונות ישראלית את הר הבית ואת שעריו בעיר העתיקה של ירושלים. שהר הבית יפסיק להיות קפיצה קטנה לחו"ל ויתחיל להיות קפיצה גדולה הביתה. ללב ירושלים, בירת ישראל.

 

הר הבית הוא הפספוס הלאומי של עם ישראל. את המקום שאמור להיות הדובדבן שבקצפת, הפנינה של ארץ ישראל, ההר הקדוש ששוחרר בדם חיילינו - הפכנו במו ידינו והזנחתנו למוקד הסתה לטרור, סמל ללאומנות ערבית ארץ-ישראלית ולהקצנה דתית אסלאמית, החוסה בצלו של הכותל המערבי, המקום הקדוש החלופי שדאגו לייצר לנו בהיעדר הר הבית.

 

הפחד של ההנהגה והרשויות הישראליות להתמודד עם העוצמה והחשיבות של הר הבית משתק ומותיר אותו בידי טורקיה, הרשות הפלסטינית, ירדן וחמאס, שעורכים שם צעדות והפגנות הסתה מדי יום שישי.

 

אני קורא לציבור לעלות להר הבית בימי חגי תשרי, להרגיש את עוצמתו ולסייע בהשבתו לריבונות ישראלית, צעד אחר צעד.

 

  • תום ניסני הוא יו"ר תנועת "סטודנטים למען הר הבית" וראש אגף הפעילים בתנועת "אם תרצו"

 

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים